Ga naar inhoud

Deskundige opdracht


Aanbevolen berichten

antwoorden die ik zo uit mn hoofd denk te kunnen beantwoorden. voor de rest zou ik de ultieme deskundige eens vragen, genaamd google. 3. Hoe belangrijk is het geheugen voor de videokaart? erg belangrijk. door het gebruik van geheugen op de kaart is de toegang veel hoger dan dat hij het uit een secundaire bron zou moeten trekken, in de meeste gevallen de system RAM, of zoals bij sommige AMD systemen on-motherboard RAM. hoe grotere texturen een programma gebruikt hoe grotere aanslag dit doet op het geheugen van de videokaart. 4. Wat is precies het nut van het geheugen in de videokaart? Opslaan van gegevens, tussenberekeningen en benodigde data. 5. Hoe zit het met het verschil tussen AGP en PCI-express? PCI-express geeft een hoger voltage, veel hogere bandbreedte 6. Wat voor invloed heeft het geheugen van de videokaart op de beeldkwaliteit? In principe geen. meer geheugen geeft niet een beter beeld. alleen kunnen sommige berekeningen sneller worden uitgevoerd worden als er meer geheugen beschikbaar is. Dit is vooral merkbaar bij bewegende beelden 7. Hoeveel soorten geheugen zijn er voor de videokaarten? te veel om op te noemen. in het verleden gebruikte videokaarten gewone geheugenchips die toen ook te vinden waren in de RAM sloten, later kwam het GDDR1-5, maar nog steeds worden er videokaarten gemaakt met gewoon geheugen 8. Hoeveel is het meeste geheugen wat een videokaart aan kan? onbeperkt in theorie 9. Heeft het geheugen ook invloed op de prestaties van gamen? als de game grote texturen gebruikt of hele hoge resoluties is meer geheugen zeker van invloed, maar niet tot in het oneindige 10. Welk geheugen gebruik een videokaart onboard? verschilt. de AMD 790G moederborden worden vaak met dedicated videomemory uitgerust onboard, terwijl de meeste andere het uit werkgeheugen halen 11. Wat is de beste videokaart die momenteel op de markt is? dat word een lange discussie. ik vind de 4850, niet de snelste, maar goede prestatie/prijs verhouding 12. Waar moet ik rekening mee houden als ik een videokaart koop? budget, doel, aansluiting op mobo, PEG connectoren, resolutie, aansluitingen voor monitoren 13. Welke videokaart zou u mij op dit moment aanraden? hangt van alle bovenstaande vragen af 14. Wat zijn de voor/nadelen bij het gebruik van SLI/Crossfire? voordelen: meer rekenkracht nadelen: drivers zijn minder geoptimaliseert, scaling is nooit +100%, stroomverbuik, kosten moederborden die volledige snelheid geven, warmte van de kaarten en in systeem 15. Wat is de beste manier om je GPU te koelen? met vloeibare stikstof 17. Welke rol speelt de GPU in de computer? grafische rekeneenheid. althans, oorspronkelijk. de GPU kan voornamelijk simpele berekeningen heel vaak heel snel doen, een cpu kan een hele moeilijke berekening doen. of zoals een bekend persoon zei (die ik niet kende): een gpu is als 200 wiskunde studenten, ze kunnen heleboel eenvoudige sommen heel snel maken, maar voor een echte gecompliceerde som heb je de professor nodig, dus de cpu 18. Wat zijn de verschillen tussen Gddr1,G ddr2 en Gddr3? snelheid, bandbreedte, architectuur, latencies 19. Worden videokaarten steeds groter of kleiner van formaat geen van beide. er zijn grote en kleinen. uiteindelijk worden ze niet groter omdat ze dan niet in kasten passen 20. Wat gaat er veranderen komende tijden ATI en NVidia gaan door met elkaar proberen af te troeven, maar niet te erg want een monopoly is niet wenselijk. er zullen nieuwe mooiere en betere kaarten komen. GPU's krijgen meer taken. ze zullen worden ingezet voor andere doeleinden als uitsluitend grafische. Voorbeelden hiervaan zijn de BadaBoom decoder voor de Nvidia kaarten, de Physx drivers van NVidia en de F@H clients voor zowel ATI als NVidia 21. Heeft u zelf nog wat toe te voegen aan dit interview? mja, vragen zijn soms iets wat onzorgvuldig gesteld en niet duidelijk of specifiek genoeg om een antwoord mogelijk te maken
Link naar reactie
Lees dit eens: http://en.wikipedia.org/wiki/3dfx_Interactive en dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Color_Graphics_Adapter En gezien de enorme waslijst aan vragen en het niveau ervan, vraag ik me echt af of het wel een goed idee is om hierover te schrijven. Je hebt blijkbaar niet zoveel kennis van de materie. Beter is om zelf onderzoek doen in plaats van anderen je vragen voor te leggen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...