Ga naar inhoud

Welke card bij een AMD K7 2000MHz


Aanbevolen berichten

Hallo allen.... mijn videokaart AGP Geforce 6800 256MB is naar de vernieling...allemaal strepen bij opstarten en daarna niets meer (behalve in veilige modus). Andere monitor reeds getest. Nu is mijn vraag welke videokaart is er gelijk of beter.... Ben hem met SPOED nodig.... Kan alleen nog mindere vinden of de 7600gt versies...deze zijn volgens mij voor de AMD K8 bestemd... Mijn voeding is een 300W exemplaar. Moederbord KT4V.... Liefst een Geforce...anders toch maar een Radeon.. Alvast bedankt... MaHa
Link naar reactie
Je videokaart is niet kapot je hebt alleen de verkeerde drivers geinstalleerd. Als je opstart in Veilige Modus dan laadt windows alleen de benodigde drivers die je nodigt hebt om op yr kunnen starten. Als je dan nog een nieuwe wilt moet je ook even zeggen wat je ermee wilt gaan doen, want een 6800 is een betere kaart dan bv. de 7300.
Link naar reactie
Ik heb in VGA modus de oude drivers gedeïnstalleerd. Vervolgens XP gewoon opgestart (dus geen veilige modus). Dan doet ie het goed, alleen is het beeld dan verschrikkelijk traag ivm standaard drivers. De nieuwste drivers geïnstalleerd en halverwege.....weer de monitor op standby. Als het al aan de drivers ligt, hoe kan het dan dat ik al strepen krijg bij opstarten (bios gegevens etc.). Gebeld met dollarshop (vorig jaar augustus gekocht) en ik kan hem omruilen....maar ze noemden dan wel de 7300gs 256mb.... Nu ik dit zo lees ben ik daar dus niet al te blij mee... ze zeiden dat de 7300gs 256mb het dichtst bij de 6800 256mb komt... Gr. MaHa
Link naar reactie
Als ze jou een 7300gs aanraden, zou ik beter maar voor wat anders gaan. Heb even naar Tom's Hardware guid gekeken en een 6800 vergeleken met een 7300gs....ehm best wel een verschil. Leuke probeersel van de verkopers. Mijn advies, niet intrappen en minimaal een 7600GT kopen, danwel een x1950 van ATI..... Ow ja linkje naar de charts 6800 vs. 7300gs: http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=721&model2=719&chart=299
Link naar reactie
[quote:58b0fa837c="FTI"]Dat is een 6800GT he, een normale vanilla 6800 is vergelijkbaar met een 6600GT :wink:[/quote:58b0fa837c] 6800NU presteerd BETER dan een 6600gt Een 6800Le is ongeveer een 6600gt, een 6800NU heeft ook gewoon 256bit 256mb etc, alleen wat lager geklokt dan een gt en met 12 ipv 16 pixel procs en 5 ipv 6 shader procs. Oftewel een behoorlijk stukkie beter dan een 6600gt ;)
Link naar reactie
Bedankt voor jullie hulp.... Jullie geven aan dat mijn systeem deze kaarten zou moeten aankunnen.... echter lees ik op verschillende sites dat mijn voeding het niet zou kunnen trekken... 300 watt van een of ander goedkoop merk... 15A op de 12V lijn... zegt mij niet zoveel...maar lees meerdere sites met dezelfde voeding die ook problemen hebben gehad. Soms zelfs de videokaart en ander hardware kapot. Miischien de reden dat mijn Geforce 6800 het heeft begeven? Als de kaart nou omgeruild kan worden (hopelijk dus minimaal 7600gs) hoef ik alleen een nieuwe voeding te kopen.... anders gaan de kosten wel erg omhoog voor zo'n systeempje. Wat ben ik kwijt om mijn huidige systeem (behoud van eventuele hardware) te upgraden? MaHa
Link naar reactie
De nieuwste drivers werken niet altijd, deze drivers zouden zeker moeten werken, speciaal voor de 6000 serie: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html alleen als je windows XP gebruikt. Verder zou je het beste een 7600GT of 8600GT kunnen nemen, of gewoon eentje tweedehands. De 7300GS is zeker langzamer dan een 6800 vanilla, neem dan op zijn minst a 7300GT, maar tweedehands is denk ik het makkelijkst en goedkoopst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...