Ga naar inhoud

DX10 kaart onder XP?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een beetje videokaarten aan het vergelijken, en heb een vraagje. Heeft het kopen van een (2ehands!) DX10 kaart, bijv. een HD2900 PRO/XT zin wanneer ik gewoon onder XP werk? Doel is het draaien van de nieuwere games op een 19'' Wide. Of kan ik beter 60 euro in mn zak houden en een wat ouder topmodel kopen, bijvoorbeeld een NVidia 9-serie?
Link naar reactie
DX10 kaarten zijn gewoon sneller dan de "oudere" DX9 kaarten (en dan bedoel ik de wat vlottere modellen, niet de 8600gt's ofzo) De 9 serie bestaat niet maar ik neem aan dat je de 7900 serie bedoeld. Afhankelijk van de prijs zijn ze allemaal goed, maar wat had je voor 60 euro in gedachte? een 2900 is zeker een stukje duurder. Zou ik ook niet zo snel aanraden, beetje een stroomzuiperd/hittekanon.
Link naar reactie
Ik bedoelde inderdaad de 79xx-serie natuurlijk. Ik kan voor 160 een 2900Pro 512 MB krijgen. Ik kon zo niets in die prijsklasse vinden wat mij beter lijkt.... Ik hoef geen top-of-the-line kaart, en wil ook eigenlijk graag 2ehands. Veel meer dan 160 wil ik niet uitgeven. Ik wil gewoon de nieuwste spellen leuk kunnen spelen, maar ben geen die-hard gamer.
Link naar reactie
oh [i:1a15f8f098]1[/i:1a15f8f098]60 euro.... Is eigenlijk te veel voor een 2900pro, zou dan eerder voor een 8800gts320 gaan (liefst voor iets minder) Maar ik zou zeggen, leg iets meer bij en ga voor een HD3870, stuk zuiniger, stiller, moderner (DX10.1, UVD) en gemiddeld ongeveer evensnel als een 2900XT http://tweakers.net/pricewatch/166476/club3d-cgax-3872dd.html
Link naar reactie
[quote:5ab9f859ba="tinus89"]Okee, is inmiddels duidelijk wat ik wil. Nu heb ik nog 1 vraag: Mijn moederbord: MSI K9N SLI-2F. Wat voor PCI-E slot heeft deze, en kan daar wel een 2900XT of een 8800+ serie videokaart op?[/quote:5ab9f859ba] gwon 2 standaard PCI-e sloten. En ja hier kunnen 2 2900XT's of 2 8800GTS'en op, maar dan heb je een goede voeding nodig.
Link naar reactie
Inpreciepe werkt het altijd. Nu is het zo dat een pci-2 slot meer bandbreedte levert. Alleen benutten de huidigge kaarten die extra bandbreedte nog niet. Dus een Hd3870 in een 2 slot is even snel als in een 1 slot bij een verdere gelijke pc. ---------------------- Over een x tijd is vga b.v hd4890 zo snel dat hij wel die extra bandbreedte nodig heeft om optimaal te werken. Dan krijg je op 2 gelijke pc,s dat met slot 2 alles 100% werkt maar een zelfde pc met slot 1 levert te weinig bandbreedte en houdt de kaart op waardoor de performanche minder is. Werken doet het dus, zelfde als dat je een agp8x ook in een agp4x slot kunt stoppen. Maar is je kaart zo snel dat hij de bandbreedte nodig heeft dan heb je performanche verlies. pci-e 2 loopt ver voorruit want buiten een agp converter zou zelfs een 8800gtx nog genoeg hebben aan agp8x.
Link naar reactie
Daar heb ik zeker rekening mee gehouden. Gewoon een ruime kast kopen. De 29xx-serie is inmiddels van de baan, omdat er voor weinig meer geld inderdaad een beter presterende en tot 50% (!!) zuinigere kaart te vinden is. Ik zit nu te twijfelen tussen de HD3850 en de HD3870. Verschil: ca. 40 euro, en de levertijd. De 40 euro struikel ik niet over, en wil natuurlijk graag de 3870. Alleen voor zover ik weet, is deze bij alle winkels de komende 2 weken in ieder geval niet leverbaar!?
Link naar reactie
[quote:c235e3da43="tinus89"]Daar heb ik zeker rekening mee gehouden. Gewoon een ruime kast kopen. De 29xx-serie is inmiddels van de baan, omdat er voor weinig meer geld inderdaad een beter presterende en tot 50% (!!) zuinigere kaart te vinden is. Ik zit nu te twijfelen tussen de HD3850 en de HD3870. Verschil: ca. 40 euro, en de levertijd. De 40 euro struikel ik niet over, en wil natuurlijk graag de 3870. Alleen voor zover ik weet, is deze bij alle winkels de komende 2 weken in ieder geval niet leverbaar!?[/quote:c235e3da43]Dollarshop heeft ze op voorraad! ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...