Ga naar inhoud

Welke is beter/sneller voor mijn systeem?


Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende kaarten op het oog; [url]http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_nVidia_PCIe_-/Asus/EN9800GT_HB-HTDI/-1072006/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA[/url] of deze: [url]http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_PCIe_-/Asus/EAH4850-HTDI_Glaciator/-1072477/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI[/url] Gemiddeld te besteden : €175,- :lol:
Link naar reactie
[quote:c0ff0b56f3="Obi-wan-kenobi"][quote:c0ff0b56f3="MirageH1992"]Tegenwoordig kun je een 9800GTX+ ook al wel voor een kleine €160,- krijgen alleen dan heb je niet genoeg aan die 450 watt.[/quote:c0ff0b56f3]Waarom niet? Een degelijke 450W zou een 9800GTX+ moeiteloos aan moeten kunnen.[/quote:c0ff0b56f3] dat is mooi hoef ik die nog niet te vervangen :lol: maar is die 9800 GTX beter dan ? dit vraag ik omdat je veel positieve reacties van de HD4850 hoor en zie :wink:
Link naar reactie
[quote:a4361cd317="d@rmpje"]dat is mooi hoef ik die nog niet te vervangen[/quote:a4361cd317]Nou niet te vroeg juichen, welke CoolerMaster is dit precies? Een RealPower is bijv. een goede 450W. Maar heb je een voeding van ExtremePower kwaliteit dan heb je een voeding die relatief zwak is op de +12V lijnen. En dan heeft MirageH1992 gelijk dat je voeding te zwak is. [quote:a4361cd317="d@rmpje"]maar is die 9800 GTX beter dan ? dit vraag ik omdat je veel positieve reacties van de HD4850 hoor en zie[/quote:a4361cd317]Qua prijs/prestatie is de HD4850 beter. En is energiezuiniger dan een 9800GTX+. http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=22
Link naar reactie
[quote:cd124c2b13="eduard33"]Voor de 4850 is dat inderdaad niet voldoende. Dat blijkt dus bij mijn eigen voeding, die is ook 28A op de 12V lijn. Voor de 8800GTS was die 28A voldoende, ik weet ook niet of het genoeg is voor een 9800GT. In iedergeval niet voor de 4850 dus.[/quote:cd124c2b13]Welke voeding kan ik dan wel gebruiken en waar moet ik dan naar kijken qua Amp/Watts?
Link naar reactie
Keuze in voeding zijn eindeloos, maar coolermaster en coisair zijn momenteel wel de A merken dacht ik. Wat je eigenlijk te weten moet komen is hoeveel van het totale wattage toegewezen word aan de 12V stel je hebt een voeding van 550W en er word 384W aan de 12V toegewezen, dan doe je 384 delen door 12. Dan heb je het aantal Ampares. ik zou toch voor minimaal 32Amps gaan voor de 4850. Kortom een voeding van 550W zal voldoende zijn. Alleen het scheelt per voeding hoeveel wattages er aan de 12V toegewezen worden.
Link naar reactie
Beetje vaag... Een HD gebruikt amper voeding. Daarbij speel je wel met vuur als het alleen van een schijf meer of minder afhankelijk is. De voeding is het hart van je pc, als daar wat kapot gaat is het vaak gelijk ook afgelopen met de rest..... Maar goed, mijn zege heb je als je met een 430W een 4850 wilt laten draaien :wink:
Link naar reactie
Ik vond het eveneens een vaag verhaal (kwam van een medewerker van PCL computers in R'dam) zei het niet dat wat hij tot nu toe heeft gezegd allemaal klopt en wat ik daar heb aangeschaft nog steeds werkt, de service is er ook goed (zonder problemen ruilen of geld terug) dus dan geloof je iemand ook eerder op zijn woord. Het is gevaarlijk ik weet het en om alle toekomstige problemen tegen te gaan schaf ik binnenkort ook een andere voeding aan die wat meer "juice" heeft. Ik neem dat jij ook weet waar je het over hebt dus neem ik je advies zeker in overweging
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...