Ga naar inhoud

welke kaart is beter?


Aanbevolen berichten

http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGVkZZiamJTKZsg/viewproduct/HIS_Radeon_HD_3850_IceQ_3_Turbo_512_MB/index.php# Zet dan even een link erbij als je weet waar hij voor 115 verkrijgbaar is ;) Een pre-overclockte kaart vergt overigens ook altijd meer van je voeding. edit:/ @ hieronder, strak onderbouwd verhaaltje :)
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb ook nog een oud PC'tje. Een 478 bordje met een P4'tje daarin.Ik heb verschillende kaarten geprobeert. Ik ben echter geen GAMER maar gebruik mijn computer voor videobewerking en fotobewerking. Persoonlijk vind ik de HIS de beste en wel om een reden N.L. de koeling. Hij blaast de warme lucht uit de computer wat ,bij mij,een CPU temp. verschil van maar liefst 7°c gaf. Voor de rest maakt het absoluut geen verschil. Ik ga ze nog wel eens installeren en een aantal testprogramma's draaien. Afwachten of er verschil is tussen de kaarten. Ik weet niet welke kaart Remco nu heeft , maar misschien komt hij wel toe me B.V. een MSI RX2600PRO.wat toch ook al een behoorlijk snel kaartje is. Het Max. verbruik zou 45W zijn. Misschien kan Remco dan zijn huidige voeding behouden.
Link naar reactie
ok, bedankt nu weet ik nog niks:P haha, ik wil een kaart die op mijn huidige slot past (AGP) en waar ik nieuwere games als fear, cod4, battlefield 2142, c&c 3 etc. fatsoenlijk in mooie kwaliteit mee kan spelen. geef me maar een paar linkjes :P haha en zet er eventueel bij wat mijn pc verder nodig heeft om met die kaart te kunnen spelen zonder problemen, mssn dat ik het dan snap;)
Link naar reactie
De snelste agp kaart is een ati hd3850. Deze heeft een zwaardere voeding nodig dan die je hebt. Je zou die zalman kunnen nemen. Chieftec heeft ook aardige en betaalbare voedingen. Daarna kun je de nieuwere spellen waarschijnlijk wel spelen, zij het niet met de hoogste settings. Kost samen ongeveer 150 euro, wellicht nog wat te compenseren door verkopen van de oude onderdelen. http://www.azerty.nl/8-162-65169/radeon-hd3850.html http://www.azerty.nl/8-52-9146/gps-400aa-101a.html Blijft het feit dat de pc verouderd is, en eigenlijk vervangen moet worden, als je serieus wilt gamen.
Link naar reactie
[quote:397d50523c="gekl2003"]Ik heb ook nog een oud PC'tje. Een 478 bordje met een P4'tje daarin.Ik heb verschillende kaarten geprobeert. Ik ben echter geen GAMER maar gebruik mijn computer voor videobewerking en fotobewerking. Persoonlijk vind ik de HIS de beste en wel om een reden N.L. de koeling. Hij blaast de warme lucht uit de computer wat ,bij mij,een CPU temp. verschil van maar liefst 7°c gaf. Voor de rest maakt het absoluut geen verschil. Ik ga ze nog wel eens installeren en een aantal testprogramma's draaien. Afwachten of er verschil is tussen de kaarten. Ik weet niet welke kaart Remco nu heeft , maar misschien komt hij wel toe me B.V. een [b:397d50523c]MSI RX2600PRO.[/b:397d50523c]wat toch ook al een behoorlijk snel kaartje is. Het Max. verbruik zou 45W zijn. Misschien kan Remco dan zijn huidige voeding behouden.[/quote:397d50523c] en wat is daarmee, is dat wat, dat kaartje
Link naar reactie
Ik raad de 7600GT aan van nvidia (agp). Euro of 60 tegenwoordig, zelfde performance als de 6800GT. Wereld van verschil met je ti4200. Maat van me met een soortgelijke pc (amd xp 2600+, 2 gb) heeft deze zonder problemen kunnen installeren 2 maanden terug:). Ik geloof niet dat het zinvol is sneller dan die 7600GT te gaan want bij mijn pentium 4 2.54 ghz haalde ik altijd dezelfde fps met en zonder 4x AA (oftwel 3dkaart verveeld zich).
