Ga naar inhoud

vista compatible grafische kaart


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb op dit moment een P4, 2.0Ghz met 2Gb geheugen.(win XP) Er zit een grafische kaart in met de volgende specificaties: ( volgens everest) Veld Waarde Apparaateigenschappen Apparaatbeschrijving Sapphire Radeon 9200 Atlantis - Secondary Video Adapter Bus Type PCI Bus / Apparaat / Functie 1 / 0 / 1 Apparaat ID 1002-5941 ID subsysteem 174B-7C12 Apparaatklasse 0380 (Display Controller) Revisie 01 Fast Back-to-Back Transactions Ondersteund, Gedeactiveerd Apparaat functies 66 MHz werking Ondersteund Bus Mastering Geactiveerd Veld Waarde Apparaateigenschappen Apparaatbeschrijving Sapphire Radeon 9200 Atlantis Video Adapter Bus Type AGP 4x Bus / Apparaat / Functie 1 / 0 / 0 Apparaat ID 1002-5961 ID subsysteem 174B-7C13 Apparaatklasse 0300 (VGA Display Controller) Revisie 01 Fast Back-to-Back Transactions Ondersteund, Gedeactiveerd Apparaat functies 66 MHz werking Ondersteund Bus Mastering Geactiveerd AGP Eigenschappen AGP Versie 2.00 AGP Status Geactiveerd Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x Actuele AGP Snelheid 4x Fast-Write Ondersteund, Gedeactiveerd Side Band Addressing Ondersteund, Geactiveerd Voor deze kaart zijn geen vista drivers, voor zover ik kan bepalen. Begrijp ik het goed dat ik een PCI grafische kaart heb? Wat is 4x AGP? Wat is een goed presterende grafische kaart voor vista voor ongeveer €100 ?? Dank
Link naar reactie
[quote:97cc960d2a="bd54338rre"]Begrijp ik het goed dat ik een PCI grafische kaart heb? Wat is 4x AGP? [/quote:97cc960d2a] Volgens het rapport van Everest heb je een AGP grafische kaart. Info over AGP zou je kunnen vinden op Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Graphics_Port [quote:97cc960d2a="bd54338rre"]Wat is een goed presterende grafische kaart voor vista voor ongeveer €100 ?[/quote:97cc960d2a] Die zou je kunnen vinden op deze site over Vista compatibiliteit videokaarten http://www.mitracom.nl/page/331/ Houd bij de keuze rekening met de rest van je systeem. Vooral de PSU. Voor de prestaties van de videokaarten, zou je [url=http://www.tomshardware.com/charts/graphics-cards/3dmark06-v1-0-2-hdr-sm3-0-score,538.html]Tom's Desktop VGA Charts[/url] kunnen checken.
Link naar reactie
Ja, alleen is die MSI NX7600GT Heatpipe uit jouw link passief gekoeld. Dat betekent dat die bedoelt is voor behuizing met een goede airflow. Dus minimaal een Midi Tower met voor-onder inblazende casefan. Achter onder de PSU een uitblazende casefan. Anders zou die videokaart wel eens te warm kunnen worden. Zie ook de productbeoordelingen uit jouw link. Als PSU is minimaal 350 watt van een A merk aanbevolen.
Link naar reactie
deze lijkt mij dan beter [url=http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_AGP_-/Club_3D/RX1550/-1069918/?baseId=31409&articleId=-1069918]RX1550-512Mb[/url] mijn psu is een 400watt ik ben trouwens geen spelletjes speler, dus Het gaat er meer om dat mijn pc vista ready is,, zoals in de volksmond wordt gezegt. dus alleen de grafische kaart is een struikelblok.
Link naar reactie
7600GT [url=http://tweakers.net/pricewatch/146792/club3d-geforce-7600-gt.html]normaal[/url] zou ik nemen (of de GS, die is rond de 60), die is niet passief zegmaar, euro of 70. Echter ik kan vista niet echt aanraden met jou specs. Wat wil je ermee bereiken? De Aero interface kan je 2 ghz pc nooit aan... Dus dan zit je met dezelfde "looks" van xp. Maar dan wel meet een pc die trager is in gebruik en trager opstart.
Link naar reactie
[quote:84debdf1c3="sdk"] De Aero interface kan je 2 ghz pc nooit aan [/quote:84debdf1c3] Omdat de TS 2Gb werkgeheugen heeft, zou het nog wel kunnen. Ik heb namelijk ook nog een oude vergelijkbare PC met die van de TS. Namelijk een AthlonXP 1700+ en ongeveer 1,5 GB werkgeheugen met een Club3D 7600GS videokaart. Daar draait onder andere Vista Premium op met Aero interface. Het werkgeheugen is bij mij de bottleneck Windows Prestatie-index Processor: Berekeningen per seconde 2,8 Geheugen (RAM): Geheugenbewerkingen per seconde 2,7 Grafisch: Bureaubladprestaties voor Windows Aero 4,5 Grafische weergave voor spellen: Prestaties voor zakelijke toepassingen en spellen 4,8 Primaire vaste schijf: Overdrachtsnelheid van schijfgegevens 5,4 Of de PC van de TS met alleen een nieuwe videokaart voldoende is, hangt ook nog af van de te draaien applicaties. Bijvoorbeeld een lichte Anti-virus applicatie en firewall is wel aan te raden. En verder alleen applicaties installeren waarbij de CPU/nieuwe videokaart en werkgeheugen staan vermeld bij Recommended/Aanbevolen hardware.
