Ga naar inhoud

Film wordt niet in kleur afgespeeld


Aanbevolen berichten

Mede forumleden, Een vriend van mij heeft een nieuwe pc met een ECS GeForce 6100PM-M2 moederbord. Deze heeft zowel sound- als video on board. De drivers zijn vanaf de meegeleverde cd geïnstalleerd. Nu doet zich het vreemde verschijnsel voor dat een (kleuren) film wordt afgespeeld in zwart-wit. Nou ja zwart-wit, als je heel goed kijkt dan is er een kleurzweem te bekennen. Ik weet dat het een simpel bordje is maar dit lijkt mij toch een beetje teveel van het goede. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Link naar reactie
Gerben en Lange Pier bedankt voor jullie reacties. Ik ben op dit moment niet in de gelegenheid om de suggesties na te gaan en als ik mijn vriend dit bericht door stuur denk ik dat er nadien helemaal geen beeld meer is... Kortom: zodra ik bij hem in de buurt kom ga ik het uitproberen. Als het resultaat heeft, of niet natuurlijk, zal ik t.z.t. even melden.
Link naar reactie
Hier de beloofde reactie. Nadat ik het codecpack had geïnstalleerd werkte het nog niet. Ik had ondertussen de betreffende monitor op mijn pc uitgeprobeerd om uit te sluiten dat deze defect was. Toen ben ik eens in de NVIDIA mogelijkheden gaan snuffelen. Hier bleek na enig zoekwerk dat de kleuren voor het bureaublad (dit was nl. wel in kleur, evenals foto's♦) en voor het video gedeelte apart ingesteld kon worden. Het video gedeelte behoefde dus enige aanpassing en de zaak was geregeld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...