Link naar reactie
[quote:5ab09efc05="sdk"]Ik raad de 7600GT aan van nvidia (agp). Euro of 60 tegenwoordig, zelfde performance als de 6800GT. Wereld van verschil met je ti4200. Maat van me met een soortgelijke pc (amd xp 2600+, 2 gb) heeft deze zonder problemen kunnen installeren 2 maanden terug:). Ik geloof niet dat het zinvol is sneller dan die 7600GT te gaan want bij mijn pentium 4 2.54 ghz haalde ik altijd dezelfde fps met en zonder 4x AA (oftwel 3dkaart verveeld zich).[/quote:5ab09efc05] ok, moet ik voor die kaart dan ook een zwaardere voeding dan die ik nu heb (zie hiervoor beschreven) of kan dat met mijn huidige? maja, ondertussen weet ik het helemaaal niet meer welke ik nou moet pakken:S:S ik heb er gwn geen verstand van en ik weet het ondanks alles hier echt niet meer.
Link naar reactie
als ik kijk op http://www.tomshardware.com/charts/graphics-cards/3dmark06-v1-0-2-hdr-sm3-0-score,538.html dan scoort die kaart van je vriend dus wel uitermate slecht he. bijna laagste van allemaal. Of ik daar games als fear, cod4, etc mee kan spelen verwacht ik niet. en ik heb geen zin om paar honderd euro of wat uit te geven aan een nieuw moederbord om een pci slotje te krijgen waardoor ik alleen nog maar meer keuze heb uit nog meer grafische kaarten
Link naar reactie
[quote:c9a086fecf="remco p"]als ik kijk op http://www.tomshardware.com/charts/graphics-cards/3dmark06-v1-0-2-hdr-sm3-0-score,538.html dan scoort die kaart van je vriend dus wel uitermate slecht he. bijna laagste van allemaal. Of ik daar games als fear, cod4, etc mee kan spelen verwacht ik niet. en ik heb geen zin om paar honderd euro of wat uit te geven aan een nieuw moederbord om een pci slotje te krijgen waardoor ik alleen nog maar meer keuze heb uit nog meer grafische kaarten[/quote:c9a086fecf] Hmm ja vraag je nu advies of niet? Als je het zelf al weet hoef je ook niet te posten. Ten eerst is fear abosoluut niet te vergelijken met call of duty 4. Call of duty 4 is namelijk, na crysis, nu de zwaarste shooter. Zelfs de gloednieuwe gtx280 a 600 euro haalt nog geen goedeframerate daarzo. Call of duty start niet eens op jou pc omdat je cpu te traag is. Ten tweede kijk je bij 3dmark 2006, ook niet relevant , kijk naar de games die je speelt. Ten derde ik zie die hele gt niet in die charts staan, zie jij iets wat ik niet zie? Ten vierde de kaart kost 70 euro en geen 100 euro. (de ati concurrent, HD 2600 Pro) zelfs slechts 50 euro) 5e: je kaart de ti4200 heeft geen schijn van kans in welke game dan ook... een geforce 7 is 3 generaties nieuwer dus dat ga je altijd in je huidige games merken. 6e het is zonde van je 3200+ cpu om er niet een betere gpu tegenaan te gooien als je met die pc welke game dan ook wilt spelen. 7e: let bij benchmarks ook altijd even op de resolutie en de filters... op jou systeem is een benchmark in 2560xnogwat niet relevant, 8x AA +16x aniso ook niet... Fearcombat kan die kaart prima aan... fear is te vergelijken met een game als [url=http://www.tomshardware.com/charts/desktop-vga-charts/doom-3,558.html?p=1614%2C1596%2C1599%2C1615%2C1574%2C1593%2C1592%2C1642%2C1640%2C1634%2C1568%2C1575%2C1566%2C1626%2C1585%2C1561%2C1623%2C1603%2C1557%2C1564%2C1584%2C1563]doom3[/url] Je had het echter al een jaar eerder (of 3) een nieuwe kaart moeten aanschaffen. Die 7600gt is al een jaar of 1-2 voor die prijs te verkrijgen. Snap eerlijk gezegd niet hoe je het hebt volgehouden met die ti kaart want ik weet nog dat battlefield 2, om maar wat te noemen, niet eens opstart met een ti kaart. Daar heb je echt een geforce 5 voor nodig (of hoger). Heb zelf mijn pentium 4 2.54 ghz rond 2001 gekocht in combi met een ti4400. Hardstikke snel toen, echter 1.5 jaar later begon de pc het moeilijk te krijgen met diverse games en ben ik geupgrade naar een 5900xt (220 euro). Weet een jaar later haalde ik rond de 40 fps in battlefield vietnam en daarna kwam battlefield 2 wat ik op lage details moest spelen en dus werd het tijd voor een 6800GT (210 euro) zodat ik battlefield 2 ook meteen kon spelen. Het kost wat geld maar op die manier kun je dus met een simpele upgrade 4 jaar achter elkaar de nieuwste games spelen. Je moet dus nu een afweging maken of je a) 70 euro investeerd en daarna je pc afschrijft waardoor je alle games tot 2006 iig full detail kunt spelen b) je niks doet en eigenlijk alle games sinds 2002 niet goed kunt spelen c) voor een x bedrag, 500-1000 euro een nieuwe pc kopen en dan alle games tot eind 2008 kunnen spelen (daarna heb je weer nieuwe 3d nodig).
