Ga naar inhoud

[HP NC6120] probleem met installeren Intel 915GM


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een HP NC6120 notebook van iemand overgekocht. Nu heb ik Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd, en ik wilde de drivers gaan installeren. Echter stuit ik hier wat op problemen. De videokaart (Intel 915GM) kan niet geinstalleerd worden op één of andere manier. Als ik de drivers van de videokaart installeer krijg ik ineens spontaan geen beeld meer. Als ik dan de PC opstart in de veilige modus, de drivers verwijder en de computer weer opstart werkt alles weer. (echter zonder de drivers dus). Ik heb de drivers van de site van HP geprobeerd, maar ook die van de site van Intel. Beiden geven hetzelfde probleem. De hardware via de installatiewizard of handmatig installeren maakt ook geen verschil, want het probleem blijft. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Want ik kom er niet meer uit...
Link naar reactie
Ook al in de bios gekeken, zal wel niet zoveel staan, naar instellingen voor die grafische kaart? Misschien kun je nog wat ondekken wat betreft restanten van oude of verkeerde drivers en die eerst uit het register halen. [url]http://downloads.guru3d.com/Guru3D---Driver-Sweeper-(no-installer)-download-1672.html[/url] http://www.winaddons.com/registrar-lite-20/ Of een herstelinstallatie met een geslipstreamde XP SP3.
Link naar reactie
In het bios staan eigenlijk geen instellingen voor de videokaart, ook het gedeelde geheugen kan ik vreemd genoeg nergens instellen. Vanwege die reden heb ik besloten om de bios eens te gaan updaten. Helaas doet de laptop nu helemaal weinig meer :( Heb notabene de originele HP software en bios gedownload... Heb ook geen idee hoe ik dit terug kan zetten, want het enige wat de laptop nog doet is aan gaan. Ik krijg geen beeld en hij start ook niet door naar Windows (ik hoor namelijk geen geluiden.) Heb even contact gehad met het bedrijf Flashbios.org, en ze kunnen het voor €100,- verhelpen. Vind dat zelf wel veel van het goede als ik niet eens weet of de videokaart wel goed is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...