Ga naar inhoud

Nieuwe monitor gezocht


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik game nu al een lange tijd met dezelfde (oude) monitor en vind het tijd worden om nu over te stappen op een nieuw beeldscherm. Echter, ik heb weinig kaas gegeten als het gaat over alle verschillen tussen monitoren en de talloze specificaties dus daarom vraag ik jullie help aangezien ik er niet zelf uitkom. De rest van mijn systeem bestaat uit: - Core 2 Duo E6750 - GeForce 8800 320MB - 2 GB geheugen - Windows Vista Home Premium - Antec 600 Watt voeding De resolutie die ik momenteel het meest gebruik is 1280*1074. Daar komt bij dat ik weet dat de GeForce 8800 320MB nogal zakt in performance bij hoge(re) resoluties en ik ben nog niet van plan om een nieuwe 3D-kaart te kopen omdat ik tot nu toe alles naar behoren kan spelen. Ik gebruik mijn PC eigenlijk alleen om te gamen; ik gebruik hem nauwelijks om film te kijken. Kortom, een monitor die hier een beetje bij aansluit maar ook niet té duur is. Als het gaat om de prijs zit ik zelf rond de 160 á 180 euro. Als de prijs iets duurder uitvalt maakt het in principe niet uit maar ik wil er geen 60 euro boven gaan zitten of iets dergelijke.. Over de specificaties? Tja, daar ben ik zelf absoluut niet van op de hoogte. Ik zelf wat dingen opgezocht over 'ghosting' en 'backlight-bleeding' maar het enige dat ik kan zeggen is "zo min mogelijk" maar dat lijkt mij een eerder logische reactie eigenlijk.. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen aangezien ik er zelf echt niet uitkomt, Jelle
Link naar reactie
Ghosting is als de ms van een beeldscherm te hoog is. Dit komt vooral voor in shooters omdat daar de snelste actie is. Dus als je een Gaming beeldscherm koopt moet je zien dat de ms zo laag mogelijk houd. 5ms is meer als voldoende denk ik. Dan let ik zelf nog op het contrast van een scherm en natuurlijk de prijs. Hoe groot moet je monitor zijn?
Link naar reactie
Oké, bedankt! Ik heb zelf even zitten kijken en er wordt vooral een keuze gemaakt tussen 5 ms en 2ms. Of 2ms een groot verschil heeft weet ik niet maar als 2ms een stuk duurder uitvalt dan 5ms (wat ongetwijfeld zo zal zijn) dan ga ik liever voor 5ms. Echter, als het prijsverschil (redelijk) klein is dan is dat ook te overwegen denk ik. De grootte daar zit ik over te denken en ik denk zo rond de 20", als laagste 19".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...