Ga naar inhoud

Laptop met 8 mb videokaart?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds kort bij de media markt een eMachines E510 van Acer gekocht. Maar het probleem is dat de BIOS zegt dat er maar 8 mb grafisch geheugen in zit. Ik heb veel gezocht op internet als dat sneller kan maar geen goede resultaten. Bij de simpelste spellen hapert hij eenorm. Ik snap wel dat 8 mb weinig is. maar kan het zo zijn dat een nieuwe laptop van tegenwoordig 8 mb grafisch geheugen heeft? En kan ik er op een of andere manier ook meer grafisch geheugen van maken? Alvast bedankt, Apollo.
Link naar reactie
In de bios staat helemaal niet hoeveel geheugen een videokaart heeft, wel inderdaad de toewijzing van intern geheugen aan die grafische kaart of bij een AGP de Aperture Size, bij PCI-e heeft dat een andere benaming waar ik nu niet even opkom, maar dat is iets anders dan geheugen van een grafische kaart, dat is een toewijzing voor de eventueel geschikbaar gestelde cache, ook van het intern geheugen.
Link naar reactie
[quote:effeddedad]Mobile Intel® GL960 Express chipset with integrated 3D graphics, featuring Intel® Graphics Media Accelerator X3100 (Intel® GMA X3100) with up to 358 MB of Intel® Dynamic Video Memory Technology 4.0 (8 MB of dedicated system memory, up to 350 MB of shared system memory), supporting Microsoft® DirectX® 9 and DirectX® 103 [/quote:effeddedad] Heeft dus een dynamische geheugentoewijzing vanaf 8mb.
Link naar reactie
[quote:a012c4766a="MirageH1992"]Controleer dat ook eens even in het OS zelf. Voor XP: START -> UITVOEREN -> DXDIAG -> BEELDSCHERM Voor Vista: START -> DXDIAG (intypen) -> BEELDSCHERM Even zeggen hoeveel geheugen daar staat dat hij blijkt te hebben.[/quote:a012c4766a] Even gedaan. Heb een foto er van gemaakt. Dit is de url:[url]http://img147.imageshack.us/my.php?image=dxdiagzd7.jpg[/url] [quote:a012c4766a="Lange Pier"]Quote: Mobile Intel® GL960 Express chipset with integrated 3D graphics, featuring Intel® Graphics Media Accelerator X3100 (Intel® GMA X3100) with up to 358 MB of Intel® Dynamic Video Memory Technology 4.0 (8 MB of dedicated system memory, up to 350 MB of shared system memory), supporting Microsoft® DirectX® 9 and DirectX® 103 Heeft dus een dynamische geheugentoewijzing vanaf 8mb.[/quote:a012c4766a] Volgens mij is mijn grafische kaart een andere dan die jij bedoelde. :wink: Maar weet jij mischien hoe ik dat moet doen? :roll: Als je het weet kom ik waarschijnlijk een stuk verder. Allemaal nogmaals bedankt voor alle reacties, Apollo.
Link naar reactie
http://www.intel.com/products/notebook/chipsets/gm965/gm965-overview.htm Is dat zo? Het integreerde grafische deel in de chipset is gelijk en gebruikt het intern geheugen wat in verhouding traag is t.o.v. grafisch geheugen wat dit grafische deel niet heeft. En nee, je kunt er verder niets aan doen, de toewijzing is dynamisch en de grafische kaart met deze manier van geheugentoewijzing is niet voor games, zoals al eerder was aangegeven. Miskoop?
Link naar reactie
[quote:2de2fab3b4="Lange Pier"]http://www.intel.com/products/notebook/chipsets/gm965/gm965-overview.htm Is dat zo? Het integreerde grafische deel in de chipset is gelijk en gebruikt het intern geheugen wat in verhouding traag is t.o.v. grafisch geheugen wat dit grafische deel niet heeft. En nee, je kunt er verder niets aan doen, de toewijzing is dynamisch en de grafische kaart met deze manier van geheugentoewijzing is niet voor games, zoals al eerder was aangegeven. Miskoop?[/quote:2de2fab3b4] Hmmm... Met andere woorden, ik kan er dus niet meer grafisch geheugen van maken. Dan denk ik als dat zo is een gigantische miskoop ja. Maar ik kan dus niet meer geheugen van maken? Kan ik het op een andere manier het sneller maken, zodat ik nog wel een beetje een game kan spelen?
Link naar reactie
[quote:3c46a6dec5="apollo13"][quote:3c46a6dec5="MirageH1992"]Controleer dat ook eens even in het OS zelf. Voor XP: START -> UITVOEREN -> DXDIAG -> BEELDSCHERM Voor Vista: START -> DXDIAG (intypen) -> BEELDSCHERM Even zeggen hoeveel geheugen daar staat dat hij blijkt te hebben.[/quote:3c46a6dec5] Even gedaan. Heb een foto er van gemaakt. Dit is de url:[url]http://img147.imageshack.us/my.php?image=dxdiagzd7.jpg[/url] [/quote:3c46a6dec5]Tja in die screenshot (wel erg klein) kan ik wel zien dat hij iets in de 300 MB ziet zal wel 384 MB zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...