Ga naar inhoud

Resolutie 1152 x 864


Aanbevolen berichten

Beste C!T'ers, Op mijn oude systeem draaide ik altijd de resolutie 1152 x 864 dit omdat ik 1024 te groot vind en 1280 te klein. Op mijn nieuwe systeem (zie sig) met de 8800gt draai ik echter op 1280 x 1024. Dit omdat hij bij 1152 niet mn hele scherm gebruikt. Beeld is zeg maar verschoven. Net alsof hij uit verhouding is. Ik vind dit echter te klein (scherm staat redelijk ver weg) de letters zijn klein en ik krijg er koppijn van. (monitor philips 190c). Ik snap niet waarom ik deze resolutie met deze kaart niet werkzaam krijg. Wellicht is het verhaal een beetje onduidelijk, excuses ik vind het ook een vrij vaag probleem. Conclusie ik vind 1024 x 768 te groot en 1280 x 1024 te klein. Hoe krijg ik de resolutie die ertussen zit 1152 x 864) zo dat hij mijn hele scherm gebruikt? Thanks [b:aaeabe0afc]EDIT: Laat maar nu doet hij het plotseling wel. Erg vaag! Maar goed het is dus alweer opgelost![/b:aaeabe0afc]
Link naar reactie
Eigenlijk klopt 1152 x 864 (4:3) niet op een TFT welke een beeldverhouding van 5:4 heeft (1280x1024) Maar dat terzijde, in het Nvidia controle panel (wellicht moet je advanced kiezen) zit een optie: Change flat panel scaling. Daar selecteer je "do not scale" zodat de software niet aan pixel mapping doet. Ik vind het wel handig zodat ik op mijn 1680x1050 scherm games kan spelen die dat niet supporten zonder dat ze stretched zijn, daar is dat onder andere namelijk voor. edit: d0h! :lol: maar dan is de oplossing iig bekend, neem aan dat je zoiets in die richting gedaan hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...