Ga naar inhoud

Sapphire Radeon X1950 Pro 256 of 512 MB (PCI-e) kopen...


Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen ;) Ik ben al een een half jaar (ong.) bezig met het zoeken naar een geschikte videokaart, om mijn GeForce 7300 SE te vervangen. Dit omdat deze kaart niet de goede prestaties meer leverd. Ik ben voornamelijk gewezen op de Radeon X1950 Pro van Sapphire. Dit leek mij wel een goede kaart. Alleen ik ben niet de beste in het installeren van die dingen. Ga mij echt geen dingen vragen over RAM geheugen en overclocken want daar weet ik echt niks van (en ik weet waarschijnlijk ook niet waar je het dan over hebt ;) ) Maar ok. ik had dus op Tweakers.nl een paar reviews gelezen, en daar werd voornamelijk als probleem het koelingssysteem genoemd. Mensen zeiden dat hun PC wel eens crashte omdat de kaart was overhit. Zij allemaal dingen updaten en nieuwe kabeltjes erbij halen, maar dat ga ik en kan ik dus echt niet doen :s . Men zegt wel dat de gameprestaties zeer goed zijn van deze kaart en dat is waar het mij allemaal om gaat ;) (als gamer). Zou ik deze kaart nu gerust kunnen halen? http://www.cool-prices.nl/Producten/Componenten/Grafische%20kaarten/VGA%20kaarten-PCI-E%20ATI/6453 zou de site worden waar ik hem zou bestellen. ik heb een PCI-e aansluiting en een 512 MB is ook nog te overwegen ;)
Link naar reactie
Mja, ik zat te kijken, op Tweakers is er niks te vinden bij pricewatch over de Ultimate maar hij kost (op google) bij de eerste de beste rond de 150 euries. Voor dat geld kan ik ook wel een Radeon X1950 XT halen...maar ja men zegt nu ook weer dat het koelprobleem is verholpen bij de nieuwe kaarten. Ik vraag me zowieso al af of dat ding wel overhit raakt bij normaal gamen... (C&C 3 zou die toch wel op High kunnen draaien volgens reviews :D ). En het enige wat ik wil is een goede kaart die normaal aan te sluiten is. Op een ander forum begonnen ze ook nog over een 2e geheugenreepje....ik heb er nu 1 van 512 MB inzitten. Zou het ook nog maken of ik een 256 of een 512 MB kaart haal? Ik heb een DualCore Intel Pentium D moederbord (volgens Everest, ik weet niet of jullie dat kennen :wink: ) PCI-e dus, en volgens coolprices (de netshop waar ik um van plan was te bestellen) zou hij er gewoon op moeten passen dan :wink: Het enige wat ik wil is niet teveel problemen krijgen met het installeren :roll:
Link naar reactie
ja maar je oude videokaart staat toch ook nog gewoon aangesloten op de voeding...dus dat zal ook niet moeilijk te vinden zijn. Moet je er dan ook nog allemaal zooi bij installen op je PC (aangezien er een CD bij zit). Edit: nog geen kabel gezien bij mijn huidige vid kaart naar een voeding...hoe ziet zo'n voeding eruit? gewoon kleine "plug-in" toch?
Link naar reactie
Zou zowiezo 512 of liever nog 1024(x2 :P) erbij kopen voor behoorlijk gamen. Pci-e aansluitingen zien er zo uit (op een GeForce 7300 SE zit geen externe power aansluiting, is te zwak heeftie niet nodig) http://www.linuxhardware.org/images/articles/intel775a643800-091704/NVIDIA-GeForce-6800GT-PCIE-power.jpg En het 6pins ding dus zo: http://www.tenthousandpercent.com/files/x1900__6pinpcie2molex_118.jpg Hopenlijk zit die op je voeding of misschien zit zo'n 2x molex naar 1x pci-e bij de videokaart, zou je moeten checken. Hoeveel watt is je voeding? En hoeveel Ampere je 12v+ lijn(en)? Dat is ook belangrijk om een dergelijke kaart te draaien.
