Ga naar inhoud

XFX Geforce 8600 GTS fps drops en problemen


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een tijdje terug deze kaart dus gekocht (XFX Geforce 8600 GTS). en ik speel dus call of duty 2 en een vriend van mij haalt met zijn kaart (8600 gt van xfx) 200 fps constant en ik haal dat niet eens en ik heb ook vaak fps drops als ik dus bijvoorbeeld mijn muziek aan heb heb ik niet eens 125 fps druk ik op pauze heb ik het wel maar ik kan dus wel 400 fps halen maar dan gaat heel mn fps helemaal tekeer ik zou toch wel 250 constant moeten kunnen halen systeem specs: Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6400 @ 2.13GHz (2 CPUs), ~2.1GHz Memory: 1024 MB RAM Hard Drive: 320 GB Video Card: NVIDIA XFX GeForce 8600 GTS Monitor: Acer AL1916 Sound Card: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio) Speakers/Headphones: Logitech X-230 / Logitech Headset Keyboard: Logitech G15 Gaming Keyboard Mouse: Logitech G1 Gaming Mouse Mouse Surface: Razer Mantis Control Operating System: Windows Vista™ Home Premium hihi :oops: alvast bedankt dudes. :wink:
Link naar reactie
[quote:5f43c62381="gerben"]Wat moet je met 200fps als je monitor (waarschijnlijk) niet meer dan 60 kan weergeven? Instellingen verder wel identiek, zowel in het spel als de driver? Systeem ook vergelijkbaar? Hoeveelheid geheugen ook hetzelfde?[/quote:5f43c62381] hmm lol hoe meer fps hoe fijner vind ik altijd ik vind 125 fijner dan dat ik met 60 rond loop en niks raak schiet 19" btw maar het gaat er dus eigenlijk om dat mijn kaart gewoon meer fps zou moeten (kunnen) geven
Link naar reactie
Ligt ook aan je systeem, jullie zullen waarschijnlijk alleen maar dezelfde grafische kaart hebben. En alle andere componenten die er ook toe doen zoals het Moederbord en je Processor zullen iets heel anders zijn. Nou werd er al gezegd dan je scherm misschien maar 60 max laat zien, die zal echt geen 125 fps laten zien laat staan 200. Of je moet hem echt hebben gekocht voor behoorlijk wat geld maar ik kan me niet indenken dat je dat hebt gedaan...
Link naar reactie
[quote:aefbcc2f6f="MasterFire"]Ligt ook aan je systeem, jullie zullen waarschijnlijk alleen maar dezelfde grafische kaart hebben. En alle andere componenten die er ook toe doen zoals het Moederbord en je Processor zullen iets heel anders zijn. Nou werd er al gezegd dan je scherm misschien maar 60 max laat zien, die zal echt geen 125 fps laten zien laat staan 200. Of je moet hem echt hebben gekocht voor behoorlijk wat geld maar ik kan me niet indenken dat je dat hebt gedaan...[/quote:aefbcc2f6f] hij heeft me 200 euro gekost maar mijn kaart is dus beter dan die vriend van mij en hij haalt dus meer fps dus daar gaat het eigelijk om
Link naar reactie
Even voor de duidelijkheid Jouw ogen zien geen verschil tussen 60FPS en meer. Maar waarschijnlijk geeft je scherm max 60fps. Ook al geeft een fps programmatje als fraps wat anders aan. Dat is wat je systeem doet maar je scherm houd op bij 60 waarschijnlijk. Dus ook al geeft hij 400 aan JIJ ziet 60Fps. Verder 125,250,400FPS wat is daar in hemels naam het nut van Met onzin progjes? Fps is voornamlijk van belang bij games en dan haal je met een 8600gt in een beetje game niet veel fps. En jouw 8600gts is maar iets sneller. --------- Waarom jij minder fps? Mischien minder geheugen, mindere chipset, op de achtergrond lopende progs etc etc etc. Kan van alles zijn. --------------- Maar zet eens een moderne game op Dan belast je je vga teminste. En stel de game instellingen precies gelijk met die van je vriend, dan moet je toch echt verschillen zien in jouw voordeel. Jij hebt wel maar 1Gb terwijl voor veel games 1.5 Gb minimaal is. Mischien is je cpu ook trager en houd hij je vga moeilijk bij. Met een fimpje gaat bij mij de fps weleens van 400 naar 1100 maar in een game is het b.v rond de 55 en dat zegt meer. dan die onzin 1100fps.
