Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart #120229


Aanbevolen berichten

Dag beste mensen, Na vanmiddag een fijn aantal uurtjes doorgebracht te hebben in de wereld van Oblivion schoot mij de vraag te binnen waarom ik niet eens een nieuwe videokaart zou kopen. Ik heb een redelijk nieuw systeem wat denk ik de komende tijd nog wel even mee kan, alleen is de videokaart niet geweldig. Mijn specs: Intel Duo Core 2.8ghz 1gb DDR ram geheugen (in taakbeheer staat altijd dat ik 2400mb geheugen heb, vat ik ook niet helemaal :S) Ati Radeon x1300 512mb HM (Core 446mhz / memory 396mhz) En verder een beetje de standaarddingen; dvd-rom speler, 250gb Hard-Disk, externe Hard-Disk, etc. Nu wil ik dus een videokaart hebben die het allemaal wat soepeler laat lopen én waarmee ik de graphics instellingen wat op kan schroeven. Ik heb me al rot gezocht op GoT, pricewatch, tomshardware en weet ik veel wat voor sites allemaal nog meer, maar écht duidelijk antwoord krijg ik niet. Mijn budget ligt rond de 200 euro, maar mocht er iets meer voor nodig zijn om een flinke vooruitgang te ondergaan, dan is dat uiteraard geen probleem. Wat me ook nog handig lijkt is of dat de videokaart wel in mijn pc past. Ik heb al wat rondgesnuffeld en lees regelmatig dat er hard-disks verwijderd of verplaatst moeten worden of dat er wat pinnetjes in de weg zitten. M'n moederbordversie kan ik zo snel niet vinden, dus mocht dat nuttige informatie zijn dan moeten jullie maar even zeggen waar ik dat kan vinden. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Voor €200,- kun je het beste voor een ATI Radeon HD3870 of Nvidia Geforce 8800GT gaan. De HD3870 presteerd over het algemeen wat minder dan de 8800GT, maar kost en verbruikt een stukje minder. Met allebei de kaarten doe je geen miskoop. Overigens is een HD3850 + 1GB ram ook geen verkeerde upgrade. 1GB geheugen is tegenwoordig behoorlijk krap voor recente games. Waarschijnlijk ook met Oblivion.
Link naar reactie
wat even handig is om te weten is wat voor voeding er in je pc zit. Even je kast open maken en op de zijkant van de voeding kijken, daar zit als het goed is een sticker met daarop de waardes. Graag even het aantal watt en het aantal Ampere op de 12V-lijn. Voor een dergelijk systeem zou ik zeggen dat een een 8800GT een mooi kaartje is, helaas alleen nog moeilijk leverbaar. Kost ongeveer 200 euro maar dan moet je wel een goeie voeding er al in hebben zitten. Anders kom je uit bij een X1950Pro.
Link naar reactie
300W is wel wat aan de krappe kant. Heb je ook gekeken hoeveel A (Ampére) je voeding kan leveren op de 12V lijn? Je zou voor zoiets kunnen gaan: [img:291ecda669]http://img117.imageshack.us/img117/8039/sdsdsddsdssdvo2.jpg[/img:291ecda669] Met die upgrade kun je Oblivion weer prima spelen :) Prijs in combinatie met een HD3850 512MB is €206,-. Met een HD3870 of een 8800GT kom je rond de €240 - €270 euro uit.
Link naar reactie
De HD3870 is zeker ook een goede optie. Voor een budget van €200,- biedt deze kaart je het meeste waar voor je geld. De vraag blijft alleen of je voeding het trekt, persoonlijk denk ik niet dat het gaat lukken als ik de gegevens die je net gepost hebt, bekijk. Zelf zou ik voor bovenstaande suggestie gaan. Dit setupje biedt je al een hele grote vooruitgang t.o.v je X1300, en hiermee kun je Oblivion ook prima spelen. Persoonlijk zou ik dan wel voor de 512MB variant van de HD3850 gaan. Dan kom je dus uit op ongeveer €206,-.
Link naar reactie
Als dat je 12+ lijnen zijn dan heb je dus 14,8V wat erg weinig is. Dus een nieuw voedingje erbij. Over de HD3870 die je is aangeraden Die was je al aangeraden 1e bericht na je start bericht. Maar omdat je aangaf dat je budget zon 200€ was en er ook een voeding+ 1Gb extra geheugen bij moet red je dat niet voor dat geld. ----- Maar ok Als je wat meer uit kunt geven dan is het zeker een mooie kaart voor nieuwe games. Kwa snelheid iets onder de 8800gt maar er komen nog betere drivers waardoor hij beter loopt en het beeld is mooier met een HD3870 dan 8800gt. 1Gb, psu, HD3870= zon 260€
Link naar reactie
Ok, dan is het me eigenlijk wel duidelijk. Wat resteert is de vraag of 'ie in m'n pc past, de videokaart dan. Het is niet de meest grote kast, maar er is zeker nog flink wat ruimte boven en onder de huidige videokaart aanwezig. Lijkt me geen probleem worden dus, maar ik wil ook niet met het gezeik zitten dat wanneer ik 'm straks binnen heb hij er niet in past.
Link naar reactie
Mijn 8800GTS is 23cm lang, ook de Radeon HD2900-serie kaarten hebben deze lengte. Je kunt er dus wel vanuit gaan dat de HD3870/3850 sowiezo niet langer zijn dan dit. Als je 25cm ruimte hebt mag je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het past. :) Houdt er alleen wel rekening mee dat een HD3870 twee sloten in beslag neemt voor de dubbelslots koeler. De 3850 heeft er maar eentje nodig.
Link naar reactie
Dit dan wel 50 euro duurder maar. Dan heb je wel een 3870 inplaats van 3850. Kan ook wel met 3850 ben je 40 euro goedkoper uit. Product nr. Product stukprijs aantal Subtotaal levertijd (verwacht) 3734 Asus A-45GA, 450 Watt, Retail € 46,39 € 46,39 2-3 dagen, op voorraad bij leverancier * verwijder 11219 Corsair ValueSelect,1024MB, 667MHz, 1x, DDR2, PC5300 € 18,90 € 18,90 2-3 dagen, op voorraad bij leverancier * verwijder 59933 Club3D Radeon HD3870,512MB, GDDR4, PCI Express x16 € 188,06 € 188,06 14 dagen * verwijder Totaal € 253,35
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...