Ga naar inhoud

geluid via Hd4850


Aanbevolen berichten

ATI heeft een speciale DVI naar HDMI plug. Dit is geen standaard plug, deze MOET je gebruiken om geluid over de HDMI kabel naar de TV te krijgen. Een DVI naar HDMI kabel werkt dus NIET voor je. De toepassing die ATI heeft verzonnen voor het geluid is namelijk niet een standaard, daarom werken andere DVI/HDMI adapters niet. Daarnaast is het zo dat je een onboard soundcard moet hebben zodat het geluid over de PCI-Express bus doorgegeven kan worden naar de ATI kaart. (deze heeft namelijk zelf geen soundprocessor aan boord)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik heb dus een probleem met geluid icm de 3850, voordat ik films afspeel via de HDMI kabel moet ik eerst het volgende doen: ik moet VOOR het starten van de film eerst de geluidsinstellingen wijzigen van luidsprekers van realtek high definition audio naar realtek hdmi ouput, dan heb ik wel geluid op de plasma, film afgelopen dan de instellingen weer in omgekeerde volgorde terug zetten anders heb ik weer geen geluid op de PC! zou de oplossing dan zijn "het geluid over de PCI-Express bus doorgegeven kan worden naar de ATI kaart" maar hoe krijg je dat voor elkaar? alvast bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...