Link naar reactie
laat maar, ik snap er gewoon niet heel veel van wat hier verteld wordt allemaal over die kaarten:P ik heb er te weinig verstand van om een fatsoenlijke beslissing te kunnen nemen. Ik denk dat ik mijn games deinstalleer en verkoop allemaal. Ook mijn pc gaat denk ik weg en ik gebruik alleen nog mijn laptop voor school en msn en eventueel internet aangezien ik te weinig weet van grafische kaarten om er een te kopen, en ik ook niet wil upgraden naar een pci moederbord omdat dit veel kost. iedereen hier heeft een andere mening over welke kaart (uiteraard, ook hierdoor weet ik het soms niet) en het is natuurlijk niet duidelijk te zeggen of ik die spellen die ik nu niet kan draaien wel kan draaien met de kaart die gezegd wordt, de ene zegt nee, de ander ja. Weer een ander heeft nog een andere mening. vind het heel jammer, maar denk zelf dat er niets anders op zit.
Link naar reactie
Denk niet dat er iemand tegengespreek dat de games die jij noemt, op call of duty 4 na, draaien op jou pc als je je 3dkaart upgrade. Heb het iig niet gezien en lijkt me ook sterk. Zeker als je naar de recommended req kijkt van de games. [quote:b526b52eb7]ok, hoe speelt ie nieuwste/nieuwere spellen? dan heb ik het b.v. over cod4, fear, battlefield 2142, C&C 3, Flight Simulator X etc. [/quote:b526b52eb7] C&C 3 [quote:b526b52eb7]" Required System: Microsoft Windows XP [b:b526b52eb7]PC with 1.6 Ghz equivalent or higher processor[/b:b526b52eb7] 256 MB of system RAM 512 MB of system RAM for online play with 3 or more players 6 GB available hard disk space 8x speed or faster CD-ROM drive or DVD-ROM drive (for the Collector's Edition) 64 MB GeForce3-class video card. The game only officially supports cards with ATI (Radeon 8500 or greater) and Nvidia chipsets, and the Intel GMA 900 and GMA 950 products. The GeForce 4 MX is not supported Sound card with speakers or headphones Microsoft Mouse or compatible pointing device 56.6 Kbps or better modem for 1v1 online play Broadband connection for online play with 3 or more players DirectX 9.0c or above. Minimum Required Specs: Windows XP or Windows 2000 1.3 GHz Intel Pentium IV or AMD Athlon processor 256 MB RAM Nvidia GeForce2 or equivalent video card with 32 MB RAM DirectX 9.0b compatible sound card 4 GB available hard disk space Please note that while you will be able to play The Battle for Middle-earth(tm) with the specifications above, play experience can benefit from additional RAM, above the required 256 MB Nvidia GeForce2 MX is not supported. "[/quote:b526b52eb7] fear: [quote:b526b52eb7]The final system requirements for F.E.A.R. have been announced: MINIMUM SYSTEM REQUIRED · Windows® XP or 2000 with latest service pack installed · DirectX® 9.0c (April Edition) (included) · Pentium® 4 1.7 GHz or equivalent processor · 512 MB of RAM · [b:b526b52eb7]64 MB GeForce 4 Ti [/b:b526b52eb7]or ATI® Radeon® 9600 or equivalent with hardware T&L and pixel shader support · 5.0 GB free Hard Drive Space for installation · 4x CD-ROM drive (for Director's Edition, this will have to be DVD-ROM) · 16-bit DirectX® 9.0 compliant sound card with support for EAX™ 2.0 · Internet