Ga naar inhoud

Problemen na installeren Vista Service Pack 1


Aanbevolen berichten

Hallo, een vriend van mij heeft een vrij nieuwe computer en dit weekend is Vista Service Pack 1 geïnstalleerd. Gister kreeg hij ineens een blauw scherm dat heel even een melding gaf en daarna was de melding weg. Hij herinnert zich iets van IRQL en iets met een driver. De melding verdwijnt snel dus hij weet het even niet goed. Ik dacht dat het wel eens met de driver van de grafische kaart te maken zou kunnen hebben. Ik heb wel meer gelezen over problemen met drivers na installatie Service Pack 1. Zijn grafische kaart is de ASUS VGA G-Force 8600 GT Silent/ htdp 512 mb. Hij draait onder Vista Home. Ik denk er nu aan om een nieuwe driver van ASUS te installeren maar ben niet zeker. Heeft iemand tips? Ik hoop snel van jullie te horen. Alvast erg bedankt. Ruurd
Link naar reactie
[quote:e09e4190f5="Ruurd"]Hij herinnert zich iets van IRQL en iets met een driver.[/quote:e09e4190f5] Vraag 'm dan om tijdens het opstarten van zijn PC op de toets F8 te drukken. (Niet te vroeg. Dus pas nadat eventuele BIOS meldingen voorbij zijn gekomen.) Als hij die F8 op het juiste moment indrukt, verschijnt Vista' Geavanceerde opstartopties. Daaruit zou hij moeten selecteren: "Automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen." Vraag 'm dan de volledige IRQL melding en die drivernaam op te schijven. Zodat je die in je volgende bericht kunt posten. [quote:e09e4190f5="Ruurd"]Ik denk er nu aan om een nieuwe driver van ASUS te installeren maar ben niet zeker. [/quote:e09e4190f5] Meer gebruikelijk is deze drivers te downloaden vanaf de site van nVidia. Check voor meer info de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1198969#1198969]videokaarten FAQ.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...