Ga naar inhoud

vraagjes over 8500gt


Aanbevolen berichten

hallo iedereen, Ik zit met iets met de GeForce 8500gt videokaart. Volgens mij werkt hij niet optimaal. Het is een kaart van 256 mb maar spellen die helemaal niet zoveel nodig hebben werken al redelijk traag. Zo werkt World of Warcraft, een spel dat maar 64 mb nodig heeft om goed te kunnen functioneren, loopt al houterig. Ok andere dingen zoals Aero (ik heb vista home premium (32 bit)). Gaan houterig. Aan de RAM zal het ook niet liggen want daar heb ik 2 gb van, lijkt me genoeg. Ook wil ik nog even wat kwijt over het geluid wat de ventilator van de kaart produceert. Het is een contstante zoem die afgaat als ik mijn pc uitzet. Kan ik daar iets tegen doen? Alvast Bedankt
Link naar reactie
Ik ben geen hele grote kenner, maar die kaart die jij bedoelt is niet echt een game kaart. Die mb's waar je het over hebt zeggen eigenlijkt niet zoveel. Waar het bij kaarten vooral om gaat is de core speed. Hoe hoger hoe beter in feite. Er zijn kaarten van 64 mb die beter presteren dan bijv een kaart van 256 mb, omdat bijv. de core speed hoger is. 2 gb ram is idd genoeg het is puur de videokaart. En die zoem van je ventilator is moeilijk aan te geven op afstand om te zeggen wat dat kan zijn. Mss moet je dat even uitzoeken door de pc uit te zetten met de kast open, mss dat je dan kan zien wat er precies gebeurt. De HD3850 is ook een leuke kaart kost zo'n 150 euro.
Link naar reactie
Oke, ik zal kijken naar een andere kaart. Ik heb mijn pc al verschillende malen opengemaakt, maar de koeler loopt niet aan ofzo. Alleen zit de koeler wat dicht tegen de draadloze netwerkkaart aan, maar hij raakt hem niet, dus daar zal het denk ik niet aan liggen. ik zal mijn pc eens aanzetten met de behuizing open.
Link naar reactie
De kaart die jij me liet vergelijken, heeft die een beetje goede koeler? Ohja, en nog iets, ik zie als ik de plaatjes bekijk van sommige kaarten steeds maar een uitgang hebben die ik niet herken in de kabel van mijn monitor naar de graphise kaart. [img:48184837a2]http://img183.imageshack.us/img183/8021/kaartuitganghs9.png[/img:48184837a2] Die viertal puntjes wat omcirkeld is bedoel ik.
Link naar reactie
Er zijn dvi aansluitingen met en zonder analoog signaal. De eerste kun je middels een converterblokje aansluiten op een vga monitor, de tweede uiteraard niet. Bij mijn weten heeft het gros van de videokaarten wel het analoge signaal. Van de 1950pro zijn diverse uitvoeringen. De goedkoopste van Peak heeft een vrij simpel koelertje. Ze zijn er ook met een arctic accelero koeler erop, ik meen van club3d. Het goedkoopste is waarschijnlijk wel zo'n Peak, en zelf een Accellero koeler erop zetten.
Link naar reactie
[quote:8330e8444a="Brambolino"]De kaart die jij me liet vergelijken, heeft die een beetje goede koeler? Ohja, en nog iets, ik zie als ik de plaatjes bekijk van sommige kaarten steeds maar een uitgang hebben die ik niet herken in de kabel van mijn monitor naar de graphise kaart. [img:8330e8444a]http://img183.imageshack.us/img183/8021/kaartuitganghs9.png[/img:8330e8444a] Die viertal puntjes wat omcirkeld is bedoel ik.[/quote:8330e8444a] Zolang je een kabel hebt die erop kan is het geen probleem. Alleen sommige DVI naar VGA converters passen er dan niet op
Link naar reactie
Ik weet niet hoeveel je er voor over hebt, maar kijk ook nog eens naar deze alternatieven. Iets lichter, maar ook goedkoper, aardige budgetkaart: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/160/12198/geforce-7900gs.html Een snelle ati voor een leuke prijs: http://www.cool-prices.nl/Producten/Componenten/Grafische%20kaarten/VGA%20kaarten-PCI-E%20ATI/9363
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...