Ga naar inhoud

nVidia Geforce of ATI Radeon?


Aanbevolen berichten

Mee eens, de prijs prestatie van de HD 4850 is fenomenaal, High-End performance voor een mainstream prijs, wat wil je als consument nog meer? Ik verwacht dat de prijs in de loop van tijd ook alleen nog maar lager wordt, over een maandje of 2 a 3 koop je er al een rond de 160 euro. Je bent gek als je dadelijk nog een GeForce 8800/9800 koopt. Daarmee heeft de GeForce GTX 260 en 280 nog steeds wel een bestaansrecht. beide kaarten zijn nog snellere single chip kaarten dan de HD4850. Reken maar dat de GTX 260 en 280 de komende maanden ook goedkoper worden. NVIDIA kan onmogelijk deze prijzen blijven hanteren. (edit: je voorbeeld was overigens beetje overdreven, 2x 160 tegenover 1x 600, maak er maar 2x 190 tegenover 510 euro van met de huidige prijzen in tweakers pricewatch).
Link naar reactie
  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    123

Feit blijft gewoon dat ATI met de HD**50 series bijna altijd een heel erg hoge prijs/kwaliteit heeft. Ik vind de GTX260 en 280 beide te duur, en volgens mij zal nVidia hier ook niet bijster veel geld verdienen tot de prijzen wat gedaald zijn, behalve dan door die-hard gamers zoals Red Dragon :wink: Ik ben zelf geen voorstander van Crossfire of SLI, omdat het nu (voor mij) veel te veel kost, en het dat altijd zal blijven doen. Ik denk dat je meer resultaten voor een lagere prijs behaalt als je gewoon om de zoveel tijd een nieuwe videokaart koopt, ook in verband met nieuwe technieken etc. Is er trouwens dan pas zo weinig bekend over de HD4870 en de X2-versie? Ik ben daar erg benieuwd naar, omdat er al vaak benchmarks op het internet verschenen van een 4870 die een 9800GX2 verslaat in Crysis, terwijl de 4870 maar rond de 300 dollar zou gaan kosten. http://forums.legitreviews.com/about15370.html :? Weer een astronomisch prijs/kwaliteit-gevalletje van ATI, of fake?
Link naar reactie
[quote:9765c9f698="Red Dragon"](edit: je voorbeeld was overigens beetje overdreven, 2x 160 tegenover 1x 600, maak er maar 2x 190 tegenover 510 euro van met de huidige prijzen in tweakers pricewatch).[/quote:9765c9f698] Maak daar maar [url=http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXUO1]2x150[/url] van tegen [url=http://tweakers.net/pricewatch/215854/asus-engtx280-htdp-1gb.html]485[/url]. Je kan zelfs 3x een 4850 nemen en dan ben je nog steeds goedkoper uit, maar dan moet je wel een geschikt moederbordje hebben... @junkiejake: dat een 4870 een 9800gx2 verslaat in Crysis lijkt me stug, Crysis draait namelijk veel beter op Nvidia videokaarten, daarom is het niet echt geschikt als benchmark. Misschien zit ik er dit keer volkomen naast, maar ik vind het erg vreemd. [url=http://www.jetway.com.tw/jw/vgacard_view.asp?productid=518&proname=X4870-EN-512V]Jetway[/url] heeft zelfs al de specs van de 4870 op hun site staan. Al kloppen ze niet helemaal(hij heeft 800 streamprocessor, niet 480)
Link naar reactie
Nog wel ja... ATi is nu hard aan het werken, de 4850 is net zo snel als een 9800GTX, maar dan goedkoper. In één van de belangrijkste segmenten kunnen veel mensen niet meer om ATI heen. Je ziet nu ook al dat de 4850 in CF de GTX280 soms kan bijhouden, hij heeft al minder preformance drop dan de GTX 280 als je allerlei zooi aanzet. Ik heb ook al benches gezien van de GTX 260 en dat stelt me een beetje teleur. Al kunnen deze benches niet helemaal correct zijn.
Link naar reactie
neemt niet weg dat Ati pas echt in beeld komt als er de kaarten in CF worden gezet of met dualcore kaarten. Op singlechip kaarten is Nividia nog steeds mijlenver voor. Blijft natuurlijk de vraag, wat de oplossing is voor de toekomst, meerdere cores of snellere singlecores. Hoe dan ook blijven multicores altijd afhankelijk van goede driverondersteuning voor elk spel.
Link naar reactie
[quote:af07460616="junkiejake"]nVidia speel tegenwoordig vooral op het hele dure, high-end vlak... Voor hen die lid zijn van de organistie "Portemonnee znder grenzen" :? [/quote:af07460616] Dat ben ik wel met junkiejake eens. NVidea zoekt veel te veel naar nieuwe uitvindingen en hoe duurder hoe beter in de ogen van NVidea. Qua prijs is ATI ook goedkoper en toch werkt he goed :P . Onze hele school heeft kaarten van ATI volgensmij en we hebben daar nog nooit problemen gehad alleen dat het draadje van de voeding in de fan van de voeding zat :oops:
