Ga naar inhoud

Nieuwe AGP 8X videokaart voor mijn systeem?


Aanbevolen berichten

Ik zit te denken om een nieuwe AGP 8X videokaart aan te schaffen voor mijn systeem, aangezien het niet de bedoeling is om een heel nieuw systeem aan te schaffen. Ik wil een kaart waarmee ik voorlopig weer games mee kan spelen. Bovendien kan ik bv. het spel Lost Via Domus niet spelen, omdat mijn huidige videokaart (Connect 3D Radeon 9600 128 MB) niet geschikt is: - de videokaart is niet goed - er zit een Shader Model 2 op de kaart en ik schijn 3 nodig te hebben. Ik weet alleen niet welke kaart geschikt voor mij is. Ik heb op de site van Mycom gekeken naar AGP 8X kaarten en dan heb ik 3 mogelijkheden: 1) Sapphire ATI X1650Pro, 512MB € 63,- 2) ASUS AH2600PRO/HTDP/512MB € 83,- 3) Sapphire ATI HD2600Pro, 512MB € 85,- Zijn deze 3 alternatieven wel goede alternatieven? Of is er een betere kaart op de markt die voor mij aan te raden is?
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[url=http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=341410&cks=ASS&assoc=65B3D214-BAE6-410C-9075-06518B1B62A5/]Klik[/url] Die kaart zou ik erin zetten als ik jou was. Als je een snellere, duurdere kaart neemt, kan je processor het toch niet bijbenen en je zult dan ook een nieuwe voeding moeten kopen. Met deze kaart kun je weer even uit de voeten 8) lekker geprijsd ook.
Link naar reactie
[quote:6063a74210="feike1977"]Ik heb een AMD Athlon 2600+ processor. Daar kan die Sapphire Radeon HD 2400 PRO 256MB DDR2 goed mee overweg?[/quote:6063a74210] Ik had het al gezien in je specs.tweak.to lijstje. Het is een langzame processor maar een videokaart sneller dan de 2400, die extra snelheid word niet benut. De processor kan het niet bijbenen. Die 2400 is wel een goede keus.
Link naar reactie
[quote:7772ca44e2="feike1977"]Kan ik dan de eerstkomende tijd gewoon games als Lost en later GTA IV op een normale manier spelen?[/quote:7772ca44e2] Wat is normaal. Op lage resolutie alles op low, lost heb ik het dan over. GTA kan je wel vergeten. Voor lost is de athlon 2400+, jou cpu, het absolute minimum, kan dus net, 1 gb ram heb je ook net, en de videokaart is misschien heel iets boven het minimum. Een nieuwe pc is natuurlijk altijd beter. Bedoel je niet gta san andreas, want die heb je met jou videokaart amper kunnen spelen waarschijnlijk, dat gaat wel lukken. Hier kun je zien wat je voor hardware nodig hebt voor allerlei games. http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Link naar reactie
[quote:603602ba83="feike1977"]Ik heb gta san andreas heel goed kunnen spelen met mijn huidige systeem.[/quote:603602ba83] Oke dat is mooi maar met heel goed bedoel je wat anders dan ik waarschijnlijk. Heel goed hier is alles max(dus ook AA/AF)en dan nog 75fps+ hebben. Maar goed, jij wilt een nieuwe videokaart, advies heb je, ik zou de 2400 kopen, en dan zul je echt na een tijdje een nieuwe bak moeten, als je ook de nieuwere games wilt spelen.
Link naar reactie
Elke 2400 pro is hetzelde, of die nou van Asus of een ander merk komt. Een Asus stickertje is het enige verschil de chip blijft hetzelfde. Een 2400 pro is de max voor jou pc, een 2600 pro kost al meer en je hebt er niets meer aan vanwege je processor, en hij gebruikt meer stroom en die voeding van je is een heel brak apparaat, koop nooit sweex, dus koop gewoon de 2400.
Link naar reactie
[quote:0af03e7eba="steeldevil"]Elke 2400 pro is hetzelde, of die nou van Asus of een ander merk komt. Een Asus stickertje is het enige verschil de chip blijft hetzelfde. Een 2400 pro is de max voor jou pc, een 2600 pro kost al meer en je hebt er niets meer aan vanwege je processor, en hij gebruikt meer stroom en die voeding van je is een heel brak apparaat, koop nooit sweex, dus koop gewoon de 2400.[/quote:0af03e7eba] Op een andere site worden mij de volgende kaarten aangeraden: - Club 3D Radeon X1650 PRO - Sapphire Radeon X1650 PRO
Link naar reactie
[quote:9769fa9644="citomaster"]Hier kun je de genoemde videokaarten vergelijken op prestatie: [url=http://www.tomshardware.com/charts/desktop-vga-charts/3dmark06-v1-0-2-hdr-sm3-0-score,539.html?p=1607%2C1625%2C1605]Tom's hardware charts[/url][/quote:9769fa9644] Ze testen toch altijd met een dikke cpu zodat het daar niet van afhangt? Heeft hier dus niets mee te maken. Van mijn part hangt frike er een 1950xtx in maak een filmpje en zet het op youtube want die voeding gaat doorfikken 8)
Link naar reactie
Nou ja, iig één van betere kwaliteit dan die van Sweex. Eentje van Tagan, Enermax, Coolermaster, OCZ, Zalman. Zou er eentje van 500 watt in hangen, dan ben je voorlopig wel ff 480 watt in hangen, dan is zo'n 2400 kaartje heel erg blij :D En kan je voeding ook mee naar je volledige upgrade, whenever that may be.. :wink: Kan je ook misschien vertellen wat je voor een voeding eventueel wil uitgeven en wat je budget is voor een nieuwe grafische kaart?
Link naar reactie
  • 4 weken later...
http://www.dicecomputers.nl/pages/page.aspx?c=productdetail&aid=15602 Deze is een stuk beter dan de HD2400. Een vriend van mij heeft een AMD Sempron 3000+. Dit is ook een magere CPU. Hij heeft er sindskort een 8600GT in gezet en nu draait zijn systeem ineens wel stukken beter in games. Ik wil niet zeggen dat je PC er ineens sneller van wordt, maar je prestatie's in games gaan wel vooruit als je een 7600GT aanschaft of een HD2600Pro/XT HD2600 XT (sneller dan de Pro versie) [url]http://www.electronicagigant.nl/nl/product/403197[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...