Ga naar inhoud

Video kijken op pc


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb even feedback nodig. Ik wil tv gaan kijken via mn pc. Situatie nu: Breedbeeld tv. via audio-out naar Home Cinema Set (HCS), dit moest via scart/rca adapter omdat HCS geen audio in heeft aan de achterkant. (aan de voorkant zit een AV-in maar dat wilde ik niet). De HCS heeft dvd/video/radio en surround. Via deze weg kon ik tv kijken met geluid over HCS. Nu gaat de TV weg, en wil ik via pc gaan kijken. Dus er moet een tv-kaart komen (is een Pinnacle PCTV Usb2 iets??). Mijn HCS wil ik niet weg doen, maar juist het geluid via dit ding sturen. En ook video's via deze weg. Ik had bedacht om het als volgt te doen: - Van mijn beeldscherm vandaan een splitter (VGA -> 2* VGA.) Op de ene VGA de pc, op de andere een verloop van VGA naar Scart, voor de HCS. (PC en video kijken komt toch niet tegelijk voor. Nu stuurt dus HCS signaal naar het beeldscherm toch?) Voor het geluid: -video loopt via HCS dus geluid komt er daar ook gelijk uit. -TV kijken: dan moet van de TV-kaart de audio-out via de verloop naar Scart ook naar de HCS. Geluid vanaf pc "gewoon" zeg maar. Moet dan volgens mij ook naar de HCS, dus eigenlijk ook via die scart toch? Dat zou dan dus eigenlijk weer via een verloop van 2* rca naar 1*rca moeten volgens mij Klopt dit nou zo'n beetje? Tis een heel verhaal, ik hoop dat het wat duidelijk is. Zo niet dan hoor ik het wel. Groeten, Error
Link naar reactie
Ik heb niet je hele verhaal gelezen (nou ja begrepen), maar zie al wel 1 manco: een "adapter/verloopje" van vga naar scart(of omgekeerd) bestaat niet. VGA signalen en tv-video signalen zijn niet hetzelfde. Een pc monitor is geen tv en heeft eigenlijk altijd een pc nodig om beeld te creeren. Als je op een pc tv-video signalen wilt importeren zodat deze worden afgespeeld op de pc-monitor dan zul je een video-ingang op de pc moeten creeren, dat kan met bv een tv-kaart, de meeste tvkaarten hebben een video-ingang waar met een verloopje wel een scart kabel op aan te sluiten is.
Link naar reactie
[quote:2bfd7f3def]Als je op een pc tv-video signalen wilt importeren zodat deze worden afgespeeld op de pc-monitor dan zul je een video-ingang op de pc moeten creeren, dat kan met bv een tv-kaart, de meeste tvkaarten hebben een video-ingang waar met een verloopje wel een scart kabel op aan te sluiten is. [/quote:2bfd7f3def] Het verhaal klopt idd niet, (later heb ik me er wat meer in verdiept) op mijn tv-kaart zit idd een composite-in en een s-video in. Dus van scart naar Svideo en dan moet dat goed gaan. Maar nu heb ik een ander probleem. heb dus een tvkaart via USB gekocht. (Pinnacle pctv USB2) Op zich werkt hij naar behoren qua zenders e.d., echter het geluid loopt een seconde achter met beeld. Soms stottert het ook heel erg. Wat kan hier een mogelijke oorzaak van zijn? (Geluid loopt van de (onboard) geluidskaart naar de stereo via aux-in.) Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar het gebeurt de laatste tijd vaker dat mijn AVG enorm lang doet over alles. Blijft dan lang op 50% CPU staan. Ook outlook is enorm traag soms, blijft dan ook op 50% staan. Zou dit ermee te maken kunnen hebben? Ik hoop dat iemand me kan helpen?
Link naar reactie
[quote:b78ef0cf5a="rwilligen"]Het lijkt me een driverprobleem van het tv kastje , heb je al bij pinnacle gekeken of er nieuwere zijn? Vergeet ook niet om de drivers te updaten van je audiokaart. videokaart en moederbord.[/quote:b78ef0cf5a] Het is me nog steeds niet gelukt om van pinnacle nieuwe drivers te vinden. Wat een onduidelijke site heeft die zeg!! Wat heeft het updaten van de drivers van je moederbord voor nut dan? Om met de nieuwste software om te kunnen gaan?
Link naar reactie
Omdat bij weergave van tv beelden zo'n beetje iedere driver die er op je systeem aanwezig is moet meewerken, denk er maar over na: audio+video moet verwerkt worden door je moederbord. Dat betekent import via USB (= CPU+chipset), wordt tijdelijk gebuffered in het geheugen(= chipset+ mem), wordt doorgestuurd aan de audiokaart +videokaart. Het probleem kan worden veroorzaakt doordat 1 van die componenten niet goed versneld werkt. De usb bus zou kunnen haperen of niet goed in USB2 modus kunnen werken, de audiokaart zou kunnen haperen en dan kan ook nog de videoverwerking zoveel bandbreedte vragen dat er niet genoeg over is voor de verwerking van de audio enz enz enz.. Kijk eens wat de systeem/cpu belasting is tijdens afspelen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:96c23547d3="rwilligen"]Ik heb niet je hele verhaal gelezen (nou ja begrepen), maar zie al wel 1 manco: een "adapter/verloopje" van vga naar scart(of omgekeerd) bestaat niet. VGA signalen en tv-video signalen zijn niet hetzelfde. Een pc monitor is geen tv en heeft eigenlijk altijd een pc nodig om beeld te creeren. Als je op een pc tv-video signalen wilt importeren zodat deze worden afgespeeld op de pc-monitor dan zul je een video-ingang op de pc moeten creeren, dat kan met bv een tv-kaart, de meeste tvkaarten hebben een video-ingang waar met een verloopje wel een scart kabel op aan te sluiten is.[/quote:96c23547d3] Kijk hier eens naar: http://www.computercasesandcables.com/ccc/CV-25120.html Weet iemand of deze ook in NL te koop is?
Link naar reactie
Dat is een vga naar s-video/composiet (is dus om een tv op je pc aan te sluiten), ts wil precies andersom(van video naar vga) en zoals al gezegd daar bestaat geen "verloop kabeltje" voor. een dergelijke kabel is bedoelt om op een videokaart aan te sluiten die in de d-sub stekker ook videosignalen heeft, bv matrox kaarten hebben dat. Maar de kaart moet het om te beginnen al hebben anders werkt het niet, er wordt door de kabel dus niets omgezet. Volgens mij hebben nvidia en ati kaarten dit zelden, deze hebben meestal een aparte s-video of composiet uitgang op de kaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...