Ga naar inhoud

Blu-Ray afspelen via pc op de plasma (HDMI)


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb onlangs een Sony Vaio VGN-FZ21M aangeschaft met aan boord een Blu-Ray speler. Nu werkt deze prima op de laptop ! Maar als ik deze via een HDMI kabel verbindt met de plasma stopt de speler en geeft hij een foutmelding. Zowel met powerdvd ultra als met windvd. Ik heb dit probleem alleen bij het afspelen van een Blu-Ray-schijf, een DVD gaat prima... Mijn beeldschermadapter is een Nvidia GeForce 8400M GT. Weet iemand hier meer van ? Please help... Mvg. Lisette
Link naar reactie
[quote:06292e36ce="Obi-wan-kenobi"]En wat is dan de foutmelding?[/quote:06292e36ce] Met Windvd: u systeem biedt geen onderteuning voor het afspelen van de beveiligde inhoud... Met Cyberlink, powerdvd ultra: Cannot intitalize secure display session -(error code=0122) You may try the following resolution to solve the problem. 1) Imcomplete graphics driver. Please make sure your graphics driver meets minimum criteria 2) Do not use dual-monitor to playback this movie (Clone mode) Use Cyberlink BD/HD advisor ------------------------------------------------- Met Cyberlink BD/HD advisor: Staat er achter grafische kaartdriver 9.15.11.128 een rode stip en achter display overeenstemmend met HDCP staat ook een rode stip Waarna ik de laatste downloads heb binnen gehaald via Sony(voor Nvidia) en deze laatste heb geprobeerd te configureren (niet gelukt)
Link naar reactie
dat probleem had mijn vriendin ook op mijn plasma scherm. onze oplossing was de drivers compleet verwijderen (desnoods met drivercleaner), en de volgende drivers installeren: http://www.tweakforce.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=16 succes ps: je kunt ook de non-mobile drivers proberen, maar die van de gegeven link is speciaal voor notebookvideokaarten.
Link naar reactie
[quote:5b70dfda9e="MReLecTro"]dat probleem had mijn vriendin ook op mijn plasma scherm. onze oplossing was de drivers compleet verwijderen (desnoods met drivercleaner), en de volgende drivers installeren: http://www.tweakforce.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=16 succes ps: je kunt ook de non-mobile drivers proberen, maar die van de gegeven link is speciaal voor notebookvideokaarten.[/quote:5b70dfda9e] Hoi, bedankt voor je reactie, Dus als ik het goed begrijp houdt Nvidia de heleboel tegen... Maar met deze link heb ik een aangepaste Nvideo die wel de Blu-Ray over de plasma kan laten afspelen ?
Link naar reactie
jahoor. dat was onze conclusie ook. De tweakforce drivers zijn niets anders dan aangepaste drivers (om meer fps in games en betere weergave in hddvd en BR-D te krijgen) maar zonder alle bullshit van nVidia erin. Mijn vriendin heeft bijna dezelfde laptop btw, maar ipv de 21m, de 38m. Enige verschil tussen die twee is de cpu (sneller) en een grotere hdd.
Link naar reactie
[quote:ad370f733f="MReLecTro"]jahoor. dat was onze conclusie ook. De tweakforce drivers zijn niets anders dan aangepaste drivers (om meer fps in games en betere weergave in hddvd en BR-D te krijgen) maar zonder alle bullshit van nVidia erin. Mijn vriendin heeft bijna dezelfde laptop btw, maar ipv de 21m, de 38m. Enige verschil tussen die twee is de cpu (sneller) en een grotere hdd.[/quote:ad370f733f] Hoi, Ik heb het geprobeerd maar hij wil m echt niet afspelen... Heb ook Any DVD HD(proefversie) gedowload en daarmee wil het ook niet... Zou het dan echt niet mogelijk zijn om de Blu-Ray op groot scherm te zien ???
Link naar reactie
[quote:05863d7f52="arjant2"]Inderdaad even nieuwe drivers proberen, en anders AnyDvd installeren. Dat lost het probleem ook op als het goed is. Op een of andere manier detecteert hij dat je geen HDCP beveiligde verbinding hebt met je tv en weigert hij het af te spelen. Dat is 1 van de beveiligingen van BluRay.[/quote:05863d7f52] Ik heb je manier geprobeerd, heb de proefversie gedownload en daarna geprobeerde de BD af te spelen, maar hij blijft aangeven dat de graphics driver incomplete is... Heb inmiddels wel de nVidiaversie van Obi-wan-kenobi erop staan...
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...
is het probleem nu opgelost ? ik had het eerst ook met mijn klapkoffer sony.vgn-fz31m heb anny dvd geinstaleerd en speelt nu af op mijn plasma pioneer met any dvd kan je ook de bluray schijf rippen naar de hd van de computer MAAR HOE KAN IK HEM NU AFSPELEN HEEL GRAAG EEN TIP ----------------------------------------------------------------------
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo Forum lezers, Ik heb zelf een Sony Bravia HD Ready TV en een HP laptop met een Blue ray speler. Zelf is het me wel gelukt om dvd's af te spelen op mijn tv. Je moet alleen je computer beeldscherm afsluiten nadat je de HD kabels in je computer en TV heb gestopt. dit doe je door naar je Configuratie te gaan van je videokaart, Daar kan je het beeld voor je laptopscherm afzetten, en zie je deze alleen nog maar op je TV. Speel dan de Blueray film af. Na een tijdje gekloot te hebben ben ik hier achter gekomen, en kijk ik nu met plezier bluray films op mijn 32" sony tv. Greetz, Bas ^^
Link naar reactie
  • 3 weken later...
is het probleem nu opgelost ? ik had het eerst ook met mijn klapkoffer sony.vgn-fz31m heb anny dvd geinstaleerd en speelt nu af op mijn plasma pioneer met any dvd kan je ook de bluray schijf rippen naar de hd van de computer MAAR HOE KAN IK HEM NU AFSPELEN HEEL GRAAG EEN TIP ----------------------------------------------------------------------
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...