Ga naar inhoud

RAM 64 MB en shared??


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe laptop uitgerust met Vista Home Premium. Intel Core Duo T2350 CPU 1,86 Ghz en 2 gb RAM geheugen. De videokaart is een Nvidia Geforce Go 7300 Turbocache met 64 MB RAM geheugen. Demo's van Medal of honor Airborne en Bioshock games draaien heel traag. Dat wil zeggen de cursor beweegt een seconde achter de cursor aan. Niet om lekker te gamen dus. Ik was er vanuit gegaan dat het 64 RAM geheugen van de videokaart kan worden vergroot (indien nodig tijdens een spel bijv.) via het 'shared' memory. Zodoende kan ook 128 MB gehaald worden ipv de 64 MB. Heb ik dit verkeerd begrepen en kan een spel waarbij 128 RAM geheugen van de videokaart gevraagd wordt niet gespeeld worden op deze laptop?
Link naar reactie
ik vond de onderstaande videokaart. Is dat een videokaart die ik zo kan omwisselen met die van mij? Heb je misschien een beter (goedkoper) alternatief? Digitale Visuele Interface (DVI) ( HDCP ) - HDTV-uit NVIDIA GeForce 8600 graphics processors feature the award-winning GeForce 8 Series architecture with unparalleled levels of graphics realism and performance for Microsoft DirectX 9 and DirectX 10 games for the price point. Productbeschrijving: ASUS EN8600GT SILENT/HTDP - grafische adapter - GF 8600 GT - 256 MB Type apparaat: Grafische adapter Type bijvoegsel: Insteekkaart Interfacetype: PCI Express x16 Grafische processor/leverancier: NVIDIA GeForce 8600 GT Basis kloksnelheid: 540 MHz RAMDAC-kloksnelheid: 400 MHz Ondersteuning voor API: OpenGL 2.0, DirectX 10 Videogeheugen geïnstalleerd (max): 256 MB - GDDR3 SDRAM Video Output: 3840 x 2400 / 30 Hz Max. aantal ondersteunde monitoren: 2 TV Interface: HDTV-uit HDCP-compatibel: Ja
Link naar reactie
Sorry, ik zit even twee dingen door elkaar te halen. De specificaties die ik hierboven noemde zijn die van een videokaart die ik in mijn desktop pc zou willen stoppen. Ik heb wel door dat mijn laptop niet geschikt is voor de nieuwe generatie games. De desktop is een Medion pc MD 8386, waarin een videokaart ATI Radeon x740 XL zit. Ik zou ook graag willen weten of zo'n Nvidia 8600 GT kaart niet een extra Wattage aan voeding vraagt. Mijn voeding heeft slechts 350 Watt.
Link naar reactie
[quote:ac500739b1="wim van uden"]Ok, dank je wel voor je reactie. Waarom zou je keizen voor de x1950pro ipv de 8600 gt? De laatste ondersteunt directx 10 en de x1950pro directx 9, is dat niet belangrijk voor de nieuwste games?[/quote:ac500739b1] Gerben zegt het al. [quote:ac500739b1="gerben"]Ik zou sowieso geen 8600GT nemen, maar eerder een x1950pro. Goedkoper en beter.[/quote:ac500739b1] De 8600 ondersteund weliswaar dx10 maar kan die niet vloeiend op je scherm brengen waardoor je em eigenlijk met een dx9 kaart moet vergelijken,en dus is een 1950 pro beter kwa prijs\kwaliteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...