Ga naar inhoud

SLI: XFX Alpha Dog of Gainward Golden Sample?


Aanbevolen berichten

Computervrienden, ik ben van plan een SLI machine te assembleren en ik ben uitgekomen op de volgende twee kaarten: XFX GeForce 8800GT Alpha Dog Edition XXX 512 MB GPU: 670 MHz MEM: 1950 MHz Gainward GeForce 8800GT Golden Sample 1024 MB GPU: 650 MHz MEM: 1900 MHz De Gainward kaart is 11 euro duurder dan de XFX (maal twee natuurlijk wegens de SLI). De stock clocksnelheden liggen net iets lager dan de XFX kaart, maar hij heeft meer geheugen. Wat is jullie mening? Welke zouden jullie nemen en waarom? (en met alle respect, aan een ik-zou-uberhaupt-geen-SLI-nemen antwoord heb ik natuurlijk niets :wink: ) Alvast bedankt!
Link naar reactie
Ik zou uberhaupt geen sli machine willen! :P Nee ff to the point: 1024mb wordt alleen gebruikt bij extreem hoge resoluties. In dagelijkse game activiteiten en een groot scherm wordt het zelfs nog niet gebruik. Er is al gebleken dat 1gb geen voordeel heeft tegenover de 512mb. Je zou meer prestatie krijgen van hogere clocksnelheid dan meer geheugen, bovendien heb je al 2 kaarten. En bij hogere resoluties wordt de 2e kaart steeds meer gebruikt. Dus dan is een totaal van 2gb videoheugen al helemaal overbodig. En om toch terug te komen op die sli-opstelling. Waarom geen paar maandjes wachten, (misschien nog niet eens)? En dan lekker de nieuwe 4-serie kaart kopen van ati? Idle 10watt. 2x 8800gt in sli verbruikt dus echt wel meer, maargoed het is jouw te verkwisten geld. Waarschijnlijk ook wel wat sneller.(verwacht ik)
Link naar reactie
Baseer [url=http://en.expreview.com/2007/12/30/review8800gt-how-many-memory-do-you-need%ef%bc%9f/]hierop[/url] je keuze. Ik wist het wel. Die 8800gt 512mb in deze test is nog niet eens OC'ed. Dus zul je daarmee ook nog een kleine performance winst behalen. Hou er rekening mee dat in al deze tests de clocksnelheden iets lager liggen dan de jouw gekozen kaarten. I.m.o is die 1024mb alleen voor de 'patsfactor'. En al helemaal in sli is het totaal nutteloos, omdat dat geheugen echt niet wordt gebruikt. Daarvoor heb je die 2e kaart :wink: En wat is er leuk aan dat het erbij zit? (zie de patsfactor :P )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...