Link naar reactie
[quote:af4fddb157="wouter512"] wanneer je het budget kent post je dit maar [/quote:af4fddb157] Niet echt eigenlijk. Wil met zo weing mogelijk middelen upgraden. met het geheugen is dat al gelukt. Nu een oplossing voor mijn grafische kaart. Erg flauw van ATI om voor bepaalde kaarten geen vista drivers te maken. Verplicht een aankoop doen wordt dan opgedrongen
Link naar reactie
@sdk Of Vista prettig werkt op mijn oude AthlonXP 1700+ PC, is moeilijk te zeggen. Sinds ik die PC uit mijn onderschrift heb, gebruik ik die oude PC niet zo vaak meer. Daarop zit behalve Vista ook nog verschillende Linux distributies in multiboot. Als ik vanaf het GRUB bootmenu Vista selecteer dan duurt het ongeveer 35 seconden, voordat het inlog scherm verschijnt. Nadat ik het wachtwoord heb getypt en [Enter] dan duurt het nog ongeveer 10 seconden om in te loggen. En nog ongeveer 5 seconden om de Windows klok te zien verschijnen. Vista' Introductiecentrum start in ongeveer 5 seconden. Vergeleken met die PC uit mijn onderschrift is die oude PC wel wat traag. [quote:e6dcb826bf="gerben"]Ik vraag me af, of je op die pc überhaupt wel vista moet installeren. [/quote:e6dcb826bf] Niks moet uiteraard. Maar maar ik kocht een volledige retail versie van Vista Premium kort nadat deze werd uitgebracht. Gewoon om kennis te maken met deze nieuwe Windows versie. [quote:e6dcb826bf="gerben"]Ik zou zelf gewoon in XP blijven werken, op zo'n oud gebakje.[/quote:e6dcb826bf] Of eventueel dualboot met een Linux distributie zoals Ubuntu. [quote:e6dcb826bf="bd54338rre"] Nu een oplossing voor mijn grafische kaart. Erg flauw van ATI om voor bepaalde kaarten geen vista drivers te maken. [/quote:e6dcb826bf] Dat ligt niet aan ATI. Die Sapphire Radeon 9200 Atlantis is gewoon te oud. Het is nu eenmaal zo als een videokaart uit de handel is genomen, er geen nieuwere drivers voor geschreven worden. Nieuwere drivers kunnen nog wel enig tijd "backwards compatible" zijn. Maar eens houd dat op.
Link naar reactie
[quote:fe421db59f="gerben"]Ik vraag me af, of je op die pc überhaupt wel vista moet installeren. Ik zou zelf gewoon in XP blijven werken, op zo'n oud gebakje.[/quote:fe421db59f] mijn pc bedoel je?? tja,, zit wel wat in ja. :? Het punt is gewoon dat ik niet zonder meer een nieuwe pc ga kopen, alleen voor vista. Doe dat alleen als deze pc het begeeft. Pc draait verder nog voortreffelijk
Link naar reactie
Er zijn vele redenen om vista niet te nemen, Vista voor een bestaande pc is ook nog erg duur qua licentiekosten. Als je geen spelletjes speelt (die dx10 vereisen) zie ik geen reden om vista te installeren. Je pc gaat er langzamer van lopen en vista geen enkel voordeel ten opzichte van xp. Ik heb ook zeer sterk het vermoeden dat vista grotendeels uit broncode van xp bestaat met wat extra eye-candy.
Link naar reactie
[quote:6b6114d84a="bd54338rre"][quote:6b6114d84a="gerben"]Ik vraag me af, of je op die pc überhaupt wel vista moet installeren. Ik zou zelf gewoon in XP blijven werken, op zo'n oud gebakje.[/quote:6b6114d84a] mijn pc bedoel je?? tja,, zit wel wat in ja. :? Het punt is gewoon dat ik niet zonder meer een nieuwe pc ga kopen, alleen voor vista. Doe dat alleen als deze pc het begeeft. Pc draait verder nog voortreffelijk[/quote:6b6114d84a] Dat kan maar waarom wil je dan vista draaien... opnieuw wat wil je ermee bereiken?
Link naar reactie
[quote:0fbc4f50de="bd54338rre"]dat ik het nieuwste systeem heb,, vista dus[/quote:0fbc4f50de] ok dat is leuk maar verder is dat dus geen argument om over te stappen... alleen om het nieuwste te hebben... dat kun je dan beter op hardware toepassen dan op besturingssytemen;) iig altijd wachten op service pack 1 bij windows:P. Je moet kijken naar wat vista oplevert (een nieuwe interface) en of het dan de investering waard is. In dit geval waarschijnlijk niet omdat alles trager zal gaan. Het is nu niet zo dat er software is die ALLEEN voor vista geschikt is. Er is wel software die NIET op vista draait:).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...