Ga naar inhoud

Videokaarten draaien niet goed, dringend hulp nodig


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een probleem (al eerder gehad bij bijna alle videokaarten) Telkens als ik een spel speel maakt niet uit welke bijv Battefield 2, Test Drive Unlimited, Warrock zelfs, loopt mijn videokaart niet optimaal, terwijl dat toch wel zou moeten lukken met een Ati Radeon X1650 Pro AGP X8 dacht ik, weet iemand wat hier gaande is?, zal het maar eerlijk zeggen, ben 15 jaar en het zo gezecht niet "de ballen verstand" van computers, ik knutsel ze wel in elkaar enzo maar echt diep diep diep in dat soort hardware kan ik geen wijs uit worden, m'n specs zie je hieronder en het moederboard is een Asus A7n8x, iemand aub een oplossing? en als je er (mischien) eentje hebt TOPPIE!! maar zou je het dan goed uit kunnen leggen? :oops: bij voorbaat dank Groetjes, teddy, ZIE JE OP COMPUTERTOTAAL!! :D
Link naar reactie
Wat ervaar jij als "niet optimaal" werken van je videokaart? Een X1650 is in ieder geval geen krachtplatsertje, dus als je de beeldkwaliteit te hoog hebt staan, dan zal hij niet genoeg beelden per seconde (fps) kunnen maken om het spel soepeltjes te spelen. Dan zal het beeld schokkerig gaan bewegen. Om dat te voorkomen kies je lagere kwaliteitsinstellingen, eventueel een lagere resolutie (1650*1080 is bijv teveel voor zon ding) en zorg je in ieder geval dat FSAA en AF uit staan. (Full Scene Anti Aliasing en Anisotropisch Filteren) Dat laatste kan je instellen in het configuratiescherm van je drivers, waarschijnlijk Catalyst Control Center.
Link naar reactie
[quote:3d0bed18ac="Comp-Freak"]Wat ervaar jij als "niet optimaal" werken van je videokaart? Een X1650 is in ieder geval geen krachtplatsertje, dus als je de beeldkwaliteit te hoog hebt staan, dan zal hij niet genoeg beelden per seconde (fps) kunnen maken om het spel soepeltjes te spelen. Dan zal het beeld schokkerig gaan bewegen. Om dat te voorkomen kies je lagere kwaliteitsinstellingen, eventueel een lagere resolutie (1650*1080 is bijv teveel voor zon ding) en zorg je in ieder geval dat FSAA en AF uit staan. (Full Scene Anti Aliasing en Anisotropisch Filteren) Dat laatste kan je instellen in het configuratiescherm van je drivers, waarschijnlijk Catalyst Control Center.[/quote:3d0bed18ac] "Niet optimaal" ervaar ik als bij het ene stukje waar het rustig is op een spel speelt ie normaal, komen er bomen/objecten die er steeds iets meer worden, beweegt het beeld heel traag enzo.. een vriend van mij heefd de zelfde videokaart met ook een AMD Athlon XP 2600 maar daar lopen de spellen soepel zonder enige mankementjes zoals ik die heb... in iedergeval HARDSTIKKE bedankt voor je reactie ik zal het gaan proberen, hopen dat het werkt... Groetjes teddy
Link naar reactie
Vergelijk iig met je vriend of de instellingen gelijk zijn, bijvoorbeeld FSAA en AF vallen niet zo snel op, maar vreten wel snelheid. Verder controleren of je een beetje recente videokaart drivers hebt. Dia kan je vinden op de website van ATi. Ook de chipset drivers van je moederbord kan je voor de zekerheid nog even de nieuwste van installeren. Die kan je van de site van nVidia halen, nForce 2 chipset heb je.
Link naar reactie
[quote:c0b1cf7de2="Comp-Freak"]Vergelijk iig met je vriend of de instellingen gelijk zijn, bijvoorbeeld FSAA en AF vallen niet zo snel op, maar vreten wel snelheid. Verder controleren of je een beetje recente videokaart drivers hebt. Dia kan je vinden op de website van ATi. Ook de chipset drivers van je moederbord kan je voor de zekerheid nog even de nieuwste van installeren. Die kan je van de site van nVidia halen, nForce 2 chipset heb je.[/quote:c0b1cf7de2] nogmaals bedankt voor je reactie, zal het proberen heb even gekeken bij Catalyst Control Center over je reactie van Anisotropisch Filteren, hij staat aangevinkt op toepassings instellingen gebruiken met het balkje helemaal naar links, aan de linkerkant staat "Voorbeelden per pixel"aan de rechter staat "2X, moet ik dat zo laten staan of..? en wat betreft Anti-aliasing staat ook aangevinkt, ook hier staat precies het zelfde als bij Anisotropisch Filteren, hier staat aan de linkerkant "Niveau aan" de rechterkant staat "2X" ook zo laten staan? Groeten teddy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...