Link naar reactie
[quote:4887d66c53="Red Dragon"]HD 4850 voor maar 150 euro :o dat is echt ziekelijk goedkoop voor een dergelijk product. NVIDIA moet erg met hun prijzen zakken voor hun GTX 260 en 280 ben ik van mening.[/quote:4887d66c53] De 8800GT is al voor minder dan 100 euro te krijgen. [quote:4887d66c53="MirageH1992"]Dat kan best kloppen maar voor wat ik nu gezien heb is de prijs/prestatie index van de HD4850 ongekend goed :o Houdt er ook rekening mee dat de meeste computer "gamers" gemiddeld beschikken over een 22 inch scherm. 22 inch is het populairst.[/quote:4887d66c53] [url=http://www.steampowered.com/status/survey.html]Klik[/url] 16/17 Inch is gemiddeld. 25 Procent is uberhaubt breedbeeld. 22 Inch gemiddeld :lol:
Link naar reactie
[quote:a061e91029="arjant2"]neemt niet weg dat Ati pas echt in beeld komt als er de kaarten in CF worden gezet of met dualcore kaarten. Op singlechip kaarten is Nividia nog steeds mijlenver voor. Blijft natuurlijk de vraag, wat de oplossing is voor de toekomst, meerdere cores of snellere singlecores. Hoe dan ook blijven multicores altijd afhankelijk van goede driverondersteuning voor elk spel.[/quote:a061e91029] De RV770 architecture is helemaal omgegooid. IVM R700 dualcore of beter interchip link. ze hebben de ringbus er uitgehaald en alles ligd gecentraliseerd aan 'n hub. Die voor mogelijk snelle interchip verbinding zorgt. Dit zou kunnen betekenen dat de R700 dus 2 RV770 als 'n enkele chip gezien kunnen worden en dus ook als danig gaat gedragen. En mogelijk veel van de CF performance scaling nukken grootendeels weg of verminderd zijn. Ik ben dus benieuwed wat R700 brengt. Mocht dit zo zijn dan wordt Quad SLI met R700 dus 8 RV770 cores. Om ook Quad GTX280 aan te kunnen. En op single chip is ATI niet zo ver weg van nV Afhankelijk hoe snel hij komt en wat GT200B aan performance brengt hogere klokken.
Link naar reactie
[quote:efa830ca0f="SuperG"] Mocht dit zo zijn dan wordt [b:efa830ca0f]Quad SLI[/b:efa830ca0f] met [b:efa830ca0f]R700[/b:efa830ca0f] dus 8 RV770 cores[/quote:efa830ca0f]Ga eens heel snel je mond spoelen met zeep :lol:. Octa 4870 is niet intressant omdat je dan aan een AMD cpu zit. Zelfs een c2quad @4ghz heeft moeite met 4 cores. Morgen komen in iedergeval de eerste 4870 reviews, kan je zien of ddr3 de Rv770 bottleneckt. @steeldevil: das de brakke versie van de 8800GT, de 8800GT heeft profijt van de 512MB geheugen.
Link naar reactie
Dus volgens jouw ondersteund intel chipsets XF niet CF wel. Maar quad gedoe boeid mij niet. Wel als de R700 minder gevoelig is voor CF perikelen. Beschouw ik hem als single chip. En omdat ATI met multi GPU e toekomst in gaan is dat toch belangrijk. Tenzij De GT200 ook nV laaste big chip voor high-end is.
Link naar reactie
[quote:d3a30b8455="SuperG"]Mocht dit zo zijn dan wordt Quad SLI met R700 dus 8 RV770 cores. Om ook Quad GTX280 aan te kunnen.[/quote:d3a30b8455] Dan heb je zowat een dual-moederbord nodig... :? Btw, net zoals bij CPU's zal er een keer een grens komen aan de klok- en geheugensnelheden, dus ik denk dat ook voor GPU's multi-core de toekomst is. :o Hoe moet dat verder voor gamers als de CPU's niet hoger geklockt kunnen worden en de GPU's gaan bperken? :( Hoop dat ze daar in de toekomst een oplossing voor hebben gevonden, anders ziet het er voor ons gamers maar somber uit...
Link naar reactie
Er zal een grens komen, maar ik denk dat dan wordt overgestapt naar bijvoorbeeld andere soorten materialen (misschien hebben we tegen die tijd plastic gpu's, er zijn al plastic geleiders), en misschien komt er een goedkope goede manier van koelen (de hele pc met aquadest vullen ofzo :wink: ) Ik denk dat nu inderdaad dual gpu's de oplossing zijn, maar na een tijdje heeft dat ook geen zin meer (als we bij de teracore zitten :wink: ). Maar misschien is deze reactie achteraf wel heel offtopic... :P :roll:
Link naar reactie
[quote:a5898c922f="junkiejake"]De nieuwe HD4870 van ATI presteert echt heel goed! :D En dat voor ~240 euro! Ik ga dus echt wel voor die ATI, hij presteert vaak beter dan de GTX260 en heel soms ook de GTX 280 8)[/quote:a5898c922f]het is alleen te hopen dat hij ook fatsoenlijk leverbaar wordt. Dat is namelijk nog maar de vraag omdat GDDR5 geheugen nog maar mondjes maat leverbaar is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...