Ga naar inhoud

8800GT of 3870? OC?


Aanbevolen berichten

Ik hou van 3D-gamen maar speel de nieuwste games nooit eigenlijk. Veel verder als Battlefield en Wolfenstein gaat het niet, maar wel wil ik Bioshock bijvoorbeeld even proberen en nu met mijn onboard-VGA lukt dat niet. Mijn mobo Foxconn A690VM2MA-RS2H is uitgerust met PCIe en een AMD Athlon 64x2 4200+ en 4G aan geheugen. 'Alle waar voor z'n geld' lijkt me een aardig uitgangspunt. Mijn budget ligt rond de 200 euro en een Asus 256MB-variant van de populaire 8800 GT lijkt binnen bereik. Maar goed; een geheugen van 512MB voor 20 euro extra lijkt ook niet verkeerd. Alleen is het dan een kaart van Club3D ipv. Asus. (Maakt dat uit?) Of is een 3870 met DDR4 ipv. DDR3 een betere keuze? Of een 3870 OC? Of is er nog iets beters/slimmers? :D
Link naar reactie
misschien de moeite om te wachten op de 3870x2(gddr3) presteert meestal beter dan de 3870(gddr4) en bijna even goed als de ultra. maar dat zijn maar benchmarks van site 's die zeggen dat ze hem hebben getest :wink: en met beta drivers dus prestaties kunnen nog hoger worden. overigens was het wel een 3870x2 OC en zeggen ze dat ie ongeveer 350 euro kost maar ja ze kunnen natuurlijk ook liegen. maar die kaart komt over 2 weken uit ongeveer dus misschien nog even wachten en de moeite waard om in de computer totaal naar een preview te kijken. jammer dat er geen 8800GT is met 1GB gddr4 en hogere bandwith. 3870(x2)(oc) is dan wel weer directx 10.1 maar of dat zo veel uitmaakt...
Link naar reactie
Ja maar.. Misschien is dit wel mijn laatste game-pc :) dus ik wil wel iets meer uitgeven. Verder lijkt het vrij duidelijk. 3870 Vond ik van 195 tot 219 euro. Is hiervan het 'OC'-label' (25MHz sneller) 30 euro waard? De '8800GT OC' doet het bijv. ook goed volgens Tom's Hardware, dus ben wel erg geinteresseerd in een OC. Voordeel: DDR4 (is dit een voordeel?), DX 10.1. 8800 GT Een 8800GT OC vind ik te duur. Dan zag ik nog een Club3D GeForce 8800GT, 512MB, GDDR3 voor 218€. Alleen heeft deze een klok van 200MHz minder. En zie ik eigenlijk geen extra reden deze te kiezen. PCIe = PCIe x16? Verschillen 3870 OC en 8800 GT Is er verder nog iets bekend over de koeling van beide types? Ik ga straks de plaatjes eens goed bestuderen. :) edit: Vraag me af of dat grote zwarte scherm dat er bij de ATI opzit een voor- of nadeel is. Kunnen grafische kaarten trouwens overgeklokt worden? Is 1 van de 2 daar nog geschikter voor dan de ander? Nog een belangrijk verschil in drivers? bvd.[/b]
Link naar reactie
Okee, dus een OC is misschien een beetje overkill ivm. de rest van mijn systeem.. Liefst zou ik vanwege de koeling een 3780 en een OC-versie beiden even tegelijk willen bekijken, alleen gaat dat niet in Barendrecht. :( Op de plaatjes lijkt de koeling toch wel behoorlijk anders. Wil er over pakweg een uurtje 1 gaan halen. (Ben niet meer te houden. Straks heb ik gelegenheid en anders moet ik weer een week wachten..) BIOS, geheugen, CPU en software probeer ik ook altijd te optimaliseren/tunen. Resolutie hangt af van de 'zwaarte' van het spel. 1024x768 vind ik meestal voldoende in de FPSsen die ik meestal speel. Bedankt voor de info.
Link naar reactie
[quote:e6f1b6aaf1="Vv."]BIOS, geheugen, CPU en software probeer ik ook altijd te optimaliseren/tunen. Resolutie hangt af van de 'zwaarte' van het spel. 1024x768 vind ik meestal voldoende in de FPSsen die ik meestal speel. [/quote:e6f1b6aaf1] Uhm... koop dan een 3850 :o meer als zat voor 1024x768.... Heb je trouwens een tft? Je weet dat de normale resolutie van 17&19 inch schermen 1280x1024 is he? ;)
Link naar reactie
Heb CRT. Als 1280x1024 soepeltjes draait in mijn fav. games zal ik in een soort stealth mode belanden. (Wauwie!) :D Vanzelfsprekend probeer ik dat als eerste. Ik kan het niet laten, Vandread. En het is mss wat overdreven :oops: , het wordt de 3870 OC. Want volgens mij voel ik wat game-fanatisme bovendrijven. Qua optimaliseren heb ik alleen eerder al wat moeite gehad met meerdere opties in mijn Foxconn BIOS. Maar goed.. Dat is een ander topic. Bedankt iedereen.
Link naar reactie
[quote:2934eb40e2="Gijs007"]misschien de moeite om te wachten op de 3870x2(gddr3) presteert meestal beter dan de 3870(gddr4) en bijna even goed als de ultra. maar dat zijn maar benchmarks van site 's die zeggen dat ze hem hebben getest :wink: en met beta drivers dus prestaties kunnen nog hoger worden. overigens was het wel een 3870x2 OC en zeggen ze dat ie ongeveer 350 euro kost maar ja ze kunnen natuurlijk ook liegen. maar die kaart komt over 2 weken uit ongeveer dus misschien nog even wachten en de moeite waard om in de computer totaal naar een preview te kijken. jammer dat er geen 8800GT is met 1GB gddr4 en hogere bandwith. 3870(x2)(oc) is dan wel weer directx 10.1 maar of dat zo veel uitmaakt...[/quote:2934eb40e2] x2= cf op 1 kaart. Kost 350-400€ Tja leuk maar hij vraagt om een max 200€ kaart. Ik zou voor dat budget een gewone HD3870 512mb halen en zelf ocen. 8800gt met 256Mb is te weinig geheugen.
Link naar reactie
Ik heb wel de OC gehaald. Eigenlijk puur omdat ik zag dat de koeling was aangepast. Mooi ding vind ik 't zeg trouwens. Zo in je handen toch een stuk indrukwekkender dan een 8600 XT 256 zeg! ;) Een beschadigde setup.exe op het schijfje, maar Catalyst doet 't hem weer. Merkwaardiger zijn een viertal witte onbruikbare pixels links bovenin op mijn desktop die ccc laat zien. Vandread, je bedoelt dat ik mijn fav games (in al die jaren) in de verkeerde verhoudig speel? :o :o :o
Link naar reactie
[quote:51845adb9c="Vv."]Ik heb wel de OC gehaald. Eigenlijk puur omdat ik zag dat de koeling was aangepast. Mooi ding vind ik 't zeg trouwens. Zo in je handen toch een stuk indrukwekkender dan een 8600 XT 256 zeg! ;) Een beschadigde setup.exe op het schijfje, maar Catalyst doet 't hem weer. Merkwaardiger zijn een viertal witte onbruikbare pixels links bovenin op mijn desktop die ccc laat zien. Vandread, je bedoelt dat ik mijn fav games (in al die jaren) in de verkeerde verhoudig speel? :o :o :o[/quote:51845adb9c] Die witte pixels zijn een driverbug, bijna iedereen met de 8.1 Catalyst drivers ondervind dit. Zie mijn post: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=184922
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...