Ga naar inhoud

ati / nvidia


Aanbevolen berichten

Vreemde vraag, je bedoelt dus simpelweg, welke ATI kaart presteerd gelijkwaardig. Echt gelijkwaardig is er niet, wel iets sneller, de [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/635/?currFilters=eNptjlEOQDAQRO%2ByJ2iVYJzBIRr10WiQ9gMRd9fSRImv3Xk7O7sSPMPuUIKGflsmq6hxyEFZzVhoK9Bsdde3egySg95YrkEyUNwzcrwiBEgaEzvN68QVRl%2BgePXOUYUQCfH3XDfZnzdufL%2FhcRHrmtp83R59nD%2BLQXE%3D&orderField=prijs&orderSort=asc]HD 2900XT[/url] Is ietsje duurder...
Link naar reactie
ja, ik wil namelijk van de nvidia drivers af. maar ik wil dan wel een kaart die gelijkwaardig is. jaren geleden heb ik al ruzie gehad met nvidia drivers, en tot vandaag de dag is daar dus niets aan veranderd merk ik. ik vind ati vele male gebruiksvriendelijker en ik heb nooit problemen met resoluties. sins ik de 8800GTS heb, heb ik al problemen met de resolutie. en ik ben er helemaal klaar mee. ik wil dus weer terug naar ati.
Link naar reactie
Voor ATI, ga naar het catalyst control center, kies monitor properties in advanced mode en schakel EDID uit. Games hebben waarschijnlijk wel ergens een config(ini) file waar je de resolutie handmatig kunt invoeren, nvidia heeft geen enkele problemen met een bepaalde resolutie. Ik vind ATI driver meer crap dan nvidia's. Nooit problemen gehad met nvidia drivers, voor ATI zijn de standaard instellingen zo gaar.
Link naar reactie
ja ik ben nu helemaal de weg kwijt geloof ik... ik heb er net ff mijn oude 19" monitor aangehad, (met de XFX 8800GTS Nvidia drivers)en dan kan ik werkelijk alle resoluties kiezen.. maar zodra ik die hdtv er weer aan zet, kan ik maar uit 4 resoluties kiezen en de resolutie die ik moet hebben zit er niet tussen... toch maar voor een gewone pc monitor gaan geloof ik... wat'n drama....
Link naar reactie
Een tv is natuurlijk wel iets anders dan een monitor. Bij een computermonitor is het gebruikelijk dat er meerdere resoluties zijn, een tv hoeft er eigenlijk maar eentje te kunnen weergeven. Misschien moet je ook eens kijken naar de mogelijkheden om te stretchen. Dat gebeurt normaliter door de monitor, maar kan ook door de videokaart gedaan worden. En dan heb je dus maar een resolutie op de monitor nodig. [url=http://img132.imageshack.us/img132/9423/clipboard01eq8.jpg][img:34cbfbd173]http://img132.imageshack.us/img132/9423/clipboard01eq8.th.jpg[/img:34cbfbd173][/url]
Link naar reactie
hou je vast.. het word leuker... ik heb de laatste nvidia drivers, maar de optie: 'change flatpannal scaling' zit er niet tussen :-? ik weet dat deze monitor op een resolutie moet draaien van 1280 x 720. als ik de drivers installeer die op de cd staan(die ik bij de video kaart kreeg) dan kan ik echter wel de resoluite van 1280 x 720 kiezen. als ik daarna de nieuwste drivers er overheen zet, kan ik die resolutie blijven kiezen. het probleem is echter dat ik die resolutie in games dan niet kan kiezen. maar met ati drivers kan ik dat wel. althans, dat heb ik eens voor elkaar gehad. ik praat overgens over de game: need for speed MW en Carbon. want in colin mcrae dirt kan ik de benodigte resolutie wel kiezen. maar ook alleen als ik die resolutie ook in mijn desktop kan kiezen.
Link naar reactie
ja, maar ik kon die resolutie altijd wel kiezen in de need for speeds... alleen had ik toen ati drivers. ik kon toen de refresh rate ook instellen als: 'same as desktop' dat kan nu niet meer. ik heb het nu inmiddels wel voor elkaar dat ik de benodigte resolutie heb. met custem settings heb ik dat gedaan. maar de optie 'same as desktop' zit er niet bij. we komen er wel.... :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...