Ga naar inhoud

Probleem Asus 8600GT Silent raar beeld.


Aanbevolen berichten

Hi Allemaal, Sinds gister is mijn beeld raar gaan doen. Zaterdag nog CoD4 gedaan en zondag avond wou ik even gaan CoD4e maar mijn beeld geeft nu allemaal blokjes weer, echt van die ruitjes, het beeld wordt wel weergegeven maar is dus slecht leesbaar door allemaal blokjes die knipperen etc? Vermoedt dat hij kapot is... :-( het raare is alleen dat wanneer ik zonder drivers (dus uninstall Nvidia) wel gewoon net beeld heb, maar dan dus niet dual screen als mogelijkheid heb. Dus zonder driver doet het beeld niet raar maar kan ik niet alle functies gebruiken maar met driver is het beeld helemaal niet goed zichtbaar en valt hij zelfs uit na enkele minuten? Iemand bekend met dit probleem? Zonde want ik had hem net een jaartje en voor de rest werkte hij prima al +/- 9 maanden Alvast bedankt voor jullie support. Met vriendelijke groet, Robert van Logtenstein
Link naar reactie
Door de drivers wordt de kaart tot zijn uiterste prestatie's gedreven. Ik denk dat door de naamgeving Silent je een passief gekoelde 8600GT hebt. Daardoor moet je kastkoeling dus de airflow wel goed zijn. Lever deze anders in en koop er een actief gekoelde 8600GT voor terug of een 8600GTS die nu ook al in prijs dalen.
Link naar reactie
[url=http://dl10.techpowerup.com/SysInfo/GPU-Z/GPU-Z.0.2.3.exe/]Hiermee[/url] kan je de temperatuur zien, zou kunnen dat die te hoog is. Je hebt in ieder geval artifacts, strepen in je beeld? Dan is je kaart kapot, geen nieuwe kopen gewoon terug naar de winkel als je nog garantie hebt. Als je het programma hebt gedownload en het niet wil openen, gewoon .exe erachter typen :wink:
Link naar reactie
Nou ik heb nog een keer geprobeerd de driver opnieuw te installeren maar het probleem in vista blijft, in vista geeft hij wel gelijk raar beeld, in XP waar ik nu op zit geeft hij geen raar beeld. Het heeft zich nu beperkt tot het afspelen van filmpjes :roll: , gamen moet ik nog proberen, everest erop gezet, temp is 45 graden met 2 DVD Films draaiend. Maar goed, het is zonde... was een prima kaartje, maar dit is waarschijnlijk een hardware defect? ofnie.... Het is alleen bij het afspelen van filmpjes op een lokale media spelen want Youtube, dumpert etc werken wel :cry: Ik ga de PC in ieder geval even scannen. :cry: ... Nou geen bijzonderheden met scannen. Het aparte is dat zonder driver hij wel gewoon media afspeelt. Zit hem volgens mij dus niet in de hardware, eerder in de software...... Maar met de huidige driver heb ik altijd gewoon kunnen spelen? Apart..... Wat kan ik nog doen? Nieuwe kopen? of is er een oplossing. Alvast bedankt! Groet, Robert :(
Link naar reactie
Nou, de codecs eraf gehaald en weer geinstalleerd. Enkel scherm geprobeerd. Helaas werkt het allemaal niet..... Ik gebruik in ieder geval weer gewoon XP, de pc laat dan wel gewoon de desktop zien, en valt niet uit zoals hij in vista doet. In XP krijg ik nu dus bij het afspelen blokjes patroon in beeld. Afhankelijk van de resolutie van het video bestand laat hij blokjes zien. Hoge resolutie veel blokjes en bij kleine resolutie video wat grotere blokjes. Zonder driver werkt de playback wel maar kan ik dus niet dual screen gebruiken. Daarom denk ik dat de kaart niet stuk is, maar als het niet op te lossen is dan moet ik wel een nieuwe halen...... grt. Robert
Link naar reactie
Je kan ook even de kast openzetten en een grote ventilator erop richten. Kijken of dat helpt. Ik had ooit een geforce ti 4400 die het heel even deed in games en dan gekke kleuren ging vertonen. Verder deed alles het perfect. Kaart vervangen voor een 5900XT en later bleek dat de koeler gewoon vast was gelopen. Nieuw koelertje erin en hij deed het weer (helaas na 1 maand die koeler weer kapot dus toen maar undergeclocked). Wie weet is het toch hitte.
Link naar reactie
Inderdaad. Een 8800GT kan hij ook meenemen naar zijn volgende systeem. Of hij kan hierna een iets grotere upgrade uitvoeren zonder ook weer de Graka te vervangen. Tevens zou ik van Nvidia ook niet overstappen op ATI tenzij je het niet erg vindt weer een reïnstall te moeten doen van XP of Vista.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...