Ga naar inhoud

Widescreen probleem bij 1440x900 (Acer X192W)


Aanbevolen berichten

Ik gisteren een nieuwe monitor gekocht een 19" widescreen Acer X192W. Hiervoor in bezit van Samsung 17" 174T Ik wil de schermresolutie instellen op 1440x900, zoals aanbevolen. Ik heb de volgende videokaart: nvidia FX 5600XT. Ik heb eerst de nieuwste driver geinstalleerd voor deze kaart. Daarna heb ik bij de nvidia settings de resolutie op 1440x900. Dit is ook het geval bij de Windows Display properties. Bij het Asus menu (knop op scherm) staat de resolutie echter op 1280x960. Gevolg: ik heb een langgerekt ingedrukt beeld. Als ik met de muis helemaal naar links of recht ga kan ik "scrollen" door het beeld. HELP! Wie heeft er een oplossing dat mijn scherm ook op 1440x900 komt?? De videokaart moet het als het goed is kunnen. Verdere info van PC: Windows XP, P4 3GHz en 512 MB RAM.
Link naar reactie
Ik kreeg de volgende tip, die werkt bij mij!! Ik heb het probleem kunnen verhelpen door de timing standard te veranderen. Toen ik deze op GTF zette was het probleem opgelost. Deze optie kun je vinden in de nVidia control panel onder 'aangepaste resoluties beheren'. Vul hier dus 1440x900 in en onder geavanceerde opties zet je de timing standard op GTF. Weet niet precies waarom, maar het doet het. Weet ook niet wat GTF is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...