Ga naar inhoud

9600GT SLI of high-end?


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuw(e) videokaart(en), maar ik heb al een hele tijd de markt niet meer gevolgd en sindsdien zijn er volgens mij al weer drie nieuwe generaties bij nVidia doorheen gedrukt. Nu zit ik niet te wachten op een kaart van 400 euro, maar voor maximaal 200 euro wil ik een nieuw setje in huis halen. Mijn vraag is dus nu om voor 2x een nVidia 9600GT in SLI te gaan draaien of dat één enkele high-endkaart van 200 euro misschien een snellere oplossing is. Ik hoor graag van jullie, Bas
Link naar reactie
Dat hangt af van game tot game hoor wouter512. Ruw geschat ondersteund 90 % wel SLI ondersteuning, maar de vraag is natuurlijk hoevéél winst je er uit haalt en of het die extra kaart wel waard is. Persoonlijk zou ik nu toch gaan voor een ATI HD 4850 of een 4870 als jou budget dat toelaat. Single core is toch nog altijd het veiligste atm in games ;).
Link naar reactie
Ok, ik ben eruit. Zodra mn bankrekening het toelaat komt er een nieuwe pc met een 4870 videokaart. Om even een overzichtje te geven van wat ik in gedachten had: cpu: Intel C2D E8600 gpu: ATI Radeon 4870 ram: 2 gb Corsair ddr2-800 mobo: MSI P7N SLI Platinum De rest van de componenten zoals de hdd, behuizing enz zijn minder van belang lijkt me. @ sdk: een 8800gt kopen is op dit moment behoorlijk zinloos, lijkt me. En die 68 graden stressed voor een cpu? Dat lijkt mij ook niet vreemd, er zit de boxed Intel koeler op en de meegeleverde koelpasta (ik weet het, Zalman is beter...).
Link naar reactie
[quote:69243d1688="gamingbas"]Ok, ik ben eruit. Zodra mn bankrekening het toelaat komt er een nieuwe pc met een 4870 videokaart. Om even een overzichtje te geven van wat ik in gedachten had: cpu: Intel C2D E8600 gpu: ATI Radeon 4870 ram: 2 gb Corsair ddr2-800 mobo: MSI P7N SLI Platinum De rest van de componenten zoals de hdd, behuizing enz zijn minder van belang lijkt me. @ sdk: een 8800gt kopen is op dit moment behoorlijk zinloos, lijkt me. En die 68 graden stressed voor een cpu? Dat lijkt mij ook niet vreemd, er zit de boxed Intel koeler op en de meegeleverde koelpasta (ik weet het, Zalman is beter...).[/quote:69243d1688] Mijn cpu op 3.8 ghz komt niet eens boven de 60 graden. Zo ver ik weet is 60 de maximale aangeraden voor dagelijks gebruik van de c2d. 8800gt is wel degelijk een stuk sneller dan de 8600gt... hij werd met de launch de crysis kaart genoemd;).
Link naar reactie
Aha, dus dat bedoel je. Nee, mijn cpu wordt idle ong 40 graden, bij normaal gebruik dus nauwelijks meer. Pas als ik hem echt ga pushen in een zware benchmark komt hij tot die hoge waarde van 68 graden. En de 8800gt is zoals jij zegt beduidend sneller dan mijn 8600gts, maar als ik nu een 4870 van ATI koop ben ik wel wat duurder uit, maar zal ik er ook veel langer mee kunnen doen. Als ik nu een relatief "verouderde" kaart als een 8800 serie koop, ben ik over een week aan iets anders toe.
Link naar reactie
Met die stelling ben ik het niet helemaal eens omdat je , zeker bij 3dkaarten, niet echt op de toekomst kunt kopen. Als je kijkt naar benchmarks dan zie je dat in call of duty 4 bijvoorbeeld de 4870 net 70 frames per seconde haalt. Als dus volgend jaar deel 5 uitkomt zal dat wel minstens 20 frames inzakken. Kun je weer een nieuwe kaart halen;).
Link naar reactie
Jep, helemaal gelijk. Maar ik draai nu ook cod4, en dat loopt niet lekker, dus speel; ik niet op de hoogste instellingen. Koop ik een 8800gt zal het prima gaan op de hogere instellingen, maar heb ik weer het zelfde probleem als deel 5 uitkomt, dat het gewoon niet lekker loopt. Ga ik nu voor een iets duurdere kaart speel ik in de huidige games super, en over een jaar nog steeds acceptabel. Dat gaat wss met een 8800gt niet meer lukken.
Link naar reactie
Ja nu snap ik wat je bedoelde. Alleen dan moet ik ieder (half?) jaar een nieuwe kaart gaan aanschaffen, en daar zijn mn ouders waarschijnlijk niet zo blij mee. Anyway, ik heb het gevoel dat we onze ideeen niet aan elkaar "verkocht" gaan krijgen, maar ik vind iig dat jij ook gelijk hebt op een bepaalde manier. Ik zal er nog eens over nadenken en dan beslis ik wel wat ik ga doen op het moment dat er werkelijk een groen licht wordt gegeven voor de aanschaf van een nieuw systeem. Als dat zover is ga ik iig voor de Intel E8500 ipv de 8600, bedankt Red Dragon, ik overklok hem desnoods wel een beetje zodat hij wat sneller is (scheelt zo'n 70 euro)
Link naar reactie
Ja daar zit ook wel wat in. Mijn moederbord is ook aan vervanging toe, hij is nog in prima staat, maar ik ben er niet gelukkig mee. Nauwelijks mogelijkheden tot overklokken (bij 3,1GHz al een BSOD), en het werkt niet stabiel. Veel problemen met het correct laten werken van de PCIe-bus enz. Als ik dan ga upgraden koop ik een nieuwe mobo, videokaart en voeding. Als er een hele nieuwe pc mag komen ga ik voor wat ik hierboven al aangaf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...