Ga naar inhoud

horizontale strepen, gaan weg als ik sla


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een lange tijd horizontale strepen op allerlei plaatsen op mn beeldscherm (samsung syncmaster 793df), vertrekkend van de rechter zijde. Ik heb inmiddels videokaart en scherm laten vervangen toen de garantie nog geldde (niet alleen om deze reden) maar het probleem blijft. Frapant detail: ze gaan weg als ik op het scherm sla. de strepen staan niet op vaste plaatsen en zijn beige. Ik hoop dat iemand me kan helpen! alvast bedankt, thijs[/img]
Link naar reactie
[quote:6b9815381b="eduard33"]Geweld en electronica is geen goeie combinatie.... :? Lijkt op een voeding probleem.. Heb je je videokaart goed aangesloten op de voeding? (mits de aansluiting er voor zit) Wellicht kun je wat meer info geven over je systeem.[/quote:6b9815381b] Als jij nog beter leest dan zie je dat het niets van doen heeft met de videokaart. Hij slaat op het scherm niet op de videokaart. Ik denk dat je elektronica in de buurt hebt staan van je scherm. Ik had zelf ook 2 speakers naast een CRT staan en op ten duur verkleurde het hele scherm.
Link naar reactie
Het kan stof zijn in de buurt van de hoogspanning op het beeldscherm. Stof trekt ook vocht aan en kan voor storingen zorgen. als je slaat verplaats een deel van het stof zich..... en gaat de monitor zich anders gedragen... Linke boel als je het zelf wilt doen. De hoogspanningscondensatoren blijven nog lang gelande nadat de monitor uit is.... Dus: een vakkundige schoonmaak KAN helpen...
Link naar reactie
[quote:cfb4f7c5dd="thijsdb"]samsung syncmaster 793df[/quote:cfb4f7c5dd] Hmm, een [url=http://www.samsung.com/nl/products/monitor/crtmonitors/soho/793df.asp?page=Specifications]oude 17 inch CRT monitor dus.[/url] [quote:cfb4f7c5dd="thijsdb"]Frapant detail: ze gaan weg als ik op het scherm sla. [/quote:cfb4f7c5dd] Dan is de monitor wellicht aan pensioen toe. Deze monitor vervangen door een 19 inch TFT scherm (of groter) ligt dan voor de hand.
Link naar reactie
Heel erg bedankt voor jullie reacties! De monitor is niet al te oud, bovendien is hij dus toen ik het probleem ontdekte door een nieuw scherm vervangen, dat nu dezelfde kuren vertoond. Mijn oude kamer was erg stoffig dus dit kan zeker het probleem zijn, verder staat er rechts van het scherm een webcam maar ik kan me niet voorstellen dat die voor storing zorgt, links van het scherm staan 2 boxen maar dat is 50 cm afstand, bovendien bevinden de strepen zich aan de linker kant. Tot slot wil ik vermelden dat het ding niet permanent beschadigd is ofzo, nu heb ik bijvoorbeeld de hele dag geen last gehad van strepen. Is het sterk af te raden het ding zelf open te maken en af te stoffen? Ik maak best vaak mn computer open voor het een en ander dus ben geen gigantische kluns..
Link naar reactie
[quote:364be4333d="tomvdlee"]Ik denk ook dat het storing is van een externe bron. Iets van magnetisme[/quote:364be4333d] Daar kan ik mij eerdr in vinden dan "stof" Ik geloof best dat stof voor problemen kan zorgen, maar dat het zo'n effect heeft op een monitor gaat er bij mij niet in... Ik zou dus niet gelijk gaan knoeien door openmaken en afstoffen enzo.. Wellicht de hele zaak eens verplaatsen? en kijken wat er dan gebeurd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...