Ga naar inhoud

Problemen met de GeForce 8800GT


Aanbevolen berichten

Heb je de oude kaart nog? Test anders daar eens mee: nog steeds problemen: software probleem Problemen weg, voeding gewoon te zwak, die kan ook zorgen voor problemen. Er staat zelfs dat de waardes op de sticker MAX zijn, over het algemeen betekend dat voor korte tijd. Dat die voeding de klassifisering 400w draagt is gewoon belachelijk, Ampere rating van de 12v lijn is bijzonder laag. Een goede voeding is zeer belangrijk in een pc, het voed tenslotte al je (dure) componenten, bij goedkopere voedingen is het vaak zo dat als die ten onder gaat die vrolijk wat andere onderdelen meeneemt... in tegenstelling tot de betere voedingen. Best duur trouwens die 92 euro: http://tweakers.net/pricewatch/137057/zalman-zm460b-aps-460w-(atx12v-22).html
Link naar reactie
Jazeker, op dit moment zit mijn oude kaart er weer in. Ik heb met succes nu misschien wel 25 keer gewisseld tussen nieuw en oud ;) (ben al vanaf vrijdag middag 1 uur bezig met dat ding) Die Zalman is inderdaad nogal duur, veel te duur voor mij eigenlijk. Ik heb in het Overige Hardware sub-forum al een topic geopent voor een nieuwe voeding en daar heb ik al een mooie optie gekregen. Maar als je nog meer tips hebt, ik hoor het graag :) Ik heb trouwens aan mijn leverancier eerst een voeding gevraagt om te testen, om zéker te weten dat het aan mijn voeding ligt. Anders geef ik straks nog een euro of 40 uit, en heb ik nog niks.
Link naar reactie
Ik zag op het stickertje 12-1 en 12-2 (maar dan een kleine 1 en kleine 2 zeg maar onder de 12, zoals je molecuulformules schrijft) en ik zag 16 en 18A staan. Het kan wellicht toch zijn dat hij zo weinig geeft, het was namelijk een wit-merk en ik las dat die nogal hard zuigen, dan is zoiets misschien ook niet zo vreemd.
Link naar reactie
Ok ik heb even op Tweakers wat rondgevraagt, en daar werd mij verteld dat mijn systeem + nieuwe kaart slechts 250W nodig had en een 550W voeding pure overkill zou zijn. Ook werd mij verteld dat de eisen op de doos van de nieuwe videokaart (400W met 12V en 26A) gebasseerd zijn op stroomslurpende PC's, en dat dat bij mij niet het geval zou zijn. Mijn systeem zou slechts 250W vragen. Daarop werd mij deze voeding aangeraden: Chieftec GPS-450AA-101A, 450W (ATX12V 2.0) http://tweakers.net/pricewatch/123129/chieftec-gps-450aa-101a-450w-(atx12v-20).html Volgens hun zou die mijn pc + nieuwe 8800GT prima kunnen voeden, dat klopt? (een 2nd opinion is nooit weg ;)) Edit: Moet ik wél mijn systeem erbij zetten: BEHUIZING YOURS 9807 400W ATX MB ASUS A AM2 M2N-E ATX CPU AMD Athlon64 X2 AM2 3800+ 2.4GH 512 BOX MEMORY KINGSTON 1024MB DDR/2/667 waar ik 1 streepje RAM van hetzelfde merk en ook 667 van 2 Gig erbij hebt gekocht VGA ASUS PCIe 256M EN7600GT Sil/2DHT en deze wordt vervangen door de GeForce 8800GT HDD WD 250GB 16MB SATA I RAID WD2500YD DVD RW NEC AD-5170 18x Black BULK SPK LOGITECH R10 2.0 speakerset KB LOGITECH Classic Keyboard Zwart PS/2 MOUSE LOGITECH B58 Optical Scroll
Link naar reactie
Ik heb ook een winkel gevonden waar ik hem kan halen, namelijk bij Alternate: http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1057717&showTechData=true Is deze webwinkel een beetje ok? Ik weet dat ik hem ergens anders goedkoper kan krijgen, maar daar is de levertijd veel langer. Er staat overigens ook bij dat hij 3 12V lijnen heeft, 2 van 18A en 1 van 16A. Geeft hij dan ook 3 uitgangen waar ik mijn kaart aan kan koppelen? Niet dat straks die kaart het niet doet door een verkeerde aansluiten, of worden die 3 12V lijnen binnen in die voeding gecombineerd o.i.d zodat die kaart alsnog wel meer A kan krijgen dan dat. PS: Sorry dat dit er uitziet als een ordinare bump, maar ik ben emm, een beetje gestressed enzo :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...