Link naar reactie
AC Input: 200 - 240V -- 2,5 A, 50 Hz DC Output: +3,3 V .-. 22.0 A (ORG), +5V .-. 21.0A (RED), +12V1 .-. 10.0A(white) +5Vsb .-. 2.0A(PURP), -12 v .-. 0.8A(blue), +12v2 .-. 15.0A (YEL) P.G. SINGAL (GRAY), GROUND (bLACK) (+3.3V & +5V=150W Max). Total output continuous shall not exceed 350 Watts.................... Als je ut daar over had :p Dus zo te zien zijn mijn 12V lijnen 10 Ampere en 15 Ampere en komt de voeding niet boven de 350 W uit :wink: op http://www.dnrhardware.nl/showrev/129/2/ hebben ze het wel over een voeding alleen ziet ut er daar toch wat anders uit (ook al zal ut niet anders zijn :o )
Link naar reactie
Als je via [url]www.sallandautomatisering.nl[/url] de MSI RADEON RX1950PRO koopt, dan is ie iets sneller dan die van sapphire, en je hebt geen koel probleem, minimale voeding van 350W, maar dat heb je zo te zien wel, hij is 7 euro duurder,, erg stil (voor een actieve koeling, alleen bij opstarten hoor je hem even) 40fps bij battlefield 2142 hoge kwaliteit, dus een mooie kaart. [url=http://www.sallandautomatisering.nl/content/productinfo.php?pid=28036/]directe link, MSI 1950pro[/url]
Link naar reactie
http://www.sallandautomatisering.nl/?redirect=/content/productinfo.php?pid=35217 Peak Core Clock: 575 Mhz Memory Clock: 1370 Mhz Sapphire: Core Clock: 580 Mhz memory Clock: 1400 Mhz MSI: Core Clock: 600 Mhz Memeroy Clock: 1400 En de 512MB Peak is goedkoper dan de 256MB van Sapphire en MSI. MSI X1950 Pro 256MB = €127 Sapphire X1950 Pro 256MB= €120 Peak X1950 Pro 256 MB = €101 Peak X1950 Pro 512 MB = €116
Link naar reactie
Ok, ik heb de volgende kaart besteld: Peak X1950 Pro 256 MB = €101 Alleen zit ik nu wel met die voeding in mijn maag. Ik heb een Medion md8386 waar een ATI Radeon x 740 xl 128 mb in zit. Ik zie zo geen aansluiting voor een voeding op de kaart zitten?? Zal wel aan mijn ongeoefend oog liggen. Anyhow, waar moet ik strak met de nieuwe Peak videokaart de stroom vandaan halen en hoe? Iemand ervaring met de Medion md 8386?? In een bovenstaand bericht staat: [i:cd78412db7]nog geen kabel gezien bij mijn huidige vid kaart naar een voeding...hoe ziet zo'n voeding eruit? gewoon kleine "plug-in" toch?[/i:cd78412db7] Daarop wordt een foto getoond met een 6 pins zwart stekkerhouder die ik op mijn kaart net zie? Rara. De Radeon is wel pci-e. Hoe krijgt ie zijn stroom dan? Dat zou inderdaad het mooiste zijn. Stroomstekker uit de oude videokaart en in de nieuwe. Gaat bij mij denk ik niet lukken. Wat is de oplossing?
Link naar reactie
Als je die stekker niet hebt dan kun je zo'n speciaal kabeltje halen. Stroom is noodzakelijk voor deze kaart. [img:ac5cae4ac0]http://img76.imageshack.us/img76/4281/00046789abxfs5.jpg[/img:ac5cae4ac0] Ik zou persoonlijk die foto uitprinten en dan naar een locale computerzaak gaan als je dit nodig hebt. Op die Peak videokaart zit wel een 6 pins voedingsaansluitng. Niet op iedere kaart hoefd dit te zitten. Oudere kaarten op AGP hebben voldoende aan de stroom die door de AGP aansluiting wordt geleverd.
Link naar reactie
[quote:66f1826f0b="wim van uden"]Ok, ik heb de volgende kaart besteld: Peak X1950 Pro 256 MB = €101 Alleen zit ik nu wel met die voeding in mijn maag. Ik heb een Medion md8386 waar een ATI Radeon x 740 xl 128 mb in zit. Ik zie zo geen aansluiting voor een voeding op de kaart zitten?? Zal wel aan mijn ongeoefend oog liggen. Anyhow, waar moet ik strak met de nieuwe Peak videokaart de stroom vandaan halen en hoe? Iemand ervaring met de Medion md 8386??[/quote:66f1826f0b] Ik weet niet hoeveel je voeding trekt? Maar je hebt op zijn minst 350W nodig om hem stabiel te laten lopen. {De aansluiting op de voeding is zo'n witte aansluiting,, zo'n kabel zit waarschijnlijk ook in de dvd-drive om van stroom te voorzien.) Klopt niet *Was je me net voor!* Woeps sorry!
Link naar reactie
[quote:f1da3859a1="citomaster"][quote:f1da3859a1="wim van uden"]Ok, ik heb de volgende kaart besteld: Peak X1950 Pro 256 MB = €101 Alleen zit ik nu wel met die voeding in mijn maag. Ik heb een Medion md8386 waar een ATI Radeon x 740 xl 128 mb in zit. Ik zie zo geen aansluiting voor een voeding op de kaart zitten?? Zal wel aan mijn ongeoefend oog liggen. Anyhow, waar moet ik strak met de nieuwe Peak videokaart de stroom vandaan halen en hoe? Iemand ervaring met de Medion md 8386??[/quote:f1da3859a1] Ik weet niet hoeveel je voeding trekt? Maar je hebt op zijn minst 350W nodig om hem stabiel te laten lopen. De aansluiting op de voeding is zo'n witte aansluiting,, zo'n kabel zit waarschijnlijk ook in de dvd-drive om van stroom te voorzien.[/quote:f1da3859a1] In een DVD drive zit een 4 pins stroomaansluitng. Hij heeft een 6 pins nodig.
Link naar reactie
Dank jullie wel voor de zeeeer snelle reactie. Zo'n stekker zal ik kopen. Ik snap dat hij aan één kant in de videokaart kan (vierkante uiteinde) maar waar kan ik het platte uiteinde inpluggen voor de stroombron?? In de dvd drive zit inderdaad 4 pins (rode en gele draad aan buitenzijde en twee zwarte aan binnenzijde, er staat P3 op). Er hangen nog wel 2 kleinere versies van deze stekkers los met ook 2 zwarte, een rode en een geel kabeltje, staat P6 op. Is dit ook een stroomdraad waar ik iets mee kan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...