Ga naar inhoud

Lage 3DMark06 score?


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds kort heb ik een nieuw moederbord + 9800GTX. Alles werkt naar behoren en ook de performance zijn flink vooruit gegaan in games. Nu merk ik alleen op dat mijn 3DMark06 score "extreem" laag is voor een 9800GTX. Ik haal 10.700 punten met deze kaart. Is mijn CPU nu zo'n extreme bottleneck of is er gewoon iets niet goed? Toen ik mijn nieuwe moederbord kreeg heb ik een schone installatie gedaan van Vista MET de HD3870 er nog in. Na een week kreeg ik mijn 9800GTX binnen en verwisselen ging niet al te moeilijk en alles verliep goed met drivers installeren etc. Drivers: 175.16 (ik hoor slechte dingen over 175.19) Screenshot: [img:04e43612d5]http://img133.imageshack.us/img133/120/3dmarkscoregd0.jpg[/img:04e43612d5] Kan iemand mij misschien helpen? B.V.D Mirage
Link naar reactie
[quote:ca8d262dc7="Vandread"]Je scherm is 1440x900 en 3dm06 draait standaard 1280x1024, dus dat geeft al een vreemd resultaat, of draai je die op een andere monitor?[/quote:ca8d262dc7]Moet de videokaart het beeld dan rescalen ofzo? Vooral raar omdat de verticale resolutie van het beeld groter is dan die van het paneel.
Link naar reactie
Mijn X2 6000+ is inderdaad de bottleneck want ik heb de SM2.0 en SM3.0 (wat belangrijks is voor de graka) vergeleken met andere 9800GTX'en en deze zijn redelijk hetzelfde. Mijn Sparkle 9800GTX loopt dan ook op standaard snelheden dus je moet er zowieso niet meer van verwachten. Zoals in mijn eerste post al staat. Ingame doet mijn systeem het goed vergeleken met een high end gaming PC. Een vriend van mij heeft een E8400 + 9800GTX en hij haalt 3 FPS meer (AVG) in Crysis op dezelfde settings. Ik heb de Nvidia drivers verwijderd en toen mijn oude kaart er weer in gezet. Deze deed het (zoals verwacht) helemaal goed. Toen de drivers weer verwijderd en de nieuwe erin en nu even 175.19 erop. Nu ineens werkt hij goed en zelf Rivatuner is compatible met deze kaart. Ik kan de fan speed aanpassen en de temperaturen komen netjes op mijn scherm te staan (42 graden IDLE op 50%). Al met al zijn mijn problemen verdwenen door "waarschijnlijk" andere drivers uit te proberen.
Link naar reactie
En dan nu een compare url posten? :P Hangt trouwens beetje van de benchmark af of je cpu een bottleneck is, 3dmark06 leunt soms heel erg op de cpu (iets TE naar mijn zin) Zie bv het feit dat een quadcore vaak 2k punten meer scoort. Versere drivers proberen is natuurlijk altijd goed, wat je ook kan proberen om te zien of je gpu optimaal presteerd is Folding@home met Cuda, liet m'n 8800gt lekker zweten :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...