Connection Required · Mouse · Keyboard RECOMMENDED HARDWARE ·Pentium® 4 3.0 GHz or equivalent processor ·1 GB RAM ·A [b:b526b52eb7]256 MB Radeon® 9800 Pro or equivalent DirectX® 9 compliant video card with hardware T&L and pixel shader 2.0 support[/b:b526b52eb7]SUPPORTED CHIPSETS Nvidia GeForce™ 4Ti, GeForce™ FX 5900, FX 5900 Ultra, 6800, [b:b526b52eb7]6800 GT[/b:b526b52eb7], 6800 Ultra ATI® Radeon® 9600, 9600 Pro, 9600 XT, 9700, 9700 Pro, 9800 Pro, x700 XT, x800 XT, x850 XT[/quote:b526b52eb7] Bij fear ga je van minimum naar recommended. Al die games op call of duty 4 na draaien wel als je je kaart upgrade, agp dus. Je hebt het alleen onduidelijk gemaakt door met call of duty 4 aan te komen;). Dan kom je namelijk in het high end segment terecht het is echt een zware game. cod4: [quote:b526b52eb7]“Recommended Specs” CPU: 2.4 GHz dual core or better is recommended RAM: 1GB for XP; 2GB for Vista is recommended Harddrive: 8GB of free hard drive space Video card: 3.0 Shader Support recommended. Nvidia Geforce 7800 or better or ATI Radeon X1800 or better “Required (min) Specs” CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz or AMD(R) Athlon(TM) 64 2800+ processor or any 1.8Ghz Dual Core Processor or better supported RAM: 512MB RAM (768MB for Windows Vista) Harddrive: 8GB of free hard drive space Video card (generic): NVIDIA(R) [b:b526b52eb7]Geforce(TM) 6600 or better [/b:b526b52eb7]or ATI(R) Radeon(R) 9800Pro or better[/quote:b526b52eb7] Call of duty 4 kun je inderdaad beter verkopen... cpu wordt het probleem. Pci express upgraden heeft inderdaad geen nut want dan heb je ook een nieuwe cpu, nieuwe voeding en nieuw geheugen nodig dus dan kom je bij de optie koop een nieuwe pc uit. Anders koop je de HD 2600 Pro voor 50 euro. Dan kan je iig je oude games spelen;). Maar volgens mij vroeg je om een kaart van 100 euro waardoor je games kon spelen en de 7600gt valt daar ruim binnen.
Link naar reactie
ja, ok, concreet gaat het zich er dus (nogmaals) om al wat oudere, goeie games zoals: flight sim X (betere grafiks) C&C 3 (betere grafiks) battlefield 2142 (draait nu niet) Efteling tycoon (draait nu niet, en hoezo totale tegenhanger van alle bovengenoemde:P) FEAR (betere grafiks) Doom 3 (betere grafiks) RCT 3 (betere grafiks) Company of Heroes (betere grafiks) BIA EIB + RTH30 (betere grafiks) Half Life 2 (betere grafiks) etc. Allemaal van de wat oudere games die al enkele jaartjes ouder zijn. Voornamelijk gaat het dus erom om betere grafiks/soepeler lopen te behalen op bovenstaande games. enkele games draaien nu totaal niet, hopelijk is dat afgelopen met betere kaart. welke van de kaarten komt hierbij in aanmerking? is dat b.v. de door mij genoemde ATI 3850 of de door jou genoemde HD2600 of 7600GT? (welke is de beste) of zijn er andere suggesties in die prijsrange/andere prijsrange? heb ik voor de kaart die dan als beste voor mij zou zijn een sterkere voeding nodig, hoeveel kost deze en welke adviseer je? zijn er verdere 'requirements' nodig voor de betreffende kaart? hopelijk krijg ik zo een duidelijk antwoord (voor mij duidelijk dan):P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...