Ga naar inhoud

Nieuwe AGP videokaart nodig bij een 250 WATT voeding


Aanbevolen berichten

Hallo, Er zijn al vele vragen gesteld over videokaarten, maar heb het antwoord nog niet kunnen vinden. Kan iemand mij vertellen wat een redelijke AGP videokaart is met een 250 WATT voeding in de pc. Ik weet het is weinig, maar ik zie het als een tussenoplossing voordat ik een nieuwe pc koop. De kaart moet wel geschikt om nog de games zoals MOHAA (o.a. pacific assault), COD2, Far Cry en FIFA 2006 te kunnen spelen. Oude spellen, maar toch. Alvast dank voor de behulpzaamheid. grtz, Sprotilo
Link naar reactie
Dank voor je reactie. Dit zijn mijn specs (EVEREST). Heb je hier wat aan of zoek je nog andere specs? Moederbord -------------------------------------------------------------------------------- Moederbordeigenschappen: Moederbord ID 11/21/2001-i845-W627HF-6A69VM4AC-00 Moederbordnaam MSI 845 Pro4 (MS-6391) Front Side Bus Eigenschappen: Bus Type Intel NetBurst Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz (QDR) Effectieve kloksnelheid 400 Mhz Bandbreedte 3200 MB/s Geheugenbus-Eigenschappen: Bus Type SDR SDRAM Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz Effectieve kloksnelheid 100 Mhz Bandbreedte 800 MB/s Chipsetbus-Eigenschappen: Bus Type Intel Hub Interface Bus Breedte 8 bit Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz (QDR) Effectieve kloksnelheid 267 Mhz Bandbreedte 267 MB/s Moederbord Technische Informatie: CPU Sockets/Slots 1 Expansie Slots 5 PCI, 1 AGP, 1 CNR RAM Slots 3 DIMM Geïntegreerde apparaten Audio Groottefactor(Form Factor) ATX Moederbord Chipset i845 Extra functies Fuzzy Logic 3 CPU -------------------------------------------------------------------------------- CPU-Eigenschappen: CPU Type Intel Pentium 4, 2000 MHz (20 x 100) CPU Aanduiding P68, Willamette, A80528 CPU stepping D0 Instructieset x86, MMX, SSE, SSE2 Origineel kloksnelheid 2000 Mhz Engineering Sample Nee L1 Trace Cache 12K Instructions L1 Data-cache 8 KB L2 Cache 256 KB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed) CPU Technische Informatie: Verpakkingstype 478 Pin uPGA Verpakkingsformaat 3.50 cm x 3.50 cm Transistoren 42 miljoen Procestechnologie 6M, 0.18 um, CMOS Verpakkingsoppervlak 217 mm2 Core Spanning 1.75 V I/O Spanning 1.75 V Typische prestatie 55.3 - 75.3 W (Afhankelijk van de kloksnelheid) Maximale prestatie 72 - 100 W (Afhankelijk van de kloksnelheid)
Link naar reactie
Voor een 250W voeding is die Fortron zeer efficiënt te noemen met 13A op de +12V lijn. En aangezien de CPU van je PC ook al sterk verouderd is, zou ik er ook niet veel geld meer instoppen, dus voeding vervangen voor een zware videokaart lijkt me overdreven. Als ik jou was, zou ik dan een AGP-versie nemen van de nVidia GeForce 7600GS: da's een redelijk energiezuinige kaart die wel zonder problemen kan functioneren op je 250W voeding. Zo'n kaart moet die oudere spellen prima aankunnen. Prijs: vanaf 70 euro nieuw. http://www.dollarshops.eu/product_info.php/products_id/54 Vergeet trouwens niet dat je voeding wel nog een vrije molex-stekker beschikaar moet hebben voor die videokaart, omdat de stroomtoevoer voor het grootste deel (ca. 75%) via die weg gaat en voor de rest via de 3.3V AGP poort. EDIT: Het kan trouwens nog goedkoper met een GeForce 7300GT, die kaart doet in jouw geval waarschijnlijk niet zo gek veel onder voor een 7600GS en deze kaart trekt nog wat minder stroom. Is dus in jouw geval een veiligere keuze. http://www.4launch.nl/shop/product/028589 Benchmarks hier: http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=718&model2=717&chart=318
Link naar reactie
ik heb nog een gf fx5200 (club3D) met 256 mb voor 25 euro en een gf4 t1 4200 met 128 mb (A-open) voor 20 euro... als dat voldoende is...? gaan ze hier op het forum wel een beetje over lachen denk ik.... :? maar draaien de iets oudere spellen prima op... maar kunnen natuurlijk niet tipppppen aan de 7300 of de 7600 denk ik...
Link naar reactie
ik heb nog een gf fx5200 (club3D) met 256 mb voor 25 euro en een gf4 t1 4200 met 128 mb (A-open) voor 20 euro... als dat voldoende is...? gaan ze hier op het forum wel een beetje over lachen denk ik.... :? maar draaien de iets oudere spellen prima op... maar kunnen natuurlijk niet tipppppen aan de 7300 of de 7600 denk ik...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...