Ga naar inhoud

Peak 3870 valt weg


Aanbevolen berichten

Mijn probleem is het volgende: Tijdens gamen wordt mijn beeld af en toe zwart,en slaat het spel ff vast. Heel soms slaat de computer helemaal vast. Had eerst het probleem dat de GPU te heet werd(soms 100 graden) Maar door x-tra case fans,en een schoonmaak beurt,is de temp nu iets van 44 graden idle,en 73 graden stressed. Tijdens PES 2009 wordt hij max 63 graden,maar toch krijg ik zo'n 3 a 4 keer per half uur ff een zwart scherm. Ook loopt er om de zoveel tijd een soort waterig lijntje over mijn scherm heen. Er staat ook steeds dat mijn beeldstuurprogramma is hersteld,en windows zegt steeds dat het aan de drivers ligt 3D mark loopt perfect,en ik heb de laatste drivers erop staan. Hij heeft het ook alleen maar met gamen. Wie kan mij helpen? Mvg, Remco Edit: Net ff videocard stability test gedaan,en de GPU werd 111 graden(na zo'n 4 minuten),maar viel niet uit,geen crash.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Heb ff op verschillende forum's gekeken,maar ik lees veel over het crashen van de 38xx serie tijdens gamen. Steeds hetzelfde probleem doet zich voor. Tijdens het spelen freezed het scherm,flikkert,en komt weer terug. En in mijn taakbalk staat dan dat het beeldscherm stuurprogramma is hersteld. Met vier 120mm fans(2 blazen,2 zuigen)en een heatsink met fan op de gpu(die echt draait en schoon is),mag die kaart tijdens het stressen natuurlijk nooit zo heet worden. Kan me niet voorstellen dat een andere koeler op de gpu het probleem verhelpt(heb iig geen zin om daar geld aan te verspillen). Het crashen staat volgens mij overigens los van het heet worden,want als ik stress test,dan crasht hij geen 1 keer. Terwijl hij tijdens bv PES 09 crasht tijdens 63 graden(en dat soms om de paar minuten) Verschillende drivers geprobeerd,maar maakt niks uit. Verhaal op de forum's is ook steeds hetzelfde,maanden lang probleemloos gespeeld,en opeens het probleem. Los van dit probleem: Sinds ik mijn nieuwe monitor heb,wil de demo van fifa 2009 niet meer opstarten. Ik krijg dan het volgende bericht:FIFA 09 Requires Hardware Graphics Acceleration Vreemd,want alle andere spellen doen het wel
Link naar reactie
Graag gedaan hoor knakkerr,maar ik denk dat je de jongens van je eigen topic moet bedanken :wink: Tsja, garantie,das moeilijk. Ten eerste ben ik mijn kaart lange tijd kwijt,en heb geen onboard chip,dus dan geen pc. En dan is het nog maar afwachten wat ze er mee doen,en of het een defect v/d kaart is of toch software matig(het crashen dan he). Testen in een ander systeem valt ook niet mee,aangezien de enige maat die een pc heeft die mijn kaart trekt,een verzegelde kast heeft(garantie) Surf nog wel eerst over verschillende forum's of iemand een oplossing weet voor dit probleem.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik sluit me aan bij onze moderator 'Vandread' en denk dat je toch een andere PC moet proberen. Eerlijk gezegd lijkt de kaart overleden voor of na de 'vuur'doop maar alla. Het enige wat verder problemen kan veroorzaken is je moederboord die kuren begint te vertonen maar die overlijden meestal nogal resoluut. Je voeding zou kunnen als de toegevoegde fan's te veel verbruiken?? (onwaarschijnlijk) Greetz InternEd 8)
Link naar reactie
Ik klop het af,maar sinds de laatste update,doet hij het weer goed. Speel momenteel COD WAW en die loopt als een speer,de andere games overigens ook. Blijft wel een vaag verhaal,en heet worden doet hij ook nog steeds. Zie het wel wanneer hij het begeeft,was mijn 1e ATI kaart,ga volgende keer toch weer terug naar Nvidia(puur gebaseerd op eigen ervaringen) Is het overigens mogelijk dat je kaart lag veroorzaakt tijdens het gamen? Gister speelden we COD in coop,en mijn maat speelt met een 8800gts 320 mb op een 24 inch scherm,en af en toe stond het beeld ff stil voor ons beiden,en hij vloog er dan op den duur helemaal uit.
Link naar reactie
Afgelopen keer met COD WAW,liep mijn kaart weer om de paar minuten vast. Behoorlijk irritant,want ik moet mijn maat steeds weer om revival vragen. Hij heeft overigens geen last van mijn vastlopen,dus ik veroorzaak geen lag(hij host dus) Heb nu weer mijn drivers volledig gesweept,en opnieuw geinstaleerd. Mocht het probleem nu nog steeds zo blijven dan ga ik weer over op Nvidia(en iig geen kaart van PEAK meer) Een 9800GT of GTX+ 512 MB is toch wel genoeg om op 1680/1050 te gamen? Of gaat een gig geheugen daar nou veel verschil maken? Mvg, Remco
Link naar reactie
Kogel is door de kerk,na weer een teleurstellende game sessie,gaat de 3870 mijn systeem verlaten. Verlaat de Ati kaarten en ga weer terug naar Nvidia. Hoewel ik weet dat de 9800gtx+ het verliest qua prijs/kwaliteit van de 4850,wordt dat mijn keuze. Naar aanleiding van deze [url=http://www.pureoverclock.com/review.php?id=667&page=1]testresultaten[/url],ben ik tot deze conclusie gekomen. Zo zie je maar dat de prestaties soms per game,best nogal kunnen vershillen. En aangezien ik momenteel COD WAW speel,lijkt de GTX+ de betere keuze. Dat samen met de physx ondersteuning,maakt mijn keuze voor deze [url=http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_nVidia_PCIe_-/XFX/GF9800GTX+_765M/-1072065/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA]kaart[/url] Zijn er overigens nog spectaculaire prijs veranderingen op komst(want kan nog wel ff wachten) Anders ben ik met kerst van mijn irritatie verlost Iemand nog interesse in een 3870 kaart? :wink: Edit: De kaart past zelf makkelijk in mijn kast,maar hij gaat wel over 2 sata poorten heen. En ik heb er 3 in gebruik(waarom weet ik eigenlijk niet,zie specs computer) Is hier iets voor,of ben ik gewoon de dupe van een domme lay out van het moederbord? Dit is mijn [url=http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_AM2+_-/MSI/K9A2_CF-F/-1066376/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM2%2B]moederbord[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...