Ga naar inhoud

welke kaart is beter?


Aanbevolen berichten

Zoals wel eerder vermeld is zon moderne 3850 waarschijnlijk overkill. Je moet even bedenken dat de techniek achter de ti4200 tegenwoordig niks meer voorsteld. In de nokia n95 zit een betere 3dchip zegmaar:P. Dus een geforce 5 is al een enorme verbetering. Ik heb vorige week toevallig nog gespeeld bij iemand met een amd 3200+, 1 gb ram en een 6800GT. Dat ging best goed, physics op low en dan textures en tree's etc op high. Denk niet dat je nu textures op high kan draaien:P. Efteling tycoon kun je beter niet spelen(:P) slechte game:P, is dezelfde engine als rollercoaster tycoon. Verder zie ik geen bezwaren in je lijstje. Bij alles zul je hogere details kunnen draaien dan wel soepeler kunnen spelen met een moderne kaart. Battlefield 2 (=2142) start inderdaad niet met een ti kaart en wel met geforce 6 of hoger. Met die geforce 7 start hij iig op:P. Reken wel op lange laadtijden en medium details (met shadows off, en lightning effecten ook off) op maximaal 1024x768. C&C, fear, half life 2 is iig geen probleem dan. Welke kaart, ik heb dus geen ervaring met de HD 2600pro en wel met de 7600GT dus daarom zou ik persoonlijk voor die laatste gaan. Ik weet dat die het iig aankan. Snellere kaart heeft iig geen zin omdat de 3dkaart dan steeds op de cpu aan het wachten is.
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:14caf91fb7="sdk"]Zoals wel eerder vermeld is zon moderne 3850 waarschijnlijk overkill. Je moet even bedenken dat de techniek achter de ti4200 tegenwoordig niks meer voorsteld. In de nokia n95 zit een betere 3dchip zegmaar:P. Dus een geforce 5 is al een enorme verbetering. Ik heb vorige week toevallig nog gespeeld bij iemand met een amd 3200+, 1 gb ram en een 6800GT. Dat ging best goed, physics op low en dan textures en tree's etc op high. Denk niet dat je nu textures op high kan draaien:P. Efteling tycoon kun je beter niet spelen(:P) slechte game:P, is dezelfde engine als rollercoaster tycoon. Verder zie ik geen bezwaren in je lijstje. Bij alles zul je hogere details kunnen draaien dan wel soepeler kunnen spelen met een moderne kaart. Battlefield 2 (=2142) start inderdaad niet met een ti kaart en wel met geforce 6 of hoger. Met die geforce 7 start hij iig op:P. Reken wel op lange laadtijden en medium details (met shadows off, en lightning effecten ook off) op maximaal 1024x768. C&C, fear, half life 2 is iig geen probleem dan. Welke kaart, ik heb dus geen ervaring met de HD 2600pro en wel met de 7600GT dus daarom zou ik persoonlijk voor die laatste gaan. Ik weet dat die het iig aankan. Snellere kaart heeft iig geen zin omdat de 3dkaart dan steeds op de cpu aan het wachten is.[/quote:14caf91fb7] ok, duidelijk, kun je me ook vertellen wat ik verder aan mijn pc moet upgraden om met de 7600 GT goed te kunnen spelen? b.v. sterkere voeding (en welke), meer gb ram etc? Zijn er verder nog mensen hier die SDK steunen in zijn mening dat de 7600 GT goed zou zijn voor mij?:P @SDK: wat is de volledige naam van de 7600GT (nvidia gforce 7600GT?) ennuuh, maakt het veel uit of ik die 7600GT met 256mb of 512 mb pak ofzo? hier zie je (onderaan) dat ze toch vrij slecht scoren http://www.tomshardware.com/charts/graphics-cards/3dmark06-v1-0-2-hdr-sm3-0-score,538.html maarja, je hebt ervaring met de 7600 GT dus dan zul je wel gelijk hebben:P mssn dat de 7600 GT SLI ook wat is voor mij?
Link naar reactie
3dmark 2006 is een applicatie die het uiterste van je hardware vergt. Is een leuke indicatie maar bijvoorbeeld mijn 8800GTS 640 mb scoort daar ook 4000 punten minder (14000 vs 18000) dan een 8800GT terwijl ik in games hooguit een paar FPS (paar procent dus) achter loop. Ik zou gewoon naar de games kijken dan weet je wat je kan verwachten. Daarom testen ze ook niet alleen 3dmark maar ook diverse games. 256mb vs 512 mb is meer marketing zeggen ze altijd als het 3 euro scheelt dan zou ik de 512 mb nemen, anders niet:P. 1 gb tot 2 gb ram is ruim voldoende, doe het zelf nog altijd met 1 gb ram op oude pc. voeding zei je zelf dat hij 450w was geloof ik, lijkt me voldoende. Anders merk je het snel genoeg dan krijg je een melding in beeld dat er te weinig power is terwijl je aan het gamen bent. Dit is ook wel een leuke test: http://www.tomshardware.com/reviews/cpu-gpu-upgrade,1928.html Maar nogmaals, je bent echt toe aan een nieuwe 3dkaart dus koop iig iets nieuwers dan je nu hebt. De naam is inderdaad 7600GT, je kunt ook de 7600GS kopen maar die is een stuk langzamer. Merk maakt niet uit. Koop alleen geen silent. Alleen maar kans op problemen met silent:).
