Ga naar inhoud

upgraden pc met videokaart


Aanbevolen berichten

Wil mijn PC upgraden. Wil er een andere videokaart (PCI expres 16x) in zetten. Deze videokaart moet niet alleen compatitabel, maar ook directx 10.0 software en hardwarematig onderstuenen en geschikt zijn voor windows vista. Ook moet ik er op een redelijke manier games mee kunnen draaien. Budget is tussen de 80 en 110 euro. Wat raden jullie mij aan? Heb ook nog een vraagje over intern geheugen. Zit nu 1Gb Samsug PC2 5300U in.Wil er 1Gb bijzetten, wat voor geheugen kan ik er bijzetten? (Kan nergens op internet hetzelfde geheugen vinden,Samsung)
Link naar reactie
Dat budget is te klein om een bruikbare dx10 kaart aan te schaffen. Op dit moment is de 8800GTS de goedkoopste, vanaf ca. 250 euro. In principe kun je verschillende merken geheugen combineren. Je hebt echter meer kans op conflicten. Overigens is ddr2 geheugen nu erg goedkoop. Je kunt er dus ook een complete nieuwe set in doen. http://tweakers.net/pricewatch/125088/kingston-kvr667d2n5k2-2g.html
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:68f0a166b6="robbb"]Ok. Weet je/jullie toeallig ook nog een redelijke kaart die niet te veel watts reet?[/quote:68f0a166b6]De 7600GT of X1650XT zou ik niet nemen, hiermee kun je niet heel goed meer gamen. Als je een zuinige videokaart wilt zou ik voor een nieuwe Geforce 7900GS gaan. Kost ongeveer net zoveel als een bovengenoemde X1950PRO maar verbruikt minder. Daartegenover staat dan wel weer dat hij weer iets minder presteerd. Maar het is en het blijft een kwestie van gokken of het lukt of niet. Je zult met je huidige voeding + een behoorlijke videokaart eigenlijk altijd de gok moeten nemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...