Ga naar inhoud

Krijg niet de juiste resolutie


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal Ik had een vraag want ik kom er zelf niet meer uit Heb een Iiyama 22 inch breedbeeld monitor aangeschaft maar ik krijg niet de juiste resolutie erop van 1680x1050 Ik heb een GeForce FX 5200 videokaart en werk met windows XP Heb al de nieuwste driver en updates er op gezet maar als ik hem dan op 1680x1050 zet dan gaat mijn beeld mee schuiven met de muis op en neer en heen en weer :( Ik heb digitale aansluiting en krijg het gewoon niet voor elkaar moet ik toch een andere videokaart nemen dan?
Link naar reactie
Je hoeft geen andere videokaart te nemen.. Dit is een probleem waar ikzelf alleen tegen aanloop bij Nvidia. Volgende keer kies ik zelf dus radicaal voor ati :evil: Er zijn verschillende opties die je kunt doen. ten eerste de laatste drivers van Nvidia er op zetten. Dan kun je kiezen om je resolutie handmatig in te stellen. (nvidia controle panel) en dan Manage custom resolution. Daar zet je hem op 1680 x 1050. Je kunt dan ook nog de optie "advanced" kiezen en daar dezelfde resolutie instellen. Ik ben zelf een uurtje of 4 bezig geweest om het voor elkaar te krijgen. En het gekke is dat ik 4 uur lang hetzelfde gedaan heb! 100% letterlijk het zelfde. tot hij de resolutie ineens pakte.
Link naar reactie
[quote:1db498fe6b="eduard33"]Je hoeft geen andere videokaart te nemen.. Dit is een probleem waar ikzelf alleen tegen aanloop bij Nvidia. Volgende keer kies ik zelf dus radicaal voor ati :evil: Er zijn verschillende opties die je kunt doen. ten eerste de laatste drivers van Nvidia er op zetten. Dan kun je kiezen om je resolutie handmatig in te stellen. (nvidia controle panel) en dan Manage custom resolution. Daar zet je hem op 1680 x 1050. Je kunt dan ook nog de optie "advanced" kiezen en daar dezelfde resolutie instellen. Ik ben zelf een uurtje of 4 bezig geweest om het voor elkaar te krijgen. En het gekke is dat ik 4 uur lang hetzelfde gedaan heb! 100% letterlijk het zelfde. tot hij de resolutie ineens pakte.[/quote:1db498fe6b] Bedankt voor je reactie Ik heb de laatste driver van Nvidia erop zitten Maar ik kan het nvidia controle panel niet vinden :oops: Waar zit dat precies Heb niet zoveel verstand van dat soort zaken allemaal :?
Link naar reactie
Ok nou ik heb wat gevonden, maar ik krijg dus het Nvidea configuratie scherm Bedoelen jullie dat?? En hoe verder :lol: Ik kan dan resolutie wijzigen op de gewenste maar dan nog blijf mijn beeld schuiven als ik met de muis heen en weer ga Moet ik dan nog iets ergens anders aanvinken of invoegen?? Ik zie ook een aangepaste resolutie beheren optie moet ik daar ook de resolutie invoegen?? Bedankt vor de reacties allemaal @Lange Pier:Nee heb niet zon driver van Iiyama geinstaleerd op hun site staat dat dat niet nodig is als je plug and play doet
Link naar reactie
Gaat gewoon om de informatie file die windows kan gebruiken, ook nVidia maakt daar gebruik van om de juiste monitor weer te geven met de te gebruiken resoluties, niet geschoten................ Zit er ook een "directe" functie op die monitor? http://www.iiyama.com/Download/documents/ice_pages_documents/0/MonTest_2_1.exe Die zou je ook nog kunnen gebruiken.
Link naar reactie
Nou ik heb alles geprobeerd en nog steeds geen resultaat :? Ben bang dat ik toch een nieuwe videokaart nodig heb Weten jullie een paar goeie kaarten voor mij? Liefst zonder zon propellor erop zon ventilator :lol: En niet al te duur ben niet een gamer en het moet een AGP kaart zijn Of als iemand nog een oplossing heeft voor hoe ik de juiste resolutie krijg met mijn huidige videokaart ben ik ook tevreden :lol:
Link naar reactie
Krijg je hetzelfde probleem, ook al gekeken met die "directe" functie op die monitor? Ook in de nVidia configuratie bij nView display settings, device setting, device adjustments en fixed aspect ratio scaling kun je nog proberen. Dien je wel bij de "Control Panel User Interface" die op "Classic"te zetten, daar is het wat overzichtelijker. Ook bij de Screen Resolutions And Refresh Rates kun je alles handmatig instellen, daar heb je ook nog de "Advanced Timing", als het daar niet gaat dan weet ik het niet meer. Ik kan hier met een oude MX440 kaart ook die resolutie instellen, dan kan het met die kaart ook.
