Ga naar inhoud

golfjes beeld.


Aanbevolen berichten

Ik heb in Racedriver Grid en Cm Dirt een beetje golfjes beeld. Volgens everest heb ik videodrivers: nVIDIA ForceWare 177.26. De nieuwste drivers zijn de 178. Dus het lijkt me sterk dat het daar aan ligt. Verder draai ik met een GTX260 op een 19" schermpje met 2ms. Ook staat in Grid de multisampling op 4x en heb ik de vsync aan staan. De multisampling heb ik op alles gehad inmiddels. van 2x tot 8x en daarna nog een aantal vage opties. de vsync ook al uit gehad, maar ook geen verandering. In Dirt golft het beeld heel af en toe ligt in bochten. Wat er op zou duiden dat de response tijd niet correct werkt. ik bedoel 2ms moet gewoon soepel draaien. zeker op een GTX260! :? en dan nog eens op een 19" Overgens staat Dirt op ultra, maar dat moet gewoon kunnen met deze setup. In Grid heb ik er vooral last van in schaduw effecten. de schaduw komt dan over als een soort meer met een windkracht 3 a 4 zegmaar. Mijn systeem specs staan hieronder, wat kan er loos zijn? EDIT: Voor de rest is er overgens niets mis met het systeem. Alles draait als een zonnetje! Ook de andere details in de games zijn uitmuntend!
Link naar reactie
Ik dacht ook aan een hertz probleem. De hertz staat standaard op 60. Ik heb hem ook even op 59 gehad, zonder resultaat. Ik durfde eigenlijk die herz niet zomaar omlaag te zetten. Is er nog een minimale waarde? of kan ik op een of andere manier mijn monitor beschadigen? of is dat alleen als het te hoog staat? Overgens stel ik die herz in in de game zelf. Dus niet op mijn desktop. Verder denk ik ook aan een eventueel [b:ddd542cd85]te veel [/b:ddd542cd85]details weergave. Of anders gezegt, ik zie nu ineens dingen die ik nooit gezien heb omdat ik nog niet eerder een videokaart gebruikt heb van dit kaliber. Met name omdat de rest van het beeld ronduit geweldig is. Ook in nacht race situaties is het gewoon net alsof ik echt op de weg zit. En ook bij andere monitoren is het zelfde probleem met die schaduw. Ik ga alleen nog een CRT monitor proberen, kijken of het dan ook is.
Link naar reactie
als ik dit allemaal zo lees, dan maak ik daar uit op dat jouw 19 incher het gewoon niet aankan. Ik had precies hetzelfde met mijn 17inch tft. Toen ben ik overgegaan op een 22 incher, en had ik er geen last meer van. Het kan ook aan de reactietijd van je monitor liggen. Als deze 25ms is, dan is het vrijwel logisch dat je golfjesbeeld krijgt.
Link naar reactie
[quote:945c9b80a4="MReLecTro"]als ik dit allemaal zo lees, dan maak ik daar uit op dat jouw 19 incher het gewoon niet aankan..[/quote:945c9b80a4]Ik geef aan dat het ook op andere monitoren is.[quote:945c9b80a4] Het kan ook aan de reactietijd van je monitor liggen. Als deze 25ms is, dan is het vrijwel logisch dat je golfjesbeeld krijgt[/quote:945c9b80a4]?? waar lees jij dat mijn monitor 25ms is? :? Ik zeg: Verder draai ik met een GTX260 op een 19" schermpje met 2ms.
Link naar reactie
[quote:c80b0a404f="eduard33"][quote:c80b0a404f="MReLecTro"]als ik dit allemaal zo lees, dan maak ik daar uit op dat jouw 19 incher het gewoon niet aankan..[/quote:c80b0a404f]Ik geef aan dat het ook op andere monitoren is.[quote:c80b0a404f] Het kan ook aan de reactietijd van je monitor liggen. Als deze 25ms is, dan is het vrijwel logisch dat je golfjesbeeld krijgt[/quote:c80b0a404f]?? waar lees jij dat mijn monitor 25ms is? :? Ik zeg: Verder draai ik met een GTX260 op een 19" schermpje met 2ms.[/quote:c80b0a404f] meh, my bad .. can't read anymore .. zal de volgende keer wat beter lezen hahaha
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...