Ga naar inhoud

nVidia Geforce of ATI Radeon?


Aanbevolen berichten

[quote:d87d9e667e="junkiejake"][quote:d87d9e667e="Red Dragon"]Ik prefereer nu eenmaal grafische kaarten met 1 chip ivp 2.[/quote:d87d9e667e] Mag ik vragen waarom? Zijn de resultaten minder of ligt het aan de bugs? Of is het gewoon een kwestie van principe :wink: Ik heb namelijk gelezen dat er in de eerste 2 maanden na de 3870 met Crossfire en X2 heel veel problemen waren. [/quote:d87d9e667e] Ik heb de Radeon 3870, 3870X2 beiden getest en ook in Crossfire X (dus met 2x 3870 X2). mijn test staat in de laatste Computer!totaal (juli nummer). Ik heb geen problemen ondervonden dus het aantal bugs waar jij het over hebt is het probleem niet. Als we puur naar 2x 3870 in Crossfire of 1x 3870 X2 kijken draait dit vlekkeloos en kom je geen bugs tegen. Ik prefereer 1 chip boven twee omdat hoe je het nu went of keert SLI en CrossFire is afhankelijk van drivers ondersteuning en hoe games er mee omgaan. Een snelle single chip kaart presteert altijd maximaal, een SLI / Crossfire kaart of opstelling valt terug op 1 chip zodra multi GPU niet of niet goed wordt ondersteund. Zo negatief is het nu allemaal ook weer niet. Nu is de ondersteuning voor Multi-GPU oplossingen zoals de HD 3870 X2 en GeForce 9800GX2 tegenwoordig wel een stuk beter dan vroeger. Om de bovenstaande reden heb ik prive een GeForce GTX280, duur maar bloedsnel en 1 chip.
Link naar reactie
  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    123

hoe kan jij in prive al een Geforce GTX280 hebben? zie nog geen enkele shop die hem heeft? Vanuit review-oogpunt zou ik het begrijpen, maar in prive? connecties? Overigens ben ik het met Red eens, en dat heb ik nu denk al 100 keer verkondigd hier, voorkeur gaat uiteindelijk toch naar een single core kaart, precies om de redenen die worden vermeld. Mijn nieuwe zal dan ook denk ik een Geforce GTX260 worden. (de 280 is me iets te duur)
Link naar reactie
Gebruikelijke ATI driver problemen? waar heb jij het over? Ik heb erg veel ATI kaarten getest en nooit tegen speciale ATI only driver problemen opgelopen. tuurlijk kom je wel eens wat tegen maar dat gebeurd ook bij NVIDIA bij nieuwe producten. Ik heb geen ervaring met de Extreme G drivers aangezien ik alleen met officiele drivers test. Maar ik zou me niet druk maken over de drivers van de HD 4870, wacht 7-7-2008 maar eest af.
Link naar reactie
De HD 4780 staat voor 7-7-2008 gepland voor zover ik weet. Wat de drivers betreft, bij nieuwe producten of het nu NVIDIA of ATI is heb je altijd kinderziektes in de drivers. de ene keer meer dan de andere keer. Maar het is absoluut niet zo dat dit nu vaker of erger is bij ATI. risico van "early adopter" zeg maar ;)
Link naar reactie
[quote:b25a33ff5e="jean willem"]De 4870 komt eerst uit met 512MB ddr5. Als er voldoende ddr5 beschikbaar is, komt er een 1GB versie van de 4870 en daarna ook van de 4850 alleen heeft die dan ddr3.[/quote:b25a33ff5e] Bron? voor zover ik weet komt 7-7 gewoon een 1Gb versie uit. Ik heb dan zelf officieel contact met ATI maar zij hebben mij nog niks verteld over de 4870 en of dit 512mb of 1gb wordt.
Link naar reactie
http://core.tweakers.net/nieuws/54088/radeon-hd4850-op-de-pijnbank-gelegd.html 4850 is gelijk of sneller dan 9800gtx 4870 zal concurreren met de snellere jongens maar ati is niet echt bezig met de snelheids kroon. Meer veel prestatie, betaalbaar en snel, ook al niet de snelste. De 4870 zal dan ook veel prestatie geven voor het geld.
Link naar reactie
Klopt in de gevallen dat Crossfire goed schaalt heb je meer performance voor minder geld. Daar staat tegenover dat 1x GeForce GTX 280 is uit te breiden naar 2x en dan nog meer performance levert (voor veel extra geld). 3 en 4 weg Crossfire schaalt nogal slecht. En daar komt bij dat 1x GTX 280 altijd goed scoort, Crossfire (en SLI) scoren niet altijd even goed. Laatste punt, hoge resoluties met AA8x is 1x GTX 280 beter dan 2x HD4850, 8800GT of 9800GTX in Crossfire en SLI. dit komt door de 1Gb frame buffer, de andere kaarten komen in gedrang door "slechts" 512MB. Kortom, ligt echt aan wat je met je pc qua games wilt doen wat de beste keuze is. wil je 1920x1200 AA8x alle games alles smooth spelen dan is de GeForce GTX 280 de beste keuze. Speel je 1650x1080 en vind je AA4x of geen AA voldoende, dan is 1x HD450 of 2 in CrossFire al voldoende. verhaal wordt weer anders voor de HD 4870 1GB. Wat ik wil zeggen is dat 2x HD 4850 in CrossFire niet per definitie de beste keuze is voor een High end game systeem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...