Ga naar inhoud

X1950Pro op HP M7570


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een HP M7570.[url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00847781&lc=nl&cc=nl&lang=nl&rule=20090&dlc=nl&product=3223359[/url] Ik ga deze pc uitbreiden met 2GB extra geheugen en een Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz AM2 Black Ed of een Athlon 64 X2 5400+ 2.8GHz AM2 Black Ed. Er staat bij deze processoren dat er geen koeler bij zit. Heb ik genoeg aan mijn huidige koeler?? Of kan ik beter de AMD Athlon 64 X2 5400+ 2.8GHz HT 1MB AM2 Box kopen?? Of kan ik beter even doorsparen en een AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2GHz kopen. Maakt dat veel uit bij dit systeem? Kan dit ook weer met de voeding/koeling? Nu wil ik er ook een beter videokaart opzetten en ik twijfel tussen de x1950pro en de 8600GT. Past de x1950pro wel in mijn kast en heb ik dan ook meteen een nieuwe voeding of prcessor nodig? Welke videokaart zou u kiezen? m.v.g. Florian Bastiaens
Link naar reactie
Hallo, Spaar door voor de 8800GT als dat kan. Die heeft een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. De lengte van de 8800GT is ongeveer 25cm dus even meten in je kast of ie past. Houd wel rekening met de PCI-Express voedings stekker die op de kaart zit. Daar word hij nog iets langer door omdat die er nog achterin geprikt moet worden. Heeft je voeding die je nu gebruikt ook een [url=http://images.tomshardware.com/2006/02/06/5_power_supplies_get_the_full_juice_treatment/coolermaster_sli.jpg]6 polige PCI-e voedings stekker[/url]? Maar meestal zit er wel een verloop stukje bij de kaart die je koopt van molex 4-pins naar PCI-e 6-pins. En wat die koeler betreft, wat voor één zit er dan nu op? Meestal zit er een koeler bij de CPU die je koopt (Boxed version) Alleen is dan de vraag nog welke CPU met AM2 socket je moederbord dan nog ondersteund. Ik heb even op Google gekeken maar vond niet echt wat zinnigs daarover. Maar als je de 6400+ kan gebruiken dan zou ik die nemen.
Link naar reactie
Check je voeding even, kijk naar de amperes bij 12V. Het is niet ongewoon, dat de voeding in een merkcomputer vrij licht is. Vaak zijn ze wel van een behoorlijke kwaliteit. Nvidia raadt 26A aan bij een 8800GT. Is die je te duur, kijk dan eens naar een 9600GT. De x1950pro is een leuke kaart, maar heeft wel wat moeite met de nieuwere spellen. De 9600GT is bij mijn weten ook vrij zuinig met stroom.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...