Ga naar inhoud

TFT past bij Pc?


Aanbevolen berichten

Mijn antieke ATi Radeon X800Pro (die van C!T ja) trekt op een 24"-monitor, dus dat is 1920x1200 ook nog gewoon spelletjes. Niet de nieuwste games maar bijvoorbeeld C&C Generals is op high-details nog gewoon mogelijk op die resolutie. En dan is jouw kaart nog ietsies sneller. Het ligt er puur aan wat voor games je speelt en wat voor eisen je daaraan (eye-candy) stelt.
Link naar reactie
[quote:5af961254f="Interficior"]Mijn antieke ATi Radeon X800Pro (die van C!T ja) trekt op een 24"-monitor, dus dat is 1920x1200 ook nog gewoon spelletjes. Niet de nieuwste games maar bijvoorbeeld C&C Generals is op high-details nog gewoon mogelijk op die resolutie. En dan is jouw kaart nog ietsies sneller. Het ligt er puur aan wat voor games je speelt en wat voor eisen je daaraan (eye-candy) stelt.[/quote:5af961254f] ja zoiets als fifa 2007?? zal ie dat nog wel doen?
Link naar reactie
[quote:6b0190a9f3="Vandread"]Ja op een vlak met 480x40 tegels zijn er toch ook meer tegels dan op een vlak van 500x20 tegels... je wilt iets beredeneren maar je beredeneerd niets? En tuurlijk is de doorsnede evengroot! Ze zijn 19 inch....[/quote:6b0190a9f3] Ik citeer alleen maar wat jij doet: 1280x1024 = 1310720 1440x900 = 1296000 - kleiner dan een normale 19" (qua oppervlakte in cm2)
Link naar reactie
Zeg dat dan eerder, aantal pixels hoort niet bij oppervlak, qua oppervlak ben ik namelijk abuis, het cm2 heb ik er later bij geschreven geloof ik. Na de statement komt de onderbouwing, geloof dat jij het andersom hebt opgevat. Wat wel intersant is is het begin van dit artikel over 19" breedbeeld: http://www.tomshardware.com/2007/03/08/four-wide-screen-19-monitors-compared/ Dan snap je waarom 19" breedbeeld ineens zoveel op de markt komt.
Link naar reactie
Je hebt het artikel totaal niet gelezen he :roll: Bij tv's is het door de manier van filmen die veelal gebruikt word ivm bioscopen etc. Bij tft is het omdat 16:10 schermen goedkoper zijn om te maken (want, waarom zijn ze geen 16:9? ;)) [quote:e04f2d64b2]Glass substrates are printed using lithography, depositing the TFT transistors onto the glass. It's easy to see that the more displays that can be made from a sheet of substrate, the lower the unit price will be, since the cost of the sheet of substrate is divided by the number of displays. And that's just where wide 19" displays have an advantage.[i:e04f2d64b2] On a fifth-generation substrate, measuring 1100 mm x 1300 mm, the AU Optronics, Samsung and Innolux fabs can make nine 19" monitors in 5:4 format or twelve wide-format monitors with the same 19" diagonal. That's why 19" wide panels are less expensive than standard 19"ers.[/i:e04f2d64b2] The manufacturer ChiMei is breaking all the records in this area. One of their 1300 mm x 1500 mm substrate sheets can produce 15 wide 19" LCD panels. Sixth- and seventh-generation substrates are bigger and bigger yet and confirm the trend. So get used to the idea that if you're looking for a low-cost monitor, you'll have to move to 16:10 format. [/quote:e04f2d64b2] lees met name het schuine, lichtelijk offtopic, maar wel leerzaam
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...