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ok, ik heb gister een Trust-voeding gezien van 450 watt voor € 35 of €37 (weet neit meer zeker welke prijs:P iig 1 van die 2) is dat goed/normale prijs en is het een goeie voeding? verder ben ik aan het denken óf: 450 watt voeding + geforce 7600GT kaart of nieuw moederbord (pci) + voeding 450 watt + sterkere kaart maarja, dan kan ik in dat laatste geval net zo goed nieuwe pc kopen volgens mij he of niet? wat is jullie mening?
Link naar reactie
[quote:8ee7b023b4="remco p"]ok, ik heb gister een Trust-voeding gezien van 450 watt voor € 35 of €37 (weet neit meer zeker welke prijs:P iig 1 van die 2) is dat goed/normale prijs en is het een goeie voeding?[/quote:8ee7b023b4] Simpel antwoord: Nee. Trust is geen A-merk, vooral niet wat voedingen betreft. Voor een goedkope PC kun je de [i:8ee7b023b4]randapparatuur[/i:8ee7b023b4] van Trust vaak nog wel gebruiken, maar als je een goede voeding wilt kopen, ga dan aan Trust voorbij. Goedkoop = duurkoop ;) Goede merken voor wat betreft voedingen zijn bijvoorbeeld Antec, Coolermaster of Zalman. Daar betaal je wel wat meer voor, maar de kwaliteit is een stuk hoger. Wanneer je investeert in een goede, betrouwbare voeding en daarmee voorkomt dat je de rest van jouw systeem naar de knoppen helpt, dan spaar je uiteindelijk geld uit. Om de haverklap een volledig nieuwe PC aan moeten schaffen, daar wordt je portemonnee ook niet blij van ;) [quote:8ee7b023b4]verder ben ik aan het denken óf: 450 watt voeding + geforce 7600GT kaart of nieuw moederbord (pci) + voeding 450 watt + sterkere kaart maarja, dan kan ik in dat laatste geval net zo goed nieuwe pc kopen volgens mij he of niet? wat is jullie mening?[/quote:8ee7b023b4] Nou ja, je kunt de laatste optie overwegen. Het ligt eraan hoeveel geld je te besteden hebt. Voor €400,- á €500,- kun je jouw PC een heel aardige upgrade geven. Ik ga dat zelf binnenkort ook doen voor dat budget. Daarbij moet je alleen wel in je achterhoofd houden, dat je voor dat bedrag niet de meest superdeluxe onderdelen kunt aanschaffen. Een goede videokaart is natuurlijk een behoorlijke budget-killer. Maar je kunt er wel een systeem mee bouwen, dat weer een aantal jaar mee kan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ok, weer wat anders gezien:P hahaha het gaat zich niet per se erom dat ik games op hoogste niveau kan spelen in grafics etc. maar meer dát ik ze kan spelen. ik merk dan vaak via de site www.canyourunit.com dat het bij gaat om de vertex shader en pixel shader versies die bij mijn huidige geforce4 Ti 4200 AGP kaart te laag zijn. in pixel shader heb ik nu 1.3 en in vertex shader 1.1 als iemand me dus gwn al een agp kaart kan aanwijzen die ongeveer hetzelfde is als mijn huidge wat betreft prestaties maar die een hoger pixel en vertex shader versie heeft (minimaal pixel shader en vertex shader versie 2.0) ben ik al blij. vermeld ook even de prijs;)
Link naar reactie
Je kan altijd overwegen een nieuwe pc te kopen, maar je moet je dan afvragen wat dat nieuwe systeem moet doen, wat voor extra's zitten er op dat moederbord, zit er bijvoorbeeld gelijk pci-express op in plaats van agp, dan weet je al dat je je Geforce 4 moet vervangen. En goedkope systemen zijn vaak leuk om te surfen en lichte games op te draaien, maar later als je uit wil breiden, zie je ineens dat je voeding niet goed genoeg is, damn weer extra onderdelen upgraden. Ik zou gewoon kijken, als je een upgrade wil doen voor niet al te weinig geld, wat je wilt houden, en hoe je zo goedkoop er op z'n minst wat op vooruit gaat. Ik ben het eens dat een upgrade niet duur hoef te zijn. Ik heb vorig jaar mijn cpu + mobo, voeding, intern geheugen en kast vervangen voor 330 euro. Toendertijd had je daar echt geen kant en klaar systeem voor bijv een Dynabyte waarmee je goed kan gamen. Als je iets vergelijkbaars zoekt voor je Geforce 4 agp kaart, misschien is dit dan iets: http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_nVidia_AGP_-/XFX/7600_GS-400/-1055740/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=AGP&l3=NVIDIA of dit: http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_nVidia_AGP_-/XFX/6200A/-1048970/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=AGP&l3=NVIDIA
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...