Ga naar inhoud

Nieuw systeem aanschaffen


Aanbevolen berichten

Hoi ik sta op het punt om een nieuwe videokaart aan te schaffen, ik twijfel tussen de 9800GT en de HD 4850. Ik heb verder geen verstand van videokaarten. Budget ligt rond de 150/170 tevens zoek ik een kaart die met de stock-koeling al minder lawaai maakt. graag jullie reacties hierop. (edit dit voor in een nieuwe systeem die ik nog moet gaan samenstellen)
Link naar reactie
Gebruiksdoelen van de PC? Voor gamen kun je beter een Core 2 Duo E8400 of E8500 nemen. Neem liever een moederbord met de nieuwere Intel P45 chipset i.p.v. de oudere P35 chipset. Geheugen is 2x2GB PC6400 CL5.0? Tagan is niet meer zo toonaangevend als vroeger, kijk liever naar bijv. Corsair. Western Digital 640GB is momenteel de snelste schijf in z'n prijsklasse. Qua behuizing kun je beter kijken naar de Antec Three Hundred, heeft speciale koeling voor zware game-videokaarten.
Link naar reactie
Niet per definitie om te gamen, maar af en toe wel eens. Ik wil een zo stil mogelijke pc samenstellen ( alhoewel ik geen waterkoeling wil) en niet over mijn budget van 750,- wil, als jij een andere config weet te samenstellen rond deze prijs dan hoor ik het wel. Waarom raad je mij de E8400 aan in plaats van de Q6600. Dus een Corsair CMPSU-520HX zal beter uitpakken dan een Tagan voeding. De kast waar je mij naar verwees ziet er inderdaad goed uit.
Link naar reactie
Games de dag van vandaag ondersteunen nog maar bitterweinig een Quadcore, en een de meeste games spelen maar op 1 core tbh, en de andere wordt dan gebruikt voor geluid etc. Een Q6600 zou ik nu persoonlijk niet in een stille pc zetten, hij is een redelijke 'heethoofd' en de fans zullen dan sneller moeten draaien waardoor je meer herrie hoort :). Eeen E8400/E8500 is dus interessant omwille van het feit dat deze hoger geklockt is. ( En minder kost ook ;)).
Link naar reactie
[quote:f07cd04981="wickedmaster"]Waarom raad je mij de E8400 aan in plaats van de Q6600.[/quote:f07cd04981]Quad core processor is interessant voor applicaties die ook echt gebruik maken van de 4 cores, zoals videobewerking, zware fotobewerking, 3D Modelling en grote bestanden zippen en rarren ... voor de rest is dual core gewoon interessanter qua prijs/prestatie.
Link naar reactie
[quote:daa01e6529="wickedmaster"]Ik twijfel nu tussen de 9800GTX en de HD 4850, welke kan ik het beste nemen?. Op het internet lees ik dat de Ati hoge temperaturen en is dit normaal bij Ati kaarten.[/quote:daa01e6529]Met een goede game-kast zoals een Antec Three Hundred moet koeling van een HD4850 geen enkel probleem zijn. Een 9800GTX+ is doorgaans duurder dan een HD4850, maar qua prestaties ontlopen ze elkaar weinig.
Link naar reactie
[quote:4cfd8cadae="Obi-wan-kenobi"][quote:4cfd8cadae="wickedmaster"]Waarom raad je mij de E8400 aan in plaats van de Q6600.[/quote:4cfd8cadae]Quad core processor is interessant voor applicaties die ook echt gebruik maken van de 4 cores, zoals videobewerking, zware fotobewerking, 3D Modelling en grote bestanden zippen en rarren ... voor de rest is dual core gewoon interessanter qua prijs/prestatie.[/quote:4cfd8cadae] bestanden zippen en rarren? Komt daar niet gewoon de hd om de hoek kijken:S? Je kan 100 miljoen cores hebben als je hd maar 60 mb/s schrijft (in het midden) dan zal het echt niet versnellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...