Link naar reactie
[quote:eecfc48b15="Lange Pier"]Krijg je hetzelfde probleem, ook al gekeken met die "directe" functie op die monitor? Ook in de nVidia configuratie bij nView display settings, device setting, device adjustments en fixed aspect ratio scaling kun je nog proberen. Dien je wel bij de "Control Panel User Interface" die op "Classic"te zetten, daar is het wat overzichtelijker. Ook bij de Screen Resolutions And Refresh Rates kun je alles handmatig instellen, daar heb je ook nog de "Advanced Timing", als het daar niet gaat dan weet ik het niet meer. Ik kan hier met een oude MX440 kaart ook die resolutie instellen, dan kan het met die kaart ook.[/quote:eecfc48b15] Hoi bedankt voor de reactie Ik krijg de resolutie wel als ik alles instel maar mijn beeld blijf niet staan het gaat dan schuiven als ik met de muis heen en weer ga Op analoog aansluiting pakt die het wel en schuift die niet Maar op digitaal werkt het gewoon niet :?
Link naar reactie
[quote:ff04ef6d07="Lange Pier"]Krijg je hetzelfde probleem, [color=red:ff04ef6d07]ook al gekeken met die "directe" functie op die monitor?[/color:ff04ef6d07] Ook in de nVidia configuratie bij nView display settings, device setting, device adjustments en [color=red:ff04ef6d07]fixed aspect ratio scaling [/color:ff04ef6d07]kun je nog proberen. Dien je wel bij de "Control Panel User Interface" die op "Classic"te zetten, daar is het wat overzichtelijker. Ook bij de Screen Resolutions And Refresh Rates kun je alles handmatig instellen, daar heb je ook nog de "Advanced Timing", als het daar niet gaat dan weet ik het niet meer. Ik kan hier met een oude MX440 kaart ook die resolutie instellen, dan kan het met die kaart ook.[/quote:ff04ef6d07] Die 2 dingen ook nagezien? Ook zoiets aan de hand gehad, alleen weet megod niet meer hoe ik het toen had opgelost, je hebt er niets aan maar het geeft wel aan dat het opgelost kan worden. :wink: Toen was het beeld groter, in de hoogte en breedte, dan het schem zelf en schoof mee als je de muis daar de rand bewoog, lijkt mij hetzelfde probleem. Ook al die info file gebruikt?
Link naar reactie
[quote:9e331b2e34="Lange Pier"][quote:9e331b2e34="Lange Pier"]Krijg je hetzelfde probleem, [color=red:9e331b2e34]ook al gekeken met die "directe" functie op die monitor?[/color:9e331b2e34] Ook in de nVidia configuratie bij nView display settings, device setting, device adjustments en [color=red:9e331b2e34]fixed aspect ratio scaling [/color:9e331b2e34]kun je nog proberen. Dien je wel bij de "Control Panel User Interface" die op "Classic"te zetten, daar is het wat overzichtelijker. Ook bij de Screen Resolutions And Refresh Rates kun je alles handmatig instellen, daar heb je ook nog de "Advanced Timing", als het daar niet gaat dan weet ik het niet meer. Ik kan hier met een oude MX440 kaart ook die resolutie instellen, dan kan het met die kaart ook.[/quote:9e331b2e34] Die 2 dingen ook nagezien? Ook zoiets aan de hand gehad, alleen weet megod niet meer hoe ik het toen had opgelost, je hebt er niets aan maar het geeft wel aan dat het opgelost kan worden. :wink: Toen was het beeld groter, in de hoogte en breedte, dan het schem zelf en schoof mee als je de muis daar de rand bewoog, lijkt mij hetzelfde probleem. Ook al die info file gebruikt?[/quote:9e331b2e34] Ja heb ik allemaal gedaan ben 1 uur bezig geweest en heb alles nog eens doorgelopen en nog steeds geen resultaat :? In ieder geval bedankt allemaal
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...