Ga naar inhoud

Videokaart defekt


Aanbevolen berichten

Reeds voor de 3de maal gaat mijn videokaart Radeon 9800 [b:a13b812d0a]XL[/b:a13b812d0a] Ver:100 defekt door de warmte. De vorige keren was mijn pc nog onder garantie en was de vervanging gratis. Ik vraag me af of deze kaart door een betere versie kan vervangen worden. Ik heb in de FAQ-lijst van dit forum deze kaart echter niet teruggevonden. Kan iemand mij raad geven wat ik hier moet mee aanvangen en waar ik snel een betere of desnoods dezelfde kaart kan aanschaffen? Dank bij voorbaat. R@
Link naar reactie
De 9800XL is al relatief oud. Waarschijnlijk een medion geval? Wat oudere medion systemen hadden wel eens warmteproblemen. Dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken. Als je er een andere kaart in wilt hebben, geef dan even een budget aan, noem de belangrijkste onderdelen (processor, geheugen, wattage voeding), en het gebruiksdoel. Een 9800pro is waarschijnlijk nog wel tweedehands te krijgen, op bijvoorbeeld marktplaats. Maar je kunt er ook een simpel agp kaartje in zetten voor een paar tientjes.
Link naar reactie
Dank voor uw snelle reactie. Inderdaad het gaat hier om een Medion-geval dat voor stevig huishoudelijk gebruik dient.(Geen spelletjes). Mijn gegevens zijn: MS-7012 MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz, 2992 MHz, RADEON 9800 AGP (0x4E48)RADEON 9800 AGP (0x4E48), C-Media AC97 Windows XP, Home, SP3, NLB, HDD:156 GB, C:\, NTFS, 512 MB RAM, Power Delta Electr.mod.DPS-350PB-2C. Ik heb even een forum opgezocht (met andere pc)waar ik deze pc-hardware gegevens eerder had nagelaten en stel vast dat niettegenstaande op de kaart zelf Radeon 9800 XL Ver:100 gedrukt staat er via het opvragen met een programma naar de pc-hardware gegevens dus Radeon 9800 AGP(....) te voorschijn komt. Misschien gaat het hier ook over dezelfde kaart? Ik veronderstel dat ik dus maar best uw raad van de goedkope agp-versie opvolg(juiste benaming?). Blijven nog de vragen: hoe vooorkom ik dat ze weer snel stuk gaat en waar kan ik snel aan zulke kaart geraken(BE)? Een stomme vraag is misschien: bestaan er iets duurdere kaarten die beter tegen de warmte kunnen of is het mogelijk een groter ventilatortje op de goedkope agp-kaart te plaatsen? Of zijn er nog mogelijkheden tegen een redelijk prijsje (max.€50)? Mvg, R@
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...