Ga naar inhoud

Twee schermen en één pc gaan babanas


Aanbevolen berichten

Beste Forum lezers, Ik heb 2 zelfde schermen aangesloten via een VGA kabelsplitter op de pc. Alles prachtig, beide schermen hetzelfde beeld en muis gaat babanas. Die loopt synchroon met het eerste scherm en er valt niets van links naar rechts te slepen. Heb Splittervieuw geinstalleerd en Go to gight of Go to left werkt maar slepen is er niet bij. Wat doe ik verkeerd? Wil bv op het ene scherm e-mail verzenden en op het andere naar het nieuws kijken. Beroepshalve zou ik dit systeem willen gebruiken om financiële standen on line te kunnen volgen op twee schermen omdat één scherm te klein is. Ik heb twee 17 inch schermen en draai op Vista Ultimate. Help ! :roll:
Link naar reactie
Berger, Enthousiast de pc open gemaakt en zie dat ik logiserwijs maar 1 pci express slot heb. Dat is nu bezet door de kaart. De tweede die ik heb is een Radion 9600 SE DDR en past dus mooi niet in een pci. Je hebt het over de juiste kaart. De kaart die erin zit is ook een DDR alleen is die 512 mb en de tweede 128 mb. Beiden ook met een DV1 aansluiting. Wat is de volgende stap ? Een stuk eraf zagen (smile) ? Help ! :cry:
Link naar reactie
Je hebt dus een pci-e kaart?? Dan zit er geheid een 2de aansluiting op je kaart. (tenminste.. ik heb de laatste 2 jaar geen kaart gezien die nog maar 1 aansluiting heeft) Je hebt waarschijnlijk een vga en een dvi uitgang op je videokaart. als het goed is zit er bij je kaart (en anders moet je die ff halen) een verloop plug van dvi naar vga. Daar sluit je de 2de monitor op aan. Het is dus niet de bedoeling om 2 kaarten in je pc te hangen :lol: Je kan gewoon 2 monitoren aansluiten op 1 kaart. hier zie je een kaart met de uitgangen zoals ik aangeef: Links de VGA aansluiting en rechts de DVI aansluiting. (het plugje in het midden doen we net of die er niet is :wink: [img:3214be6ef5]http://img.clubic.com/photo/0000012C00099930.jpg[/img:3214be6ef5]
Link naar reactie
Dank voor duidelijke foto. Adapter gekocht en alles keurig aangesloten. Beide beelden werken maar zodra Windows opstart valt er altijd de ene op de adapter uit. Sluit ik beide schermen afzonderlijk om en om dan werken die wel afzonderlijk. Dus steeds maar 1 scherm. Adapter is dus naar mijn test goed. Conclusie: Er werkt steeds maar 1 scherm tegelijkertijd. Geef het nog niet op. Is er nog een goede tip ? Dank. :(
Link naar reactie
Na doodse stilte het volgende succes.Ga naar Configuratiescherm en zoek naar Beeldscherm Instellingen. Selecteer de 2e monitor en vink aan: Dit is mijn hoofdbeeldscherm. Doet hij het nog niet. Dan instellen op Pnp monitoren. Met succes. Eén pc,één muis en twee schermen. Dank aan alle helpers. Slepen van A naar B gaat prettig :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...