Ga naar inhoud

Nieuwe monitoren


Aanbevolen berichten

Ik ga volgende week 2 monitoren aanschaffen. Alleen ik twijfel een beetje met wat ik zal doen. Het gaat er om om zoveel mogelijk beeldruimte te creeren. Ik zat te denken aan deze optie: http://www.azerty.nl/8-155-32887/philips-20-1-lcd-widescreen-monitor.html of deze: http://www.azerty.nl/8-155-94859/samsung-syncmaster-2443nw---vl.html die Philips 20.1" heeft welliswaar een lagere resolutie, maar volgens mij is hij breeder. (ik moet vooral breedte hebben, ivm cubase en adobe audition) Of heeft die samsung toch een breder beeld? Aangezien ik er gelijk 2 koop, is het geen optie om in een hogere prijsklasse te gaan zitten. Het is puur voor studio gebruik, voor het gamen behoud ik mijn huidige 19" breedbeeld.
Link naar reactie
Het gaat vooral om het aantal pixels in de breedte, en aangezien de Samsung 1920 pixels in de breedte heeft en de philips "slechts" 1650 kan je op de samsung meer kwijt. (vergelijk het maar met een 17" en een 19" monitor die alletwee op 1280x1024 draaien, je kan op alletwee de beeldschermen evenveel kwijt, alleen is het op de 19" wat groter doordat de pixels groter zijn)
Link naar reactie
Een 26" met dezelfde resolutie als een 24" geeft niet meer beeld dus. Het is alleen groter. Het gaat mij niet om de grootte van het beeld, ik wil echt voor ruimte gaan. Dus dan geldt toch gewoon de resolutie feitelijk. want op mijn hdready tv van 28" heb ik minder beeldruimte dan op mijn 19" breedbeeld. Want die 28" heeft een resolutie van 1280 x 720 En deze 19" een resolutie van 1440 x 900. Ik meende alleen te zien dat die philips monitoren wat langer waren. extra breed ofzo... En dat zou voor mijn gebruik beter zijn.
Link naar reactie
Mooi scherm! Michiel had hem mij nog aangerade toen ik heel vlot moest beslissen of ik m'n huidige 24" kocht (uiteindelijk FP241VW gekocht ivm aanbieding + A-MVA paneel) http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Test-artikel/BenQ-V2400W.htm Mooie features, zeker 1:1-pixelmapping is erg fijn, geen vervormd beeld en ook geen software voor nodig dus het maakt niet uit watvoor bron je gebruikt. Wanneer ze een inruil actie hebben met m'n huidige paneel in dat design ben ik er ook wel voor te porren, superstrak :)
Link naar reactie
Ok dan :D Overgens is de prijs van deze benq erg aantrekkelijk. 334,- euro. Weet je ook of deze monitor een glanscoating heeft? ik weet eigenlijk niet waar ik dat aan kan zien :oops: Of is dat bij deze kwaliteit niet echt van toepassing? Ik heb hier nu die 19" T190 van samsung, maar ik kan niet wennen aan dat mat scherm. Ik vind het waardeloos.
Link naar reactie
[quote:324451ade3]BenQ forgoes the glossy screen in favor of a matte one, which we think is the better choice because glossy screens can be prone to annoying glare and reflections, while also serving as a magnet for fingerprints. [/quote:324451ade3] bron: http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/benq-v2400w/4505-3174_7-32906371.html?tag=untagged Persoonlijk zou ik voor een normale monitor liever ver weg blijven. Je ziet dat het bij apparaten die gevoelig zijn voor lichtinval (laptop / lcd tv) gebruikt word maar bij TFT schermen juist niet omdat men daar meestal onder een vaste hoek kijkt op een rustige/eenzijdige licht bron locatie.
Link naar reactie
Ja dat is waar, maar het is maar net waar je de monitor hebt staan. Daarbij zal ik never nooit met mijn vingers aan een scherm komen :? Het beeld vind ik namelijk wel helderder met een glanscoating. Ik heb net ook weer een paar gezien. Die HP die ik had had ook een glans coating. glas helder beeld. Maar goed, je kan niet alles hebben he... en die BenQ vind ik wel heel erg aantrekkelijk. Zeker omdat ik er 2 aanschaf is de prijs in combinatie met de kwaliteit, zeker de moeite waard!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...