Ga naar inhoud

pc en hdtv


Aanbevolen berichten

Een HDTV heeft over het algemeen een veel lagere resolutie dan een pc monitor. mijn 28" HDTV heeft een maximale resolutie van 1280 x 720 op de pc. terwijl mijn 22" pc monitor een resolutie heeft van 1680 x 1050. Ik wilde hem eigenlijk vervangen voor een grotere, maar zelfs een 32" heeft een maximale resolutie van 1024 x 768! Je hebt dus een groot beeldscherm waar je niks aan hebt. (buiten het gebruik om films te kijken via de pc) Ik ga zelf binnenkort dus voor een grotere monitor ipv een HDTV. Houd er alleen wel rekening mee dat je een stevige videokaart nodig hebt voor een grotere resolutie. Verder heeft afstand tot scherm tegenwoordig niets meer om handen met de LCD's. Daar had je last van met die grote CRT's Ik zie dat de TV die je hier noemd een resolutie heeft van: 1920 x 1080. Dat is weinig voor een 81cm scherm. Met andere woorden, je windows beeld zal groter zijn dan op een 24" pc monitor. hoewel je scherm dus groter is, haal je niet het maximale er uit om goed als monitor te functioneren. Hier 2 foto's van het verschil. de eerste is de 22" monitor en de 2de de 28" HDTV [img:f99bef387c]http://www.edmarcountry.com/22.jpg[/img:f99bef387c] [img:f99bef387c]http://www.edmarcountry.com/28.jpg[/img:f99bef387c] De bovenste monitor is kleiner maar heeft toch meer beeld. Overgens moet je deze 2 hier niet vergelijken met kleuren :wink: De bovenste monitor heb ik bewust wat donkerder gezet.
Link naar reactie
[quote:8f7ef615fb="megastaal"]Is het handig om een HDTV als monitor voor je pc te gebruiken?[/quote:8f7ef615fb]Zoals hier eerder al aangegeven is het dus erg van belang wat de resolutie is die het paneel zelf kan weergeven. TV's die alleen maar het HD signaal kunnen weergeven op een lage resolutie (HD Ready) kun je beter links laten liggen.
Link naar reactie
Nou lelijker wil ik niet zeggen, het beeld is glas helder en mijn 22" monitor kan niet tippen aan de kwaliteit van m'n HDTV. Maar je verliest ruimte op je scherm met een lagere resolutie daar gaat het om. De prijs van deze monitor is wel wat't zo'n beetje moet zijn voor een 24". Ik had deze zelf ook in gedachte. Maar aangezien de prijzen voor de 24"'s behoorlijk zakken wacht ik even op een betaalbare 26" of grotere monitor. Je kan ook kiezen voor een HDTV, maar dan zou je eigenlijk een plasma moeten nemen. of idd een full HDTV voor de juiste resolutie. mja... Dan moet je wel diep in de buidel tasten. Dat is't niet waard voor de pc, tenzij je toch al een vette TV wilt natuurlijk dan kun je dat combineren.
Link naar reactie
[quote:9a9bd35dbb="megastaal"]Het beeld wordt dus lelijker als de tv groter wordt. Misschien neem ik dan toch maar een 24" monitortje. Ik denk aan een Samsung SYNCMASTER 245B. Is dat wat? (€329 is verdacht goedkoop). [/quote:9a9bd35dbb] Ik heb sinds kort de plus variant, ben er zeer tevreden over. Alleen moet je wel een stevige videokaart hebben. COd4 met alles aan en veel rook zorgt voor een fps van ongeveer 30 fps.
Link naar reactie
Ik weet niet of mijn pc snel genoeg is. Een GF9800 GTX is op zich een beest van een kaart, maar met Crysis gaf hij heel af en toe wel eens een stortertje (1280x1024, alles very high, directX10). Momenteel speel ik het Legend: Hand of God - demo. Alles op high, 1280x1024. Ik weet niet of het spel directX10 ondersteunt. Op zich loopt het allemaal vlekkeloos.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...