Link naar reactie
[quote="Rafail15"][quote:23fec7b56b="Vandread"]Dit gaat echt nergens over... maar waarom hij meer fps haalt kan liggen aan: instellingen, resolutie, mooiheidsinstellingen, rest van de pc etcetc[/quote:23fec7b56b] we hebbe dus ook alle instellingen gelijk gezet kijken hoe het was dan haal ik dus 125 en hij haalt gewoon dik 200 fps ofzo[/quote Welke game is dat dan?
Link naar reactie
[quote="r.marijnissen"][quote:72952a0e42="Rafail15"][quote:72952a0e42="Vandread"]Dit gaat echt nergens over... maar waarom hij meer fps haalt kan liggen aan: instellingen, resolutie, mooiheidsinstellingen, rest van de pc etcetc[/quote:72952a0e42] we hebbe dus ook alle instellingen gelijk gezet kijken hoe het was dan haal ik dus 125 en hij haalt gewoon dik 200 fps ofzo[/quote Welke game is dat dan?[/quote:72952a0e42] call of duty 2 maar iig allemaal bedankt voor reacties ik ga binnekort is 1gb ram er bij doen ff kijke wat er dan gebeurt
Link naar reactie
Huh?????????????????????? Beeldscherm die fps geeft heb ik nog noit van gehoord.... Dus je wilt zeggen als je een slecht pc heb en goeie beeldscherm dat j hoge fps heb lol :p Ik moet toch zeggen dat ik met de 3dmarks enzo sinds sli dik meer fps heb en wel degelijk verschil in beeld zie, over de beeldscherm en fps vind ik raar jullie bedoelen misschien dat op een bepaald fps het spel soepel loopt en daarna niet veel verschil meer ziet? Je fps in cod hangt af van je systeem maar ook van de server afstand en hoeveel spleers er zijn dat je vriend constant 200 heeft is onmogelijk/ Ik heb 2x8600gts en ik heb ook niet constant 200 maar het scheelt dat cod met 70 fps al ruim voldoende heeft,,,Ik zou wel de optie optimize for sli aanzetten. Over die framedrops als je mediaplayer aan heb staan had ik ook last van met m,n amdx2 3800+ maar sinds men amd x2 6000 heb ik er geen last meer van..
Link naar reactie
[quote:fc4a0a0144="Vwstyle21"]Huh?????????????????????? Beeldscherm die fps geeft heb ik nog noit van gehoord.... Dus je wilt zeggen als je een slecht pc heb en goeie beeldscherm dat j hoge fps heb lol :p Ik moet toch zeggen dat ik met de 3dmarks enzo sinds sli dik meer fps heb en wel degelijk verschil in beeld zie, over de beeldscherm en fps vind ik raar jullie bedoelen misschien dat op een bepaald fps het spel soepel loopt en daarna niet veel verschil meer ziet? Je fps in cod hangt af van je systeem maar ook van de server afstand en hoeveel spleers er zijn dat je vriend constant 200 heeft is onmogelijk/ Ik heb 2x8600gts en ik heb ook niet constant 200 maar het scheelt dat cod met 70 fps al ruim voldoende heeft,,,Ik zou wel de optie optimize for sli aanzetten. Over die framedrops als je mediaplayer aan heb staan had ik ook last van met m,n amdx2 3800+ maar sinds men amd x2 6000 heb ik er geen last meer van..[/quote:fc4a0a0144] als jij 2x 8600 gts er in heb kan jij gewoon met 333 fps rondlopen in cod2 daar durf ik 300 euro op te legge:P maar misschien kan je het niet omdat je dan blijkbaar het zelfde probleem heb als mij dat je fps gewoon niet hoog komt op het systeem want mijn oude videokaart 7650 GS die had nog eerder 125 fps dan dat ik nu heb dus heb is mn systeem denk ik misschien ligt het eraan dat ik maar 1gb ram heb of misschien is mn voeding te slecht want sinds ik de nieuwe kaart er in heb ging mijn processor koeling veeeeel zachter draaien
Link naar reactie
[quote:da781d1a56="Aero"]Kijk, je kan wel honderd euro aan extra dingen kopen om je FPS op 200 te krijgen. Maar je hebt er niks aan. Je ogen zien het verschil niet meer tussen 60 en 100 volgensmij. En 125fps in CoD2 is zeer netjes.[/quote:da781d1a56] ja dat snap ik maar ik wil wel alsk een kaart van 200 koop dat ie dan goed is, en gewoon de normale fps geeft
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...