Ga naar inhoud

Hoe lees ik de temperatuur van mijn ATI 9500 PRO (GRAKA)


Aanbevolen berichten

[quote:8cc65437a6="Endor"]Ik heb ATItool maar ik kan er nergens achter komen hoe ik de temp van mijn graka daarvan kan aflezen. [/quote:8cc65437a6] Dat staat vermeldt op de site van [url=http://www.techpowerup.com/atitool/]ATITool,[/url] waar onder andere een screenshot staat. Ook zou je deze kunnen aflezen in applicatie [url=http://www.gtopala.com/]SIW.[/url] Om de temperaturen van je grafische kaart te kunnen aflezen, behoren wel de 3D drivers van de grafische kaart te zijn geïnstalleerd. Ook behoort je grafische kaart daarvoor temperatuursensor(s) te hebben. Om welk merk ATI videokaart gaat het?
Link naar reactie
[quote:5de1a1be5f="Endor"]ah ok, ATI maakt ze dus niet? of maakt ati alleen die chips?[/quote:5de1a1be5f] Inderdaad. [quote:5de1a1be5f="Endor"]en alles erond maakt ATI AIB partners? [/quote:5de1a1be5f] Één van de ATI AIB partners uit die link. Dus bijvoorbeeld Asus, Club3D enzovoorts. [quote:5de1a1be5f="Endor"]Ik heb het gevoel dat mijn ati radeon 9500 PRO geen temperatuursensor's.[/quote:5de1a1be5f] Ik weet het op dit moment alleen van het videokaart merk Peak. Daarvan is al eens op dit forum gemeldt dat deze geen temperatuursensor's heeft. Maar heeft wel een lawaaierige koeler. [quote:5de1a1be5f="Endor"] de 3d drivers weet ik niet of ik die heb.[/quote:5de1a1be5f] Ik bedoel de drivers van de website van ATI. Ook de chipset drivers van het moederbord zouden geïnstalleerd behoren te zijn. Bij voorkeur te installeren voordat de 3D video drivers zijn geïnstalleerd. Verdere info staat in de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1198969#1198969]Videokaarten FAQ.[/url] Daar scroll je omlaag naar de vraag: Wat voor ATI Radeon kaarten zijn er zoal en welke driver heb ik daar voor nodig?
Link naar reactie
Ja dat klopt, de koeler van mijn 9500 PRO maakt een hels lawaai tegenwoordig, ik heb zelfs mijn geluid omhoog moeten draaien van mijn spel omdat ik meer het geruis van de koeler hoor dan van mijn spel -.-, maar hij is dan ook al wel 6 jaar oud. Binnekort krijg ik toch een nieuwe computer met 8800 GT's in SLI, alleen vroeg ik mij af of deze ook een hels lawaai gaan maken?
Link naar reactie
[quote:ae2b2305b6="Endor"] Binnekort krijg ik toch een nieuwe computer met 8800 GT's in SLI, alleen vroeg ik mij af of deze ook een hels lawaai gaan maken? [/quote:ae2b2305b6] Dat is een andere vraag, dan je onderwerp. Als deze PC nog besteld moet worden, zou je daar beter een ander topic over kunnen openen. Of deze dan stil genoeg is, zou je moeten afwachten.
Link naar reactie
de computer is al besteld bij DELL, dus ik hoop dat ze de nodige voorzorgen nemen ;) ik had hier al een topic over gemaakt, maar die laatste vraag even ter zijde. Ik had dat gelezen in Computer totaal! tijdschrift dat 2 8800 GT's beter waren dan 1 GTX en minder stroom verbruiken, maar omdat er een kleinere nanometer procedure is maakt de koeler meer lawaai (dit dus even terzijde)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...