Ga naar inhoud

videokaartje vista compatible (niet voor grafische toep.)


Aanbevolen berichten

Hallo. Ik wil voor mijn ouders een wat sneller pctje bouwen, denk hierbij aan een mobo, mem en cpu. Nu willen zij graag vista gaan draaien. ze hebben het bij mij op de PC én laptop gezien, en ze vinden dat helemaal geweldig (ik zet er wél basic op). Het is nu zo dat ik wat componentjes heb gezien bij een computerzaak hier om de hoek (Complus.nl), en daarmee wil ik ze verassen. Ik wil echter onder de 100 eurie blijven. Het moederbord wat ik heb uitgezocht is de volgende (piest ook precas in de kast die ik speciaal voor hen gemaakt heb): Asus P5GC-MX, met een videokaart aan boord (Intel Graphics 950). Zouden zij daar Vista op kunnen draaien zonder al te veel problemen ? Zij gebruiken de PC voornamelijk voor tekstverwerken, websites bekijken om reisjes te boeken, en bridge-puzzels oplossen. Het scherm is een Philips 107B Brilliance (CRT, 9jr oud). Zoals je kunt lezen, worden er (nog) geen grafische toepassingen op de PC gedaan. Geen spellen, geen films, geen autocad etc e.d. Alles wordt zowiezo sneller dan dat het nu is. Nu zit er een AMD Thunderbird 800mhz, 128mb mem PC1600, GF2MX200 16mb in met een 6gb hdd ATA100 hehe .. De schijf wordt dan vervangen door een 80gb sata, maar die heb ik zelf. Zo .... iemand :) ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...