Ga naar inhoud

Probleem tijdens gamen...


Aanbevolen berichten

Hallo,ik zit met een wat ik vermoed hardwarematig probleem. Tijdens het spelen van "zware spellen" gaat het beeld opeens knipperen na een minuut of 5,komen er sporadisch artifacts en wil t beeld nog wel eens op zwart springen(World of Warcraft,CoD4),waarna t weer terugkomt als ik op enter druk. Bij wat oudere spellen doet zich dit probleem niet voor. Verder start Windows gewoon normaal op zonder enig probleem en zijn al mijn drivers up-to-date. Mijn computerspecs: Voeding Cooler Master eXtreme Power (430 watt) Moederbord MSI K9N Neo-F V3 Processor(s) AMD Athlon™ 64 X2 6000+ Geheugen Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Videokaart(en) Sapphire Radeon X1950 PRO 256 mb Temps Idle/Load: Moederbord 37/41 Processor 30/49 Videokaart 49/70 Spanningswaarde: CPU Core 1.08 V +3.3 V 3.26 V +5 V 4.95 V +12 V 12.04 V Temps kijken me toch wel in orde,al moet ik zeggen dat de Northbridge van mijn mobo wel loeiheet word,zo heet dat je je vinger eraan kan verbranden. Ik heb ook al windows reinstalled en alle onderdelen van t stof ontdaan..maar het probleem blijft zich voordoen.Computer is 11 maanden oud. Als iemand een suggestie heeft zou ik dat zeer op prijs stellen,in ieder geval bedankt.
Link naar reactie
Normaal zou ik zeggen artifacts-->je 3dkaart fan koelt niet (goed) genoeg. Maar je zegt zelf dat hij onder load 70 graden is. Wellicht moet je het even laten loggen ipv alt tabben (denk dat je dat nu deed). Dus dat tijdens het gamen, en je dus zon zwart scherm krijgt, je weet hoe warm hij dan echt wordt. Evt kun je ook even bij beheer kijken in de logboeken van windows, misschien kwam er een melding, te laag voltage oid. btw mag hopen dat je je pc niet zomaar aanraakt zonder jezelf te ontladen?
Link naar reactie
[size=18:5b59e709af]Ok ik ben er achter[/size:5b59e709af] Het ligt aan je kaart... er is iets met de voltage regulators die te warm worden... oplossing is fanspeed verhogen/kast beter koelen/heatsink installeren. Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1195832 Hoop voor de poster dat hij nog even kijkt:).
Link naar reactie
[quote:6da947d500="sdk"][size=18:6da947d500]Ok ik ben er achter[/size:6da947d500] Het ligt aan je kaart... er is iets met de voltage regulators die te warm worden... oplossing is fanspeed verhogen/kast beter koelen/heatsink installeren. Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1195832 Hoop voor de poster dat hij nog even kijkt:).[/quote:6da947d500] Ik hoop dat je gelijk heb,heel erg bedankt voor de tips in ieder geval! Dat probleem geldt trouwens voor een oudere versie van de x1950pro,en ik heb de nieuwere versie waar dat probleem verholpen moet zijn...messchien is mijn videokaart toch overleden.
Link naar reactie
[quote:66d50ded3a="Vandread"]Zowiezo even contact opnemen met de verkoper dat je kaart het niet goed doet, dit mag gewoon niet.[/quote:66d50ded3a] Als je het kunt oplossen met de fanspeed zijn ze tot niks verplicht lijkt me. Van de dagwaarde wordt je ook niet vrolijk. Ik had een doorgebrande 5900xt (ik zag het vlammetje) bellen bellen bellen wilde de leverancier (van de winkel) uiteindelijk alleen 1 of andere geforce 6200 blabla editie geven. Uiteindelijk 100 euro gekregen maar die kaart was 220...
Link naar reactie
De kaart werkt niet binnen de gegeven waardes van de fabrikant, dus functioneerd de kaart niet naar behoren. Nu kan je meteen een doem scenario geven maar je kan ook gewoon eerst even contact opnemen en zien wat eruit komt.... Beetje voorbarig om het meteen zo zwart te zien. En als ik dat van jou lees.... waarom volgende keer nvidia kopen? ;)
Link naar reactie
Ja kan het inderdaad altijd proberen. Wie weet is een evt vervangend product gunstig maar aangezien het een agp kaart is geloof ik niet dat ze met een alternatief kunnen komen dat niet dat probleem heeft. Zoals je op tweakers kunt lezen is het probleem inherent aan het design van de kaart. Als de fanspeed verhogen werkt lijkt met dat de oplossing die het minste tijd kost:). Pro merk moet je nooit zijn eigenlijk, snap ook niet waarom hij in de fik ging maar ik vermoed dat het kwam door het moederbord. Daar ging iets mis mee:P. Wat me wel opvalt is dat ati vaak driver problemen heeft. (fti kan bijv geen grid/dirt spelen). Vandaar de nvidia tip:).
Link naar reactie
[quote:81046e349c="Vandread"]Daarom brengt ATI ook iedere maand nieuwe drivers uit heb ik zo'n flauw vermoeden, ze pakken dingen meestal wel snel op (itt nvidia heb ik het idee)[/quote:81046e349c] Wat ik steeds opvang is dat een hoop problemen een lange periode onopgelost blijven bij ati. Maar dat kan ook toeval zijn. Wat mij opvalt is dat nvidia altijd op de zaken voorop loopt en bij de release van een nieuwe engine (bijv destijds de nieuwe unreal engine voor bioshock etc) meteen ook nieuwe drivers released. Nu zie je natuurlijk ook in meer games nvidia logo's dan ati logo's dus ik vermoed dat ze vaker betrokken proberen te zijn tijdens de ontwikkeling van een game. Natuurlijk eisen ze hiervoor een soort van exclusiviteit dus waarschijnlijk hobbelt ati hierdoor achter de zaken aan. Enige ati game die ik me kan herrineren was RCT3:P. Ik heb de laatste jaren zelf 0 problemen gehad met mijn drivers sinds mijn 6800gt. Laatste probleem met die kaart was de toen nieuwe hitman waarbij de lightning gek deed. Bij bf2 zat de driver erbij 8) .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...