Ga naar inhoud

AGP probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb een P4-PC met een simpele Radeon 9250 AGP-kaart. Na installatie van Vista wilde ik deze upgraden i.v.m. Aero. Heb een nVidia 7900 gs 8x agp gehaald. Deze gaf rare strepen en blokken en trekkend beeld. Dacht dat mijn 350W voeding niet toereikend was, dus die vervangen naar 650W. Werd niet beter, dus toen een nieuwe (zelfde) nVidia gehaald. Hiermee alleen zwart beeld, PC startte niet meer op. Toen de kaart omgeruild voor een ATI Sapphire agp. Ook deze gaf alleen een zwart beeld, PC startte niet. Daarna de BIOS gereset. Toen gaf de ATI even ook een trekkend beeld, daarna weer niets. Uiteindelijk mijn oorspronkelijke simpele kaartje teruggezet en de PC draait weer als een zonnetje, maar zonder Aero! Ra ra, hoe kan dit?
Link naar reactie
Voor alle duidelijkheid: de computer komt in de meeste gevallen niet eens aan de POST toe! De bekende piepjes bij het opstarten blijven uit en het beeld blijft zwart. Dus drivers komen (nog) helemaal niet aan de beurt, het systeem is dan al vastgelopen. Het lijkt wel alsof het moederbord (ASUS P5P800) de nieuwere AGP-kaarten niet aankan, maar volgens de fabrikant moet dit geen enkel probleem zijn.
Link naar reactie
Ja, uiteraard. Daarom dacht ik ook eerst dat mijn 350W voeding niet toereikend was. Maar met die zwaardere voeding was het resultaat hetzelfde. Je zou trouwens wél zeggen gezien de symptomen dat het zoiets zou kunnen zijn. Het enige verschil tussen het kaartje wat het dus wél doet en alle geprobeerde nieuwe is die extra voeding... Overigens: alvast bedankt voor je meedenken Bosje!
Link naar reactie
Volgens mij zit 't hem ook niet in de voeding. Ik heb nog een paar andere PC's met zware nVidia kaarten en daar zitten geen spectaculaire voedingen in. Ergens gaat het m.i. mis tussen moederbord en de "moderne" agp kaarten, maar ik zou niet weten wat. Het moederbord zou natuurlijk defect kunnen zijn, maar dan draait-ie met het simpele agp-kaartje wel verbazingwekkend goed. Probleemloos zelfs. Niemand die een P5P800 heeft en er wél een zware agp-kaart op